zojuist de 50.000 ste km met mijn clio gemaakt en hij is net drie jaar in mijn bezit . En dat allemaal zonder probleempjes. Wie zegt dat renault geen goede auto's maakt... Totaal staatie nu op 143113 km
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hey Erik, gezien je km-stand had jij dat beter kunnen doen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nee. Meen je niet. Een coupé uit '01 met LPG ?? =>> zou verboden moeten worden !!
En al en nieuwe cilinderkop ??
Tja, dat is dan het voordeel. 12 eutjes voor een tank. Euro 95 momenteel zo'n 55 eutjes.
Vele (snelweg)km's zijn door de vorige eigenaar erop gezet. Ikzelf heb er in het afgelopen 3/4 jaar 16.000 bijgezet.
Erik Olijnsma schreef:nee, geen last van kop, maar ik heb het genoegen een 16v te hebben, dus ook zelfstellende kleppen.
Stukken betrouwbaarder dan de 8v, van de phase1
en tis een ex-lease. dus service op zijn tijd gehad, en veel snelweg km's.
Zit er dus niet echt over in
Uhuh... Ex-lease.... Need i say more ??
Dat valt dan weer mee. Als ie z'n onderhoud aan het LPG heeft gehad.
Waarschijnlijk een mooie lage prijs. Alle voordelen dus.
Hou op met die 8V-tjes.... Na 120.000 met veel geluk, kun je een nieuwe kop kopen.
Mijne was particulier. En onderhouden via de dealer waar ik nu werk. Totaal bekend dus.
Dat is een hoop ja. Maar in perfecte staat met alles erop en eraan ?? Moet kunnen.
Heb welliswaar in de afgelopen maanden voor (denk ik) zo'n 1200.- erin moeten stoppen, maar dat waren alleen maar onderdelen (zie topic "ff voorstellen : Arco ....") met dealerkorting en een hoop vrije tijd.
Lak zag (en ziet er op 3 beschadigingen nu) er goed en strak uit.
Heb het idee dat bijna elke coupé 1.6 16V vanaf '99 -2000 wel vol zit.
Airbag L+R, airbags in de stoelen, ABS, elektr. uitzetramen achter, met. lak, LM-velgen.
Het enige dat ik mis zijn : origineel schuif-kanteldak, originele radio renault/cd met sattelietbediening en een leder interieur. Helaas waren de bandenspanningsensoren niet leverbaar op de coupe, anders zaten die er wel op.
** EDIT 02/04/05 14:02 **
Net ff de laatste folder van de Megane Coupe/cabrio opengeslagen. Zie ik tot mijn verbazing dat er wel degelijk vanaf fabriek ESP, het bandenspanningscontrolesysteem en een Carminat navigatiesysteem met kleurenscherm leverbaar waren !!!
haal ik even de autoweek van deze week bij de plaatselijke renault-dealer + shell tankstation om het stukkie over de twingi te lezen, zie ik bij wegrijden dat mn teller op 188000 staat