Hellupp!! Mijn gtt stottert nog steeds in de 4de en 5de vers

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Dennie

Mijn R5 houd nog steeds bij de hogere toeren in. Onderdelen die ik al verangen heb:
Verdelerkap+rotor - geen resultaat
Bougie's - geen resultaat
Renix 208/209 - geen resultaat
Benzinefilter - geen resultaat
Andere bsp-sensor (van sloop) - beetje beter
Kabels en slangen gechekt.
Carburateur nagekeken, was schoon/niet vuil.
Langzaam weet ik het niet meer!!! Kan iemand mij helpen, word er gek van.

Groeten Dennis
da_stiech

dit had ik ook in de 4e en 5e versnellig..
maar 2 weken erna is m'n olie lager van de turbo eruit gevlogen..
ff oplette dus
Calle

Dat zou goed gewoon aan de afstelling van je carburateur in samenwerking met je benzinedrukregelaar kunnen zijn...
Michel S.
Contacteer:

Check je benzine opbrengst eens. Kan best zijn dat je benzinepomp ver dood is, of je filter dicht geslipt. Slang eraf halen, fles eraan. relais doorverbingen voor tijd x en opbrengst bepalen, vergelijken met opgegeven waarden en conclusie trekken.
Dennie

waar zit die filter in de tank bij de benzinepomp dan? Die langs de dwarsbalk is al vervangen. Kan iemand mij zeggen op hoeveel druk een originele r5 gt turbo rijd, en hoeveel streepjes geeft ie dan aan op de originele turbodrukmeter?????
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Origineel komt het metertje net iets over de helft, geloof ik.

Maar wat heeft dat met je benzinetoevoer te maken?
Michel S.
Contacteer:

Denk dat die dat vraagt om te verifiëren dat die hem niet in de boost-cut duwt. Deze zit zo rond de 1.15, kan dat? Dat is bijna de helft van het rode gedeelte.
Je kunt wel proberen de stekkertjes los te halen van de beveiliging voor te testen, maar een beveiliging is er niet voor niks... Dus of dat nou zo verstandig is. Als de rest goed werkt, kan het geen kwaad als je het uitsluitend gebruikt voor te testen, maar je kunt beter je druk eens iets lager zetten(actuator 3 slagen langer maken) en het dan nog eens proberen. Is een stuk veiliger en dat zou ik je dan ook adviseren.

suc6
Calle

Standaard druk staat de wijzer tussen de R en de B van het woord TURBO. Het rode gebied begint bij ongeveer 1 bar.
pierre

heeft iets met benzinetoevoer of turbo ontregeling te maken, lijkt me niet electronisch maar fysisch probleem
Steven
Car: M536

Ik ga voor een rotte brandstofpomp
pierre

ik zet alvast 5 euro in
da_stiech

aangezien ik dit ook heb gehad, ga ik toch ook voor rotte turbo..
Calle

Dan ga ik voor de rotte benzinedrukregelaar... :D
Steven
Car: M536

Worden er weer goodies als macmenu's ingezet voor het goeie antwoord? :D
Abel
Über-Spammer

ik denk ook dat dat inhouden en stotteren temaken heeft met pingelen.. Laat je co meten en ga desnoods op een testbank met een lamda sensor in je uitlaat.. ik denk dat je problemen hebt met

A) druk te hoog zonder aanpassingen aan je carb.
B) te lage benzine druk door slechte pomp of benzine druk regelaar.

Heb je wel eens een pingelsensor in je GT??
Michel S.
Contacteer:

Pingelen merk je in de meeste gevallen niet aan je motorvermogen. Ja op een gegeven moment ja, dan is het allemaal weg. Maar normaal merk je daar niks van.

Ik ga voor benzinetoevoer(brandstofpomp).
Calle

Pingelen merk je zeker wel in de vermogensafgifte van je motor, hij houdt dan toch wel wat in. Niet bij een enkel pingeltje, maar bij een serieus te vroege ontbranding wel. Dat betekent in ieder geval dat er iets mis moet zijn met je mengsel, waarschijnlijk te arm bovenin.

Dat hij het alleen in de 4 en 5 doet zou inhouden dat hij het alleen doet als je wat langer het gas erop houdt, dus dat de voorraad benzine in de vlotterkamer van de carb wel eens op kan gaan raken door te weinig aanvoer. Vandaar mijn idee dat het in de aanvoer van benzine zit, of te weinig opbrengst van benzinepomp, of te weinig drukcompensatie door de benzinedrukregelaar.
Merijn
Über-Spammer

Ik ga voor de sapcentrifuge... ;)
Dennie

Ok dan, daar gaan we weer. Net ff vrij geregeld bij mijn baas/leraar. Nu kan ik weer vanalles gaan checken.
De auto rookt niet zwart, alleen 1x als ie koud is en je start hem dan. En verder verbruikt ie weinig tot normaal olie. Ook hoor ik geen rare geluiden. Alleen is mijn turbodruk, (aan de streepjes op originele meter) hehoorlijk gedaald. Net nog een gaar slangetje van wastegate naar carburateur vervangen.

Van een gare turbo ga ik nog niet van uit. Ik denk zelf ook iets met de benzine of drukregelaar. Woonde er maar iemand in de buurt van Kerkrade met verstand van een gt turbo. Voorheen was mijn turbodruk ongeveer 1 bar. maar weet niet of de carburateur ook is aangepaast.
Merijn
Über-Spammer

PM Riel eens... :)
Plaats reactie