Beste mensen ik ben nieuw hier
Ik ben een echte liefhebber en kijk en lees al een poos mee. echt leerzaam om de topics te lezen.
Verders heb ik grote problemen
Ik heb een GTT uit 87,
nou wat is er gebeurd
Ik reed met een flinke vaart op de snelweg en ineens bang een metaal achtig geluid, en een groote blauwe rook wolk achter me auto, en rechts voor uit vanonder de moterkap.. een regelrechte vastloper dus.
turbo etc is nog goed slangen zijn nog heel.. maarja.
nu kan ik een blok kopen voor e125 weet niet zeker of de turbo nog goed is maar je de mijne is gewoon goed. dus opzich mag dat geen probleem zijn.
maar ja ik ben een arme student die net gtt kan rijden.. en dat blok kopen lukt ook wel. maar sleutelen kan ik wat minder.... wie weet dat mensen me hier raad kunne geven.
Wegdoen is geen optie hij is net helemaal hard gemaakt.... kwa roest dan.
dus mooi jammer nu moet ik me turbo kick missen
....
Vastloper
Wat is de vraag?
Er zullen pas tips gegeven worden (denk ik) als je met problemen komt.
De eerste stap en meteen ook de meest leerzame is het verwijderen van het oude blok. En aangezien je een 'arme' student bent zul je zoveel mogelijk heel moeten houden. Dat is moeilijker dan slopen, maar levert voordeel op bij het opnieuw opbouwen.
Dus begin met het verwijderen van het oude blok.
(er van uitgaande dat je vervanging goed is)
oh ja 1 tip. onthoud hoe alles vast zat/zit en waar.
Succes
Derby
Er zullen pas tips gegeven worden (denk ik) als je met problemen komt.
De eerste stap en meteen ook de meest leerzame is het verwijderen van het oude blok. En aangezien je een 'arme' student bent zul je zoveel mogelijk heel moeten houden. Dat is moeilijker dan slopen, maar levert voordeel op bij het opnieuw opbouwen.

Dus begin met het verwijderen van het oude blok.

oh ja 1 tip. onthoud hoe alles vast zat/zit en waar.
Succes
Derby
En als je een fotocamera hebt zou ik zo veel mogelijk foto's maken 

Hey
Nouja ik wou het eerst niet toegeven maar ik denk dat ik hulp nodig van iemand die wat meer ervaring heeft dan ik..
tja...
Zijn er mensen van deze club in omgeving hoorn... die mijn misschien willen helpen of eventueel kunne bijspringen......
Nouja ik ben misschien wat recht door zee.. maarja ik hoop dat een andere liefhebber me toch een beetje wil helpen.
en fototjes kan ik wel maken en uppen. maar er valt al niet zo veel van te zien.
Ik hoop echt dat er iemand is die me wil helpen in iedergeval me alles aansluiten zo als al dat slangen werk enzo...
eventueel tegen kleine vergoeding...
Ik hoor graag van jullie, ook zijn tips met het demonteren etc.. nog steeds welkom.
Nouja ik wou het eerst niet toegeven maar ik denk dat ik hulp nodig van iemand die wat meer ervaring heeft dan ik..

Zijn er mensen van deze club in omgeving hoorn... die mijn misschien willen helpen of eventueel kunne bijspringen......
Nouja ik ben misschien wat recht door zee.. maarja ik hoop dat een andere liefhebber me toch een beetje wil helpen.
en fototjes kan ik wel maken en uppen. maar er valt al niet zo veel van te zien.
Ik hoop echt dat er iemand is die me wil helpen in iedergeval me alles aansluiten zo als al dat slangen werk enzo...
eventueel tegen kleine vergoeding...
Ik hoor graag van jullie, ook zijn tips met het demonteren etc.. nog steeds welkom.
echt het stelt niet veel voor. gewoon beginnen en kijken waar het schip strand. Pierre woont in Hoorn. Die heeft al 18Jaar zijn GT!! (heeft alleen ook 2 linker handen)
Goed blok kopen en die er naast leggen en dan maar de delen 1 op 1 overbouwen. En vergeet geen foto's te maken
Goed blok kopen en die er naast leggen en dan maar de delen 1 op 1 overbouwen. En vergeet geen foto's te maken
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik heb ergens nog wel een paar mooie 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
[img]http://www.maxtune-d.com/Afbeelding(187).jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Afbeelding(188).jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Afbeelding(189).jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Afbeelding(190).jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Afbeelding(191).jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Afbeelding(188).jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Afbeelding(189).jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Afbeelding(190).jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Afbeelding(191).jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Van een Master 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
tis ff jammer dat ik geen foto heb gemaakt van het onderblok, de krukas stak er midden doorheen 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Abel schreef:echt het stelt niet veel voor. gewoon beginnen en kijken waar het schip strand. Pierre woont in Hoorn. Die heeft al 18Jaar zijn GT!! (heeft alleen ook 2 linker handen)
Goed blok kopen en die er naast leggen en dan maar de delen 1 op 1 overbouwen. En vergeet geen foto's te maken





zelf veel gerepareerd maar geen zware dingen, heb hier geen gereedschap voor.
veel clubleden sleutelen voor zichzelf
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Zo heb ik (wel met behulp van een paar leden) ook het motorblok vervangen.
En het is best te doen
En het is best te doen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
vandaag koni geel achter geplaatst, kleppen laten stellen en een stuk uitlaat van kwikfit weggegooid.
en dat alles in het zonovergoten Swalmen, nu alleen mijn wiel nog.
motor loopt veel beter en auto ligt beter op de weg.
en dat alles in het zonovergoten Swalmen, nu alleen mijn wiel nog.
motor loopt veel beter en auto ligt beter op de weg.
Hehe nu nog eens een setje koni geel voor en -35 veren en achter de torsie gelijk zetten, weet zeker dat al je vooroordelen over verlagen weg zullen zijn 
(overigens is -35 tov 15/20 jaar oude veren nauwelijks verschil gezien die ook inzakken).

(overigens is -35 tov 15/20 jaar oude veren nauwelijks verschil gezien die ook inzakken).
Van wat voor motor is dat? Is een hele aparte cilinderkop voor een GTT dus dat kan haast niet.Erik Olijnsma schreef:Van een Master
gr sander
mensen zakken in ( mijn vader is 83 en 3 cm korter ) maar veren niet, is nauwelijks meetbaar. de hoogte voor is 59,5 cm vanaf grond tot verbreder aan beide kanten, de ene veer is nieuw de andere is 7 jaar oud.Steven schreef:Hehe nu nog eens een setje koni geel voor en -35 veren en achter de torsie gelijk zetten, weet zeker dat al je vooroordelen over verlagen weg zullen zijn
(overigens is -35 tov 15/20 jaar oude veren nauwelijks verschil gezien die ook inzakken).
ik wil mijn auto niet verlagen, dit is 8 jaar geleden eens gebeurd omdat een garage te korte veren had besteld voor mijn auto.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
stimmt, ik geloof dat het de 2.8 was, maar ff zeker weten doe ik het nietFlorus schreef:Hij zegt 't toch al, van een Master, ies een renault boesieSander schreef:Van wat voor motor is dat? Is een hele aparte cilinderkop voor een GTT dus dat kan haast niet.Erik Olijnsma schreef:Van een Master
gr sander
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Het beste is toch vooral het blok losdraaien en onderblok nakijken. Mijn oude blokkie was na een vastloper (water op zuigers) ook 'niets mis mee'.
zuigers waren recht, compressie was goed.
Bleek alleen later axiaallagers onderin de pan te liggen..naar de %$# dus.
zuigers waren recht, compressie was goed.
Bleek alleen later axiaallagers onderin de pan te liggen..naar de %$# dus.
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
ik zou je wel kunnen helpen, ik heb namelijk meerdere blokken helpen wisselen en kan de GTT wel dromen... nu zit ik alleen heel krap in de tijd. las we dit nu bij mij in lutjewinkel zouden kunnen doen kunnen we het in 1 a 2 weekenden doen (afhankelijk hoeveel je er zelf aan kan doen)
pm maar voor afspraken, als kosten kan ik jouw hulp misschien nog gebruiken bij het wisselen van mijn 1.7 blok voor een 1.8 16v clio motor...
ik woon in lutjewinkel
pm maar voor afspraken, als kosten kan ik jouw hulp misschien nog gebruiken bij het wisselen van mijn 1.7 blok voor een 1.8 16v clio motor...
ik woon in lutjewinkel
Ik woon in hoogkarspel en heb ook een r5. Het motorblok kan ik wel dromen heb alleen weinig tijd. Als je vragen hebt kan je me altyd mailen.
Als ik wat tijd heb kom ik ff helpen.
Als ik wat tijd heb kom ik ff helpen.
Hugo5t schreef:Beste mensen ik ben nieuw hier
Ik ben een echte liefhebber en kijk en lees al een poos mee. echt leerzaam om de topics te lezen.
Verders heb ik grote problemen
Ik heb een GTT uit 87,
nou wat is er gebeurd
Ik reed met een flinke vaart op de snelweg en ineens bang een metaal achtig geluid, en een groote blauwe rook wolk achter me auto, en rechts voor uit vanonder de moterkap.. een regelrechte vastloper dus.
turbo etc is nog goed slangen zijn nog heel.. maarja.
nu kan ik een blok kopen voor e125 weet niet zeker of de turbo nog goed is maar je de mijne is gewoon goed. dus opzich mag dat geen probleem zijn.
maar ja ik ben een arme student die net gtt kan rijden.. en dat blok kopen lukt ook wel. maar sleutelen kan ik wat minder.... wie weet dat mensen me hier raad kunne geven.
Wegdoen is geen optie hij is net helemaal hard gemaakt.... kwa roest dan.
dus mooi jammer nu moet ik me turbo kick missen
....