Vastloper

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Hugo5t
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 jan 2005 20:37

Beste mensen ik ben nieuw hier

Ik ben een echte liefhebber en kijk en lees al een poos mee. echt leerzaam om de topics te lezen.

Verders heb ik grote problemen

Ik heb een GTT uit 87,
nou wat is er gebeurd
Ik reed met een flinke vaart op de snelweg en ineens bang een metaal achtig geluid, en een groote blauwe rook wolk achter me auto, en rechts voor uit vanonder de moterkap.. een regelrechte vastloper dus.
turbo etc is nog goed slangen zijn nog heel.. maarja.
nu kan ik een blok kopen voor e125 weet niet zeker of de turbo nog goed is maar je de mijne is gewoon goed. dus opzich mag dat geen probleem zijn.

maar ja ik ben een arme student die net gtt kan rijden.. en dat blok kopen lukt ook wel. maar sleutelen kan ik wat minder.... wie weet dat mensen me hier raad kunne geven.

Wegdoen is geen optie hij is net helemaal hard gemaakt.... kwa roest dan.

dus mooi jammer nu moet ik me turbo kick missen

....
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Wat is de vraag?
Er zullen pas tips gegeven worden (denk ik) als je met problemen komt.
De eerste stap en meteen ook de meest leerzame is het verwijderen van het oude blok. En aangezien je een 'arme' student bent zul je zoveel mogelijk heel moeten houden. Dat is moeilijker dan slopen, maar levert voordeel op bij het opnieuw opbouwen. (Y)
Dus begin met het verwijderen van het oude blok. :) (er van uitgaande dat je vervanging goed is)
oh ja 1 tip. onthoud hoe alles vast zat/zit en waar.

Succes
Derby
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

En als je een fotocamera hebt zou ik zo veel mogelijk foto's maken :p
Hugo5t
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 jan 2005 20:37

Hey

Nouja ik wou het eerst niet toegeven maar ik denk dat ik hulp nodig van iemand die wat meer ervaring heeft dan ik.. |: tja...

Zijn er mensen van deze club in omgeving hoorn... die mijn misschien willen helpen of eventueel kunne bijspringen......

Nouja ik ben misschien wat recht door zee.. maarja ik hoop dat een andere liefhebber me toch een beetje wil helpen.

en fototjes kan ik wel maken en uppen. maar er valt al niet zo veel van te zien.

Ik hoop echt dat er iemand is die me wil helpen in iedergeval me alles aansluiten zo als al dat slangen werk enzo...

eventueel tegen kleine vergoeding...


Ik hoor graag van jullie, ook zijn tips met het demonteren etc.. nog steeds welkom.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

echt het stelt niet veel voor. gewoon beginnen en kijken waar het schip strand. Pierre woont in Hoorn. Die heeft al 18Jaar zijn GT!! (heeft alleen ook 2 linker handen)

Goed blok kopen en die er naast leggen en dan maar de delen 1 op 1 overbouwen. En vergeet geen foto's te maken
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Oh en foto's van motor schades zie ik graag. Niet om het leed vermaak maar meer om van te leren. Elke gevolg heeft een oorzaak. En die is niet altijd meteen duidelijk aan te wijzen.

so please keep us posted

Derby
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ik heb ergens nog wel een paar mooie :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Van een Master :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Helemaal goed man.
Altijd gaaf dat soort pics.

Er is het een en ander te heet geworden lijkt het

Mooi, erg mooi

Derby
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

tis ff jammer dat ik geen foto heb gemaakt van het onderblok, de krukas stak er midden doorheen :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Abel schreef:echt het stelt niet veel voor. gewoon beginnen en kijken waar het schip strand. Pierre woont in Hoorn. Die heeft al 18Jaar zijn GT!! (heeft alleen ook 2 linker handen)

Goed blok kopen en die er naast leggen en dan maar de delen 1 op 1 overbouwen. En vergeet geen foto's te maken
:~ en 2 rechter ogen. :~ :( (U) pierre :gun: abel
zelf veel gerepareerd maar geen zware dingen, heb hier geen gereedschap voor.
veel clubleden sleutelen voor zichzelf
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Zo heb ik (wel met behulp van een paar leden) ook het motorblok vervangen.

En het is best te doen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

pff Pierre je zei het zelf... no offence (F)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

vandaag koni geel achter geplaatst, kleppen laten stellen en een stuk uitlaat van kwikfit weggegooid.

en dat alles in het zonovergoten Swalmen, nu alleen mijn wiel nog.

motor loopt veel beter en auto ligt beter op de weg.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe nu nog eens een setje koni geel voor en -35 veren en achter de torsie gelijk zetten, weet zeker dat al je vooroordelen over verlagen weg zullen zijn :p
(overigens is -35 tov 15/20 jaar oude veren nauwelijks verschil gezien die ook inzakken).
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:Van een Master :wink:
Van wat voor motor is dat? Is een hele aparte cilinderkop voor een GTT dus dat kan haast niet.

gr sander
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Sander schreef:
Erik Olijnsma schreef:Van een Master :wink:
Van wat voor motor is dat? Is een hele aparte cilinderkop voor een GTT dus dat kan haast niet.

gr sander
Hij zegt 't toch al, van een Master, ies een renault boesie :wink:
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Steven schreef:Hehe nu nog eens een setje koni geel voor en -35 veren en achter de torsie gelijk zetten, weet zeker dat al je vooroordelen over verlagen weg zullen zijn :p
(overigens is -35 tov 15/20 jaar oude veren nauwelijks verschil gezien die ook inzakken).
mensen zakken in ( mijn vader is 83 en 3 cm korter ) maar veren niet, is nauwelijks meetbaar. de hoogte voor is 59,5 cm vanaf grond tot verbreder aan beide kanten, de ene veer is nieuw de andere is 7 jaar oud.
ik wil mijn auto niet verlagen, dit is 8 jaar geleden eens gebeurd omdat een garage te korte veren had besteld voor mijn auto.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Florus schreef:
Sander schreef:
Erik Olijnsma schreef:Van een Master :wink:
Van wat voor motor is dat? Is een hele aparte cilinderkop voor een GTT dus dat kan haast niet.

gr sander
Hij zegt 't toch al, van een Master, ies een renault boesie :wink:
stimmt, ik geloof dat het de 2.8 was, maar ff zeker weten doe ik het niet
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Het beste is toch vooral het blok losdraaien en onderblok nakijken. Mijn oude blokkie was na een vastloper (water op zuigers) ook 'niets mis mee'.

zuigers waren recht, compressie was goed.

Bleek alleen later axiaallagers onderin de pan te liggen..naar de %$# dus.
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

ik zou je wel kunnen helpen, ik heb namelijk meerdere blokken helpen wisselen en kan de GTT wel dromen... nu zit ik alleen heel krap in de tijd. las we dit nu bij mij in lutjewinkel zouden kunnen doen kunnen we het in 1 a 2 weekenden doen (afhankelijk hoeveel je er zelf aan kan doen)

pm maar voor afspraken, als kosten kan ik jouw hulp misschien nog gebruiken bij het wisselen van mijn 1.7 blok voor een 1.8 16v clio motor...

ik woon in lutjewinkel
kj_dimaco
Berichten: 4
Lid geworden op: do 20 jan 2005 18:40

Ik woon in hoogkarspel en heb ook een r5. Het motorblok kan ik wel dromen heb alleen weinig tijd. Als je vragen hebt kan je me altyd mailen.
Als ik wat tijd heb kom ik ff helpen.









Hugo5t schreef:Beste mensen ik ben nieuw hier

Ik ben een echte liefhebber en kijk en lees al een poos mee. echt leerzaam om de topics te lezen.

Verders heb ik grote problemen

Ik heb een GTT uit 87,
nou wat is er gebeurd
Ik reed met een flinke vaart op de snelweg en ineens bang een metaal achtig geluid, en een groote blauwe rook wolk achter me auto, en rechts voor uit vanonder de moterkap.. een regelrechte vastloper dus.
turbo etc is nog goed slangen zijn nog heel.. maarja.
nu kan ik een blok kopen voor e125 weet niet zeker of de turbo nog goed is maar je de mijne is gewoon goed. dus opzich mag dat geen probleem zijn.

maar ja ik ben een arme student die net gtt kan rijden.. en dat blok kopen lukt ook wel. maar sleutelen kan ik wat minder.... wie weet dat mensen me hier raad kunne geven.

Wegdoen is geen optie hij is net helemaal hard gemaakt.... kwa roest dan.

dus mooi jammer nu moet ik me turbo kick missen

....
Plaats reactie