zoemen van achterband???
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Het valt me op dat de laatste tijd mijn linkerachter band van mijn clio uit 95 een beetje zoemt.
dit begint met een onregelmatig geluid bij de 55 km per ongeveer, en als ik boven de 60 kom word het een constant geluid.
Het is heel zacht en ook alleen maar te horen als je links op een stoel zit.
Iemand enig idee of het aan de lagers, banden enz kan liggen?
dit begint met een onregelmatig geluid bij de 55 km per ongeveer, en als ik boven de 60 kom word het een constant geluid.
Het is heel zacht en ook alleen maar te horen als je links op een stoel zit.
Iemand enig idee of het aan de lagers, banden enz kan liggen?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
lijkt me nogal logisch dat je links op een stoel zitSon Boelie schreef:
Het is heel zacht en ook alleen maar te horen als je links op een stoel zit.

toch wel een apart geval eigenlijk

-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
ook voor passagier bedoel ik dan. en het zou een engelse auto kunnen zijn, ya never know.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Als oplossing stel ik voor om alleen maar rechts op een stoel te gaan zitten.
En je klok vanacht een uur vooruit zetten.
Žt Zal morgen wel mooi weer worden: krik die kont van die clio even op en kijk of je wat vreemds hoort als je linkerwiel in het luchtledige draait. En je rechterwiel toch maar even ook controleren.

En je klok vanacht een uur vooruit zetten.
Žt Zal morgen wel mooi weer worden: krik die kont van die clio even op en kijk of je wat vreemds hoort als je linkerwiel in het luchtledige draait. En je rechterwiel toch maar even ook controleren.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
De band is nog in een goede staat. dus dat zal het niet zijn, maar toch ff checken voor de zekerheid
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
lijkt mij dan ook, maar weet iemand of ik dit zelf kan fixen. Aangezien er nog niks ernstigs is wil ik dit zo houden.
Hoeveel zou het mij anders kosten als ik het laat doen?
Hoeveel zou het mij anders kosten als ik het laat doen?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Je lagertje (40euro max.prijs) zit in je remschijf geperst. Je kunt je schijf eenvoudig demonteren en met je schijf en een nieuw lagertje naar een garage gaan die je dat ding even erin persen, je fietst weer naar huis en monteert je schijf met nieuw lagertje erin weer op je skelter.
Zo gepiept.
Let daarna wel weer op de correcte montage van je remklauw. De zuiger zal naar buiten komen en dan krijg je je klauw er niet meer op omdat ie dichtgedrukt zit. Met een steek schroevendraaier kun je die zuiger makkelijk terug naar binnen draaien. (let wel op dat het pinnetje wat op je remblok zit ook in het sleufje van je zuiger valt, even goed kijken en corrigeren door weer meer te draaien met je schroevendraaier) Probeer de zuiger niet terug te persen want dat gaat je niet lukken.

Zo gepiept.
Let daarna wel weer op de correcte montage van je remklauw. De zuiger zal naar buiten komen en dan krijg je je klauw er niet meer op omdat ie dichtgedrukt zit. Met een steek schroevendraaier kun je die zuiger makkelijk terug naar binnen draaien. (let wel op dat het pinnetje wat op je remblok zit ook in het sleufje van je zuiger valt, even goed kijken en corrigeren door weer meer te draaien met je schroevendraaier) Probeer de zuiger niet terug te persen want dat gaat je niet lukken.

ervan uitgaande dat ie dus schijfremmen heeft...
anders zit ie in je trommel geperst...
als je een pers hebt is dit makkelijk zelf te doen,
anders idd demonteren en langs een garage...
(lukt dit niet betaal je onderdeel+half uurtje arbeid)
anders zit ie in je trommel geperst...

als je een pers hebt is dit makkelijk zelf te doen,
anders idd demonteren en langs een garage...
(lukt dit niet betaal je onderdeel+half uurtje arbeid)
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Ehm, ik heb alleen voor remmen, achter geen.
Dus dat kan het allemaal niet zijn.
Het viel mij wel op toen het weer een stuk vochtiger was, dat het niet zoemde, dus ik gok nu op het feit dat de wrijving het geluid veroorzaakte.
Dus denk ik ff beetje doorsmeren.
Kan dat kloppen?
Dus dat kan het allemaal niet zijn.
Het viel mij wel op toen het weer een stuk vochtiger was, dat het niet zoemde, dus ik gok nu op het feit dat de wrijving het geluid veroorzaakte.
Dus denk ik ff beetje doorsmeren.
Kan dat kloppen?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
Son Boelie schreef:Ehm, ik heb alleen voor remmen, achter geen.



hoop echt dat je je vergist anders is er iets goed mis

[quote="Son Boelie"]Ehm, ik heb alleen voor remmen, achter geen.
Dus dat kan het allemaal niet zijn.
quote]
foto's willen we zien......
en als jij al weet wat het allemaal niet kan zijn,
wat maken wij ons dan nog druk om jou te helpen.....
Dus dat kan het allemaal niet zijn.
quote]
foto's willen we zien......


en als jij al weet wat het allemaal niet kan zijn,
wat maken wij ons dan nog druk om jou te helpen.....
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
het klopt dat ik alleen nog maar ooit de voorwielen er af heb gehaald.
Maar naar mijn weten heb ik achter geen remschijven...
Vergis ik mij nu?
Maar naar mijn weten heb ik achter geen remschijven...
Vergis ik mij nu?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
En jij komt uit?Merijn schreef:Uhm... Wat zie ik nu? Je komt uit Geffen?? Da's lekker dichtbij... Was me nog niet eerder opgevallen.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
FF wat onderzoek gepleegd, verbeter mij als ik het fout heb.
Alle clio's hebben achter trommelremmen, op de Sport en volgens mij Williams na.
Trommelremmen worden toch niet gebruikt bij het gewone remmen, alleen voor de handrem?
laat me ff weten of het klopt?
Alle clio's hebben achter trommelremmen, op de Sport en volgens mij Williams na.
Trommelremmen worden toch niet gebruikt bij het gewone remmen, alleen voor de handrem?
laat me ff weten of het klopt?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hoe heb jij ooit je rijbewijs gehaald????
trommel of schijfremmen achter maatkt niet zoveel uit maar ze worden wel degelijk gebruikt bij normaal remmen
70% voor en 30% achter, of je moet een verstelbare remdrukverdeler monteren





trommel of schijfremmen achter maatkt niet zoveel uit maar ze worden wel degelijk gebruikt bij normaal remmen


70% voor en 30% achter, of je moet een verstelbare remdrukverdeler monteren



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ook als je trommelremmen achter hebt remmen die mee tijdens het remmen, anders zou het wel erg gevaarlijk worden op de weg.
Van de Clio 1 hebben de RSI, 16V en Williams achter schijven in plaats van trommelremmen.

Van de Clio 1 hebben de RSI, 16V en Williams achter schijven in plaats van trommelremmen.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dat je het niet hoord met vochtigheid komt waarschijnlijk omdat je het vocht wat opspat van het wegdek dan ook hoord en misschien dan wel gelijk is of overheersend aan het waarschijnlijke wiellager geluid wat je hoord
rem geluid moet je ook horen als je stapvoets rijd en meestal is dat niet een contant geluid maar meer een sinus vorm
rem geluid moet je ook horen als je stapvoets rijd en meestal is dat niet een contant geluid maar meer een sinus vorm
OSS NATUURLIJK!!!Son Boelie schreef:En jij komt uit?Merijn schreef:Uhm... Wat zie ik nu? Je komt uit Geffen?? Da's lekker dichtbij... Was me nog niet eerder opgevallen.

Check out de promotiesite van Oss....kun je ook Ossisch leren!

http://www.butjedereus.nl
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Het is een soort van sinus geluid als ik rond de 55 km per uur rijd, daarboven word het een constant geluid, maar er onder hoor ik helemaal niks.
En dat over die trommelremmen staat niet echt in je rijbewijs B boek.
Ik heb er ook niet van gehoord dat die vervangen moeten worden, tenminste tot nu toe nog van niemand.
En dat over die trommelremmen staat niet echt in je rijbewijs B boek.
Ik heb er ook niet van gehoord dat die vervangen moeten worden, tenminste tot nu toe nog van niemand.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
trommel rem bestaat uit een trommel die eigenlijk nooit hoeft worden te vervangen en daarin een paar remschoenen ofwel ook remvoeringen genaamd
deze worden tegen de binnezijde van de trommel gedrukt
die remvoeringen worden wel vervangen
maar dat gebeurt meestal boven een km stand van 150 d km
of als er 1 loslaat
dit is trouwens niet echt een werkje voor de beginende klusser
maar met iemand met wacht technisch inzicht en gedult is het best te doen
wat er bij jou aan de hand kan zijn is:
a : een wiellager dat stuk is..
b: een band die cup vorming heeft
(dit wil zeggen dat de buiten rand van het profiel ongelijk gesleten is)
dit ziet er zeg maar zo uit:
het rubber van de band heeft groefjes in de lengte en in de breedte
de lengte groeven zijn meestal de hoofd groeven de breedte groeven zorgen dat het water afgevoerd word naar buiten
wat je aan de buitenkant ziet van de band is dat het daar het profiel opdeelt in blokjes als je op het loop vlak kijkt
de hoogte tussen de blokjes kan varieren dan krijg je het zogenaamde cupvorming
dus kijkje van af de zijkant tegen het profiel zie je _-_-_-_ overdreven gezien het ene blokje staat hoger dan het andere dit kan dus erg veel lawaai geven
deze worden tegen de binnezijde van de trommel gedrukt
die remvoeringen worden wel vervangen
maar dat gebeurt meestal boven een km stand van 150 d km
of als er 1 loslaat
dit is trouwens niet echt een werkje voor de beginende klusser
maar met iemand met wacht technisch inzicht en gedult is het best te doen
wat er bij jou aan de hand kan zijn is:
a : een wiellager dat stuk is..
b: een band die cup vorming heeft
(dit wil zeggen dat de buiten rand van het profiel ongelijk gesleten is)
dit ziet er zeg maar zo uit:
het rubber van de band heeft groefjes in de lengte en in de breedte
de lengte groeven zijn meestal de hoofd groeven de breedte groeven zorgen dat het water afgevoerd word naar buiten
wat je aan de buitenkant ziet van de band is dat het daar het profiel opdeelt in blokjes als je op het loop vlak kijkt
de hoogte tussen de blokjes kan varieren dan krijg je het zogenaamde cupvorming
dus kijkje van af de zijkant tegen het profiel zie je _-_-_-_ overdreven gezien het ene blokje staat hoger dan het andere dit kan dus erg veel lawaai geven
Vroeger hadden auto's alleen maar trommelremmen, zowel voor als achter, net als fietsen tot voor kort. Maar hogere snelheden, drukkere wegen en zwaardere autos moesten er betere remmen komen. Schijfremmen kunnen meer kracht zetten en beter hun warmte kwijt en zijn, niet onbelangrijk, een stuk lichter, wat weer goed voor de wegligging is. Trommels hebben weer als voordeel dat er weinig onderhoud en kosten aan zijn.
Een volvo 140 serie heeft bijvoorbeeld 4 schijven rondom en in de schijf aan de achterzijde zit nog een trommel speciaal voor de handrem... Rare lui die zweden...
Een volvo 140 serie heeft bijvoorbeeld 4 schijven rondom en in de schijf aan de achterzijde zit nog een trommel speciaal voor de handrem... Rare lui die zweden...

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dit is bij heel veel auto's het geval dat in de achterschijf een trommel zit voor de handremCalle schreef:Vroeger hadden auto's alleen maar trommelremmen, zowel voor als achter, net als fietsen tot voor kort. Maar hogere snelheden, drukkere wegen en zwaardere autos moesten er betere remmen komen. Schijfremmen kunnen meer kracht zetten en beter hun warmte kwijt en zijn, niet onbelangrijk, een stuk lichter, wat weer goed voor de wegligging is. Trommels hebben weer als voordeel dat er weinig onderhoud en kosten aan zijn.
Een volvo 140 serie heeft bijvoorbeeld 4 schijven rondom en in de schijf aan de achterzijde zit nog een trommel speciaal voor de handrem... Rare lui die zweden...
oa porsche 911 va '77
bijna alle mercedes en bmw en audi modellen
enzenz
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
@sven.
ik ben inderdaad nog behoorlijk nieuw in dit gebied, maar ben sinds kort ook eigenaar van een boek over de Clio, hierin staat echt precies hoe alles zit.
Nou maakt mij dat nog geen expert, ik ken mijn grenzen gelukkig wel. Ik weet wanneer iets te veel is.
eerst zelf maar ff kijken of ik iets kan ontdekken.
ik ben inderdaad nog behoorlijk nieuw in dit gebied, maar ben sinds kort ook eigenaar van een boek over de Clio, hierin staat echt precies hoe alles zit.
Nou maakt mij dat nog geen expert, ik ken mijn grenzen gelukkig wel. Ik weet wanneer iets te veel is.
eerst zelf maar ff kijken of ik iets kan ontdekken.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Meidje ik ben een Osslim!Merijn schreef:Ik kom uit Oss.Son Boelie schreef:En jij komt uit?Merijn schreef:Uhm... Wat zie ik nu? Je komt uit Geffen?? Da's lekker dichtbij... Was me nog niet eerder opgevallen.
even vraagbaak van je auto kopen, kun je erg veel in vinden, anders nemen mensen je niet meer serieus op het forum.Son Boelie schreef:FF wat onderzoek gepleegd, verbeter mij als ik het fout heb.
Alle clio's hebben achter trommelremmen, op de Sport en volgens mij Williams na.
Trommelremmen worden toch niet gebruikt bij het gewone remmen, alleen voor de handrem?
laat me ff weten of het klopt?