koppelingsplaten, drukgroep en oliekeerring vervangen

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
John (1916VCabrio)

heb denk ik een lekke krukaskering (als ik de goede benaming heb)
lek olie op mijn koppelingsplaten dus heb ik slippende koppeling.
nou heb ik een vraagje is het lastig om het te vervangen zelf?
of is het beter om naar een garage te gaan en daar het te laten doen?
nou ik hoor het wel alvast bedankt groetjes john 1916v cabrio ph1
Steven
Car: M536

Motorblok moet eruit, als je dat niet aandurft kun je het beter laten doen.
Riël
Über-Spammer

Lukt ook als je het subframe laat zakken, ongeveer 15 cm (stuuras in stuurhuis losmaken, blok ondersteunen) en de versnellingsbak wat opschuiven. Dan hoeft niet heel het blok eruit. Je kan dan redelijk goed bij de koppeling.
Steven

Mja fijn werken is anders :p

Ga jij dan die keerring er maar eens uitwippen als niet-ervaren-sleutelaar.
Riël
Über-Spammer

hmm ja je kan er dan prima bij op zich, je kijkt alleen scheef ertegenaan, dus recht erin zetten is dan wel wat tricky. Maar dat kan bijna niet misgaan, die keerring vervangen toch?
Fleetwood

Riël schreef:Lukt ook als je het subframe laat zakken, ongeveer 15 cm (stuuras in stuurhuis losmaken, blok ondersteunen) en de versnellingsbak wat opschuiven. Dan hoeft niet heel het blok eruit. Je kan dan redelijk goed bij de koppeling.
dit lijkt me toch sneller gaan dan ff blok eruit wippen... :D
Bart V

Blok eruit is gewoon de snelste, en meest "comfortabele" methode. Als je alleen de bak los wilt halen..moet netzogoed bijna alles los. Halfuurtje doorsleutelen en je hebt het blok ernaast. Als je slim bent, doe je dan ook meteen je distributie waar je dan riant bij kan.

Succes
Steven

Juist ik ben het ook helemaal met Bart eens, het werkt gewoon veel makkelijker. En je kand e rest van de motor nog eens grondig nakijken.

Kep echt al tientallen blokken gelift bij voorwielaandrijvers en er zijn maar enkele waar je zo in 1x de bak eruit kan tillen zonder de motor te liften. (Ouwe raggende mitzu lancer bijv. :p )
Subframes laten zakken is vragen om kapotte handen ;)
John (1916VCabrio)

mensen bedankt voor de tips :worship: laat ik maar gewoon de slimste wezen en mijn wagentje naar de garage brengen. heb geinformeert hoeveel het gaat kosten alles nieuw koppelingsplaten. drukgroep, krukaskeerring. kwam rond de 600 euro. weet niet of dat duur is maar is wel bij een renault garage dorzo in vlaardingen. dus kan ik beter niet zelf dan gaan knutselen als on-ervaren (leek) monteur :lol: groetjes john
Xabre
Car: 19 16V

Merkdealer is altijd (flink) duurder :P
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je het niet probeert, zul je het nooit leren. ;)
John (1916VCabrio)

oke helemaal mee eens dat dealer duurder is alles bij elkaar (koppelingsplaten, drukgroep. keerring) is ongeveer 125 euro al geinformeerd bij materialenzaak.
alleen is het probleem ik weet echt niets van auto's af kan best sleutelen
heb geen linkerhanden. maar dan wel advies hebben of assistentie van iemand die het wel eens eerder heeft gedaan? :) want je bent nooit te oud om te leren. ik hoor/leest het wel groetjes john
Riël
Über-Spammer

600 is een hele nette prijs voor die klus hoor.
Calle

John (1916VCabrio) schreef:...heb geen linkerhanden...
Ik wel één, maar dat valt me toch reuze mee met sleutelen... :p :D
crazy ass clio

Riël schreef:600 is een hele nette prijs voor die klus hoor.

600 eurie is zeker een nette prijs voor een dialer moet ik zeggen valt me nog reuze mee :lol:

maar het is redelijk te doen heb er al meerdere gedaan en het subframe laten zakken werkt sneller maar als de distrubtie ook moet kan je net zo goed het blok eruit halen
sfero

Ik heb mijn 19 16v bij de garage gebracht, om koppelingsplaten te laten vervangen voor 400 euro, had ik beter niet kunnen doen want ze zijn er al bijna 2 wkn mee bezig( ook subframe laten zakken, platen zitten er in maar problemen met prise- as).

DOODZIEK WORDT JE ERVAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Martijnberk
Contacteer:

ik heb 2 weken terug nog de koppeling vervangen bij de auto van een vriendin van me, 2 dagen werk maar je spaar wel 600,- uit

btw ik kon de bak en blok splitsen in de motorruimte (susuki swift 1 liter...)
sfero

da's geen r19
-PAZ-
Über-Spammer

sfero schreef: Ik heb mijn 19 16v bij de garage gebracht, om koppelingsplaten te laten vervangen voor 400 euro, had ik beter niet kunnen doen want ze zijn er al bijna 2 wkn mee bezig( ook subframe laten zakken, platen zitten er in maar problemen met prise- as).

DOODZIEK WORDT JE ERVAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

problemen met de prise-as weet je wat er exact aan de hand is dan of niet???. lijkt me niet echt normaal dat ie zo lang weg is voor een koppeling. is er nog wat kapot dan aan je v-bak of krijgen ze het gewoon niet voor elkaar
R5GTT. Drive it like you stole it
sfero

Waarschijnlijk te moeilijk, ze doen het maar gewoon. :@
sfero

Waarschijnlijk in de versnelling uit elkaar gehaald, terug erin zetten ging niet dus versnellingsbak uit elkaar en handmatig in vers. zetten
Riël
Über-Spammer

Wat een lulverhaal.

Dat maakt geen hol uit in welke versnelling je m zet. Van mijn part loop je door die bak te roeren als je los hangt. Kwestie van schakelstang vastzetten en hupla, klaar.

Beunhazen. :p
Martijnberk
Contacteer:

het is gewoon makkelijker om hem in zijn vrij in elkaar te zetten omdat dan je asje (dat je blok ingaat) nog kan draaien en dus je spietjes lekker in elkaar vallen...
-PAZ-
Über-Spammer

sfero schreef:Waarschijnlijk in de versnelling uit elkaar gehaald, terug erin zetten ging niet dus versnellingsbak uit elkaar en handmatig in vers. zetten
heb jij ooit al eens een bak uit een auto gehaalt?????

maareh effe ontopic rijd je auto alweer en wat was er nu mis gegaan omdat het zolang duurde????
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer

Martijnberk schreef:het is gewoon makkelijker om hem in zijn vrij in elkaar te zetten omdat dan je asje (dat je blok ingaat) nog kan draaien en dus je spietjes lekker in elkaar vallen...
Joa maar over het algemeen heb je wel genoeg speling hoor.
sfero

paz-maniac schreef:
sfero schreef:Waarschijnlijk in de versnelling uit elkaar gehaald, terug erin zetten ging niet dus versnellingsbak uit elkaar en handmatig in vers. zetten
heb jij ooit al eens een bak uit een auto gehaalt?????

maareh effe ontopic rijd je auto alweer en wat was er nu mis gegaan omdat het zolang duurde????
Hij rijdt alweer, ik weet het niet problemen met prise- as maar lukte ineens. eind goed al goed.
Plaats reactie