remblokjes vervangen...?!?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Clio-tje

Ik heb een vraagje over me remblokjes om ze te vervangen..... Maar das makkelijker om dat ff op msn te doen....Dus als iemand er wat van weet..Meld me ff aan AUB..... Alize85@hotmail.com xxx (F) Alvast bedankt
Riël
Über-Spammer

Maar daar is 't een forum voor he ;)
Clio-tje

Weet je er wat van of niet?? Want t heeft haast.....
Riël
Über-Spammer

Ik heb een vraagje over me remblokjes om ze te vervangen?

Wat is je vraag?

Wielen demonteren, dan de 2 18ér bouten van de remklauw losmaken, remklauw lospakken, blokjes eruit nemen, zuiger met 2 duimen naar binnen duwen (lang vasthouden, hard duwen, zakt langzaam) en dan de nieuwe blokjes goed monteren, dan weer in elkaar zetten.

Kijk hoe eventuele klemveertjes op de oude blokjes bevestigd zitten, dan zet je ze hetzelfde op de nieuwe :)
Clio-tje

Ik heb nou van die blokjes.... ik heb er 4... das 2 per wiel?? of niet? Heb ik achter ook remblokjes of niet??? of alleen bij mn voorwielen....? want achter heb ik toch ook remschijven? Misschien is dit wel een hele stomme vraag hoor.... Maar anders kom ik er echt niet uit.... Ik snap er niet zoveel van want me pappie is op vakantie...en die regelt dat meestal... Dus hoeveel van die blokjes heb ik nou in totaal nodig..? xxx
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

1 tip

haal 1 wiel eraf, en kijk in de remklauw!, dan word alles je duidelijk :wink:

je hebt 2 per schijf nodig, en je zal waarschijnlijk achter schijven hebben.
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op vr 1 apr 2005 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:, zuiger met 2 duimen naar binnen duwen (lang vasthouden, hard duwen, zakt langzaam)
met een lijmtang gaat t beter :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie