rempedaalsensor of schakelaar

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
markske
Contacteer:

Vandaag computer laten uitlezen en deze gaf een fout in de rempedaalsensor of schakelaar. Dat weet ik niet juist meer. Iemand enig idee wat dit is?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

das de schakelaar die zorgt zodra jij je rem intrapt de remlichten gaan branden niet geheel onbelangrijk dus. Als er een defect aan is zou hoogst wss je remlichten het ook niet meer doen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

als jij je computer hebt laten uitlezen, dan is dat waarschijnlijk bij de dealer geweest. Die zouden toch moeten weten wat de fout is?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
markske
Contacteer:

is niet bij de dealer gebeurd, maar bij iemand die een programma op zijn laptop heeft waarmee hij alle Renaults kan uitlezen tot de nieuwste V6 toe
Fleetwood

markske schreef:is niet bij de dealer gebeurd, maar bij iemand die een programma op zijn laptop heeft waarmee hij alle Renaults kan uitlezen tot de nieuwste V6 toe
daar heb je dan niet veel aan,
als je niet weet wat de codes betekenen.... :wink:
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

markske schreef:Vandaag computer laten uitlezen en deze gaf een fout in de rempedaalsensor of schakelaar. Dat weet ik niet juist meer. Iemand enig idee wat dit is?
Dat is een bekend RS probleem. Had Maus vorige week ook. Zie RS-topic kwaaltjes. Dan gingen zeker ook de lampjes service, abs, esp branden?

Conclusie over de schakelaar welke je remlichten aanstuurt is juist. Deze moet afgesteld worden.
markske
Contacteer:

er zijn geen lampjes die gebrand hebben de laatste maanden. Het abs lampje heeft eens gebrand, maar maanden geleden en sindsdien was hij al eens uitgelezen
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Fleetwood schreef:daar heb je dan niet veel aan,
als je niet weet wat de codes betekenen.... :wink:
:smoke: :beer:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dus je gaat er heen zonder problemen, je laat m uitlezen, de pc geeft een signaal aan van een vage storing, en dan direct in paniek :S zie ff t punt niet.

Als alles het doet? en doet zoals het hoort te doen: waarom dan:

A: dat ding uitlezen?
en B: als er toch niet iets fout is, druk maken om een vage melding?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
markske
Contacteer:

Ten eerste ik maak mij niet druk, ik vraag gewoon of iemand weet wat die foutmelding betekent en als je het niet weet oké, maar antwoordt dan aub niet op zo'n manier als je het verhaal erachter niet weet
Ten tweede laat ik mijn auto uitlezen omdat hij rijdt als de pest
Ten derde zegt mijn garage altijd dat er geen storingen zijn en dat alles normaal is, wat duidelijke bullshit is. Ik vertrouw ze dus niet en laat hem elders uitlezen
Ten vierde was dat lang niet de enige fout die er in zat
Ten vijfde als er dan een "vage" storing optreed dan wil ik wel graag weten wat ze betekent. Zou jij dat dan niet willen weten moest het jou auto zijn?
Remco_Rs
Contacteer:

Maar je hebt nog geen eens antwoordt gegeven op de eerste Replay die er stond,dus of je remlichten het nog doen????En als die gene echt het goede apparatuur heeft om hem uittelzen had hij ook kunnen zien wat het defect in hield,....als ik uit ga hoe het normaal is.Brande er achter de storing op de computer een constant rood bolletje of een knipperent bolletje,of kan je je dat niet herrineren?..en anders als de auto er niet minder om rijdt lekker laten zitten ,en anders nog een keer uitlezen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

sja, toen mijn clioII eens niet wilde starten, hebben ze m naar de dealer gesleept, uitgelezen, en er was geen enkele storing, maar meer storing dan normaal :p

en we kregen een aantal storingen er niet uit, terwijl alles het wel deed, en volgens de pc niet.

Dus auto weer aangezet, en nooit weer probs gehad :wink:

Wel leuk en aardig dat je een auto kunt uitlezen, maar zegt soms nog geen fuck
Remco_Rs
Contacteer:

Zelf heb ik het ook nog al wel eens,dan ben ik een renault aan het uitlezen,en dan constateer ik meer storingen,Dan dat ik zou willen :) ,vaak woord dit veroorzaakt door het niet wissen van bv oude storingen,of door de computer opgevangen oude storingen,die de computer op een bepaalt moment een keer heeft opgevangen,dus wat niet betekent dat die storing nu ook daad werkelijk nog aanwezig is.
markske
Contacteer:

Het komt als volgt. De auto rijdt soms superslecht. Ik laat hem in de garage uitlezen, maar geen fout te vinden zeggen ze. Ik ben er wel niet bij als ze hem uitlezen. Alles is normaal. Op een dag sta ik aan de lichten en blijf met de voet op de rem staan. Op een moment brandt de abs lamp (en misschien uitroepteken, maar weet niet zeker meer). Dat moet die storing zijn denk ik.
Als tweede heb ik dat de cruise controle en de begrenzer soms niet willen aanslaan. Ik moet dan stoppen en herstarten en dan doet hij het wel. De computer gaf ook een fout aan op de cruise controle.
Mijn remlicht doet het wel, maar als ik rijd en rem zie ik dat niet, maar als ik op een object achter mij kijk bij stilstand zie ik wel dat ze branden. Mijn zetelverwarming doet het ook allesbehalve. De ene keer gloeiend heet en de andere keer totaal geen warmte te bespeuren. Dit geeft dan weer geen fout.
Diegen die hem uitgelezen heeft deed vroeger veel preparatie voor de Clio Cup met Benny Raepers. Hij heeft gewoon even zijn nieuwe programma getest omdat ik over mijn probs begon. Ik was naar daar gegaan om mijn shortshift te laten installeren één van de dagen of weken
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kijk, met zo'n verhaal wordt er veel duidelijker :wink:
markske
Contacteer:

snap het, maar het hele geval frustreert mij zo hard dat ik er gek van word. Dit is nog lang niet alles. Als ik start en vertrek voel en hoor ik duidelijk iets vallen. Het is voelbaar in de koppeling als ik deze los de eerste keer dat ik vertrek na starten. Denk dat het er iets moet mee te maken hebben.
Daarnaast start hij de ene keer zoals een mak lammetje en de andere keer als een leeuw. Bij het eerste rijdt hij slecht en bij het tweede begint het meestal wel goed
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dat bij het wegrijden kan ook de blokjes zijn voor, die tegen de schijf aandrukken.
markske
Contacteer:

en die kunnen toevallig niet tegen de schijf blijven hangen tijdens het rijden? Dat hij daarom soms zo slecht gaat? Maar als hij slecht loopt en ik rijd plankgas, dan heb je meestal ook die verbrande geur zoals een nieuwe motor die je over de toeren draait
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het kan wel, maar het is wat onwaarschijnlijk, je had een relatief nieuwe clio II toch?
markske
Contacteer:

een nieuwe 182 van december met 14k
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

markske schreef:Als ik start en vertrek voel en hoor ik duidelijk iets vallen. Het is voelbaar in de koppeling als ik deze los de eerste keer dat ik vertrek na starten.
Dit kan komen doordat de blokken, tgv gebruik handrem, tegen je schijven geplakt zitten. In de blokken is metaal verwerkt, ze roesten dus als het ware vast bij vochtig weer. De oplossing hiervoor is geen gebruik maken van de handrem maar hem in de eerste versnelling parkeren. Dit verschijnsel is mij ook bekend.

Een tweede verklaring, deze heb ik gelezen op "cliosport.net", nog niet zelf gemerkt, is dat er op dat moment een initialisatie van het abs gemaakt wordt. Hierdoor worden je blokken even tegen de schijven gedrukt. Dit geeft een schok.

De andere zorgen lijken me toch met slecht kontakt te maken te hebben. Een konnektor die niet goed vast zit oid.

Een ander probleem is dat de gemiddelde Renault-monteur toch wat moeite heeft met een RS. 't Is allemaal net wat te hoog gegrepen. Kan de importeur niet bemiddelen als je er met de dealer niet uit komt? Of desnoods een andere dealer. Succes...
markske
Contacteer:

de enige dealer die er wat van kent zou Verhulst in bazel zijn. Het is wel een eind van bij mij vandaan, maar ik ga er wel eens naartoe

Vanmorgen was het (precies vallende object) zo hard, dat de motor even de neiging had om af te slaan
Plaats reactie