versnellingsbak Clio 16V eruit

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
NRD

hallo,

ik ben de uiteraard trotse bezitter van een clio 1.8 16V maar ik heb een klein probleemje....
ik moet mijn bak eruit halen maar ik heb dit nog nooit gedaan dus ik wilde vragen of iemand wist hoe dat moest :)

moet ik de hele motor eruit halen of is het ook mogelijk om alleen de bak te demonteren.
nou...ik hoop dat iemand mij kan helepen....
alvast bedankt,

Ivo
Jasper16v

Naar mijn weten moet de motor eruit. Misschien dat kantelen ook een optie is...even wachten op iemand dit dit evt. kan bevestigen :).
robert001

Ik heb net een bak van een 16v clio vervangen en de motor hoeft er niet uit .................
Succes robert001
Florus

robert001 schreef:Ik heb net een bak van een 16v clio vervangen en de motor hoeft er niet uit .................
Succes robert001
Leg ook ff uit hoe "makkelijk" het ging :lol:
Michel S.
Contacteer:

Makkelijk en renault gaat niet samen.
Wij zelf doen niet meer aan bakken eruit halen enzo. Wij halen alleen nog maar het hele gebeuren eruit. Als je ABS hebt, kun je dit uitbouwen voor wat meer plek. Doen de meeste ook. Zelf hebben we dit nog niet gedaan. Wij krijgen hem er net tussendoor.

Maar wat ik wilde vragen. Moeten er nog andere dingen gedaan worden zoals D-riem, of koppelng. Zitten ze eraan te komen, gooi dat geld er dan even tegenaan. Anders verwens je jezelf als je dat moet gaan doen met de motor ingebouwd. Is echt geen pretje.
Madmaus

NRD

ja idd....dat wilde ik ook allemaal doen als die motor eruit moet... :)
maar goed....ik heb de materialen dus het moet wel kunnen maar ja...ben wel even auto loos :@

iig bedankt voor de hulp

Ivo
Robke
Car: Lexus IS250

Het makkelijkste is om de auto over het blok heen te tillen, dat scheelt je heel wat geklooi en moeilijk gedoe.
Als je een beetje handig bent, kun je op je gemak in een dag of 3-4 alles gedaan hebben, dus dan kun je weer rijden.
WintersA

hey hey

haal gewoon je blok eruit, dat duurde bij ons anderhalf uur dus das niks, en misschien een uurtje om de bekabeling los te halen.

en je kunt direct makkelijk bij de bak, ik ben er op dit moment ook mee bezig en het werkt zeer fijn met de motor uit de auto!!

voor foto`s ga naar http://nforce-it.xs4all.nl daar kun je zien hoe wij de motor eruit hebben gehaald en de bak erachter weg gehaald,

Succes in iedergeval!!!!!!!!!

Groeten Anthony
Plaats reactie