Express voorkant veranderen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Acid

Express uit 1986. Wat moet er veranderd worden om er een Leuke GTT grill in kwijt te kunnen.

De grille die er nu op zit omvat dus de 2 lampen en er zitten de 2 pinkers in.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Dat zou betekenen dat een hele R5 voorkant er op moet worden gezet:
[img]http://members.chello.nl/m.korthuis/Ren ... 1klein.jpg[/img]
Acid

hmm teveel moeite. Dan ga ik maar wat anders ermee verzinnen
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Op zich valt het nog mee, het is op het scharnier van de motorkap na compleet uitwisselbaar.
Acid

ha maar ik moet dan ook een aanpassing maken voor mijn knipperlichten aangezien die nu gewoon in de grille zitten
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Nee, want dit zijn R5 knipperlichten. Kijk maar naar een Renault 5, dit is de complete voorkant van een R5. Dit is gewoon op de huidige bevestigingspunten van de Express te schroeven, omdat de voorkant van de Express gebaseerd is op die van de 5. Alleen de montage van de motorkap is anders, want de schroeven in het scharnier van de motorkap staan inline recht met elkaar, die bij een 5 staan schuin. Verder is alles om te zetten, zoals je dus ook op de foto ziet. Aan de Express voorkant heb je dan uiteindelijk niets meer inderdaad, die kan je dan verkopen.

De auto op de foto is een goed voorbeeld omdat het witte van een R5 is, en het rode is Express (duh). Al wat nu wit is, is dus vervangen om de front van de Express te veranderen.
Acid

Ja dat zie ik. Maar dat vindt ik het niet waard om op deze bak te doen. Het is niet exht een project waar ik veel geld en tijd in wil steken. Het is een goedkope barrel en hij moet een jaar of 2 blijven rijden. Tegen die tijd koop ik een nieuwere auto.

Hij zit ook vol deuken en roestplekjes, hij gebruikt olie (flink, maar ben aan het zoeken waar het zit) en hij is zo traag als dikke stront door een trechter. Maar ja dat vindt ik ook niks gek als een 1.6 diesel uit 1986 die de laatste jaren alleen gebruikt is om van boerderij A naar boerderij B te rijden.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Als hij ook koelvloeistof gebruikt, heb je een lekke koppakking. Da's niet zo fijn :)

Wordt de nieuwe auto wel een Renault? ;)
Plaats reactie