beste renault vrienden,
ik heb een renaultje 4, daarin heb ik de afgelopen week een 1400 cc Renault 5 blokje gebouwd. Het blok is van het oude type 1983 lengte geplaatst.
Kan een van jullie mij misschien helpen? ik heb er een elektronische ontsteking bij... dit is een los "kasje" met de vacuumvervroeger voor de carb. en de ontsteking er op. Nu zit daar een sensor aan die ergens bij het vliegwiel??? moet komen te zitten voor de timing. Weet iemand waar? Het is een plaatje met 2 boutgaten en een buisje met een metale puntje er op.
met vriendelijke groet barry
renault 4 met 1400cc R5 blokje
-
helaas zit er standaard geen gat.. tenminste standaard bij mijn 4 niet. je moet even goed meten en een gat boren. als je het originele ophang beugeltje nog hebt is de positie vrij makkelijk te bepalen.
groet
cees
groet
cees
helaas daar had ik geen trek in...boren in mijn bak, dus een ontsteking van een GTL viertje genomen, werkt prima... maar 2 keer een backfire gehad .... jee wat een knal!!!!
hij loop nu redelijk, nog ff een andere radiator er op en gaan.
hij loop nu redelijk, nog ff een andere radiator er op en gaan.
-
je hoeft ook niet in je bak te boren!
maar in het tussen stuk zegmaar, dat stuk aluminium ertussen.
een gat daar boren is niet zo erg hoor..
het zit met zat bouten vast en er zit dus geen beweging is en dus geen kans op scheuren.
cees
oh ja ik heb ook mn originele radiator nog, werkt goed tot nu toe
maar in het tussen stuk zegmaar, dat stuk aluminium ertussen.
een gat daar boren is niet zo erg hoor..
het zit met zat bouten vast en er zit dus geen beweging is en dus geen kans op scheuren.
cees
oh ja ik heb ook mn originele radiator nog, werkt goed tot nu toe
Ja dat snapte ik al 
maar het loopt nu prima, en ziet er ook nog eens origineeler renault 4 uit,
het probleem met de radiator was als volgt: ik had een TL , de radiator zit dan op je stuurhuis en tegen je waterpomp aan, daar zit dan weer de ventilator op. Dat paste dus allemaal niet meer, heb nu dus eerst een GTL radiator voor ingebouwd, die was lek. En heb nu een renault 5 radiator inc ventilator (ook fijn). van het weekend is het klusje af en ga ik test rijden.

maar het loopt nu prima, en ziet er ook nog eens origineeler renault 4 uit,
het probleem met de radiator was als volgt: ik had een TL , de radiator zit dan op je stuurhuis en tegen je waterpomp aan, daar zit dan weer de ventilator op. Dat paste dus allemaal niet meer, heb nu dus eerst een GTL radiator voor ingebouwd, die was lek. En heb nu een renault 5 radiator inc ventilator (ook fijn). van het weekend is het klusje af en ga ik test rijden.
-
rijdt denk ik best leuk zo'n blokje heeft 50 pk ofzo?
heb nu weer diverse onderdelen erbij om de mijne een beetje beter op de weg te kunnen houden. en AT remklauwen kijken of dat dat gaat passen. want die zijn echt wel serieus een stukje groter en dat is wel fijn.
heb je hier ook een topic over op het r4 forum(over je ombouw)?
groet
cees
heb nu weer diverse onderdelen erbij om de mijne een beetje beter op de weg te kunnen houden. en AT remklauwen kijken of dat dat gaat passen. want die zijn echt wel serieus een stukje groter en dat is wel fijn.
heb je hier ook een topic over op het r4 forum(over je ombouw)?
groet
cees
ja op het R4 forum ook, maar die zijn niet zo thuis in de elektronische ontsteking. Dus ik dacht probeer het hier.
Ik heb van horen zeggen dat als ik een dubbele weber ( waar ik aan kan komen) monteer dat ik 70 PK er uit kan persen, dat is leuk in een autotje van 600 kilo mmm + audio en mezelf en benzine oke 700 kilo is toch 10 kilo per PK dat zal wel willen.
Heb van de zomer ook plannen er schijven op te zetten, omdat het een TL is ben ik gezegend met 4 trommels. Sportief remmen met 4 zwarte strepen is wel leuk maar je banden gaan er zo snel aan.
Ik heb van horen zeggen dat als ik een dubbele weber ( waar ik aan kan komen) monteer dat ik 70 PK er uit kan persen, dat is leuk in een autotje van 600 kilo mmm + audio en mezelf en benzine oke 700 kilo is toch 10 kilo per PK dat zal wel willen.
Heb van de zomer ook plannen er schijven op te zetten, omdat het een TL is ben ik gezegend met 4 trommels. Sportief remmen met 4 zwarte strepen is wel leuk maar je banden gaan er zo snel aan.