Dag luitjes,
Ik heb een probleem. Ik heb laatst mijn tellerplaat lampjes vervangen. En tevens de tellerplaat van de snelheidsteller eraf gehaald. Dus ook het wijzertje en de kilometertellerkabel uit van het cockpitje gehaald. Alles er weer op gezet en alles deed het weer prima. Maar 2 dagen later gaat mijn kilomerteller opeens niet hoger als 60-80 als ik dan harder rij. Onder de 50-60 meet hij wel de goeie snelheid, maar zodra ik harder ga rijden gaat ie wel omhoog maar dan zakt ie ineens zo naar 40 of zelfs 30.
En af en toe doe ie helemaal niks meer, dan stopt hij zo tijdens het rijden. Ook de kilomterteller draait niet meer door.
Wat kan dit probleem wezen?
Kilometerteller
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
hangt ervanaf welke auto je hebt.
Zou kunnen zijn dat je "radartje" in je bak zodanig (toevallig) versleten is dat het contact met het radartje van je kabel er bijna niet is.
Vertel eerst eens welke auto en type.
Zou kunnen zijn dat je "radartje" in je bak zodanig (toevallig) versleten is dat het contact met het radartje van je kabel er bijna niet is.
Vertel eerst eens welke auto en type.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Even losschroeven en kijken wat er aan de hand is, er zal wel iets los zitten.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Controleer eerst je kilometertellerkabel eens. of die wel goed achterin het dash zit. en daar hoef je niet veel voor los te schroeven. via je pedalen kan je er bij. (evt. je bovenkap eraf voor het licht)
-
Heb je er toevallig andere banden en of velgen onder gezet???
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
En of die wel goed in het bak zit.Frits schreef:Controleer eerst je kilometertellerkabel eens. of die wel goed achterin het dash zit.
Anders dashboard loshalen en kijken of die ergens haakt of dat er iets slecht contact maakt.
-
hoe hebje de wijzer eraf genomen? voorzichtig ? of met brute kracht?
het kan zijn dat je naald wat scheef staat, en dat ie blijft slepen
ofwel is je winding (koperen winding) langs achter kapot, daar zit ook contactje op, mss doorgebrand?
heb dit ook voorgehad met de 1200, probleem opgelost door andere kmteller te plaatsen (gans het onderdeel)
het kan zijn dat je naald wat scheef staat, en dat ie blijft slepen
ofwel is je winding (koperen winding) langs achter kapot, daar zit ook contactje op, mss doorgebrand?
heb dit ook voorgehad met de 1200, probleem opgelost door andere kmteller te plaatsen (gans het onderdeel)
Heb hem er wel voorzichtig afgehaald. Misschien toch niet.
Maar hij doet het verder wel. Maar zakt soms terug en gaat niet boven de 60.
Heel raar. Moet er toch maar weer eens ff goed naar kijken. Of anders ff een andere halen op de sloop en die erin zetten. En dan gewoon met mijn poten ervan af blijven.
Maar hij doet het verder wel. Maar zakt soms terug en gaat niet boven de 60.
Heel raar. Moet er toch maar weer eens ff goed naar kijken. Of anders ff een andere halen op de sloop en die erin zetten. En dan gewoon met mijn poten ervan af blijven.

Heb er ook nog eens een andere bak erin gehangen. Hierbij deed ie precies hetzelfde.
Dus denk dat de kilometertellerkabel versleten is ofzo. En volgens mij druk ik de kabel wel goed in de bak achterin.
Is het moeilijk om een nieuwe kilometertellerkabel te leggen. En kan er ook iets kapot zijn bij het wiel ofzo waar hij meet? En waar zit dat?
Dus denk dat de kilometertellerkabel versleten is ofzo. En volgens mij druk ik de kabel wel goed in de bak achterin.
Is het moeilijk om een nieuwe kilometertellerkabel te leggen. En kan er ook iets kapot zijn bij het wiel ofzo waar hij meet? En waar zit dat?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zet er eerst eens een andere teller unit in, heb het gevoel dat het gewoon fout is gegaan bij die wijzerplaten te vervangen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD