ACT: wetgeving

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Ik ben me rijbewijs niet kwijt geraakt...

de agent was in een goede bui... (yeaah right!' :@

een boete van 30k/m per uur te hard.. = 125 euro..
Haas
Car: Megane RS

aanvechten, dit is echt onzin!
Mike (spitsoor)
Contacteer:

aai dus 30 te hard en een aantekening (N) ckers aanvechten zoals dat gebeurd is is gewoon onzin
Erik (Schepjes)
Contacteer:

aantekening?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

yep bij 30 km per uur te hard krijg je een aantekening. Je wordt dan geregistreerd als je binnen een bepaalde tijd weer gepakt wordt voor te hard rijden kunnen ze het zo zien van heej deze is al eerder gepakt
Erik (Schepjes)
Contacteer:

hummz daar heeft ie het niet over gehad...

maarree hoe lang duurt dat dan? :s
Mike (spitsoor)
Contacteer:

dat durf ik nie te zeggen enige wat ik weet is dat je wordt geregistreerd :s wat op zich al balen is
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Wat een onzin dit zeg, een snelheid moet gemeten zijn, anders kunnen ze je nooit een bekeuring geven, ookal reed je 150! Altijd van die pisnichten die denken dat ze god zijn en zomaar bekeuring uit kunnen schrijven waar niks wettelijks en objectiefs aan bepaald is

dit is dus niet waar.
ik ben aangehouden doortwee agenten :( die ik net had ingehaald met mijn leasegastra >-)
ik reed ongeveer 110 en ze konden me niet bijhouden hier in het boerenland :)
pas toen ik de rijksweg opdraaide konden ze me pakken.
weg rijbewijs :(
niks gemeten.
een agent legt een verklaring onder ambtsede af en wordt dus altijd geloofd (N)
hij vond dat ik gevaarlijk reed en dus kreeg hij gelijk.
kosten? 800 euri en twee jaar proeftijd en drie maanden voorwaardelijke inname :@
nogdrie maanden is mijn proeftijd om (Y) (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Son Boelie

Het geld zo dat wanneer een agent het heeft gezien, of zelfs 2 maakt niet uit.

Als ze het niet op video hebben staan kunnen ze je nog alles maken.

Van een ambtenaar in dienst word verwacht dat deze integer is daarom telt het woord van een agent ook voor 2.

Ben namelijk zelf ook van plan in die richting te gaan, maar jonges, maak je geen zorgen, renault laat ik voorbij rijden :worship: :worship: :worship:
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-jacco-
Über-Spammer

Idd, een klant van ons op de taksie is ook agent...
Die vertelde precies hetzelfde...
Een ambtenaar moet een eed afleggen enz enz...

Beetje jammer...
Son Boelie

Het nadeel is wel, ze kunnen laten we zeggen, valsspelen....
Riël
Über-Spammer

Tja, hard rijden blijft een gok, gemeten of niet.
Bolkestein

Erik (Schepjes) schreef:deze miste we geloof ik :p

gelijk eerste vraag.. flits een flitspaal altijd 2x?
Ik denk wel dat ie twee keer flitst, dat is tegen de rooie ogen. Kortom je staat er zelf mooier op, voor de auto maakt het niet uit .....
Strijder

Son Boelie schreef:Het geld zo dat wanneer een agent het heeft gezien, of zelfs 2 maakt niet uit.

Als ze het niet op video hebben staan kunnen ze je nog alles maken.

Van een ambtenaar in dienst word verwacht dat deze integer is daarom telt het woord van een agent ook voor 2.

Ben namelijk zelf ook van plan in die richting te gaan, maar jonges, maak je geen zorgen, renault laat ik voorbij rijden :worship: :worship: :worship:
En met de motto: Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd :lol:
Haas

mensen, vraagje.

Moest een boete lappen voor 14 april en dat was ik een beetje vergeten, heb m vorige week snel op de bus gedaan. Maar nu bestaat natuurlijk de kans dat de postbank eerst ff rente trekt van mijn transactie en dan pas naar het CJIB overmaakt. Hoe weet ik nou of t geld op tijd is aangekomen? Of is dat afwachten totdat ik een verhoging krijg? en zo ja, wat dan, dan heb ik al een deel betaald? Iemand een idee??

Watbetreft reacties: niet slim om t te vergeten, niet zo laat betalen, enz. Ja ja ja ja ja ja...jullie zijn mijn moeder niet, dus laat ze aub achterwege :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

gewoon afwachten, je krijgt als je te laat betaalt een aanmaning (1x) zonder verhoging.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-jacco-
Über-Spammer

~Haas~ schreef:mensen, vraagje.

Moest een boete lappen voor 14 april en dat was ik een beetje vergeten, heb m vorige week snel op de bus gedaan. Maar nu bestaat natuurlijk de kans dat de postbank eerst ff rente trekt van mijn transactie en dan pas naar het CJIB overmaakt. Hoe weet ik nou of t geld op tijd is aangekomen? Of is dat afwachten totdat ik een verhoging krijg? en zo ja, wat dan, dan heb ik al een deel betaald? Iemand een idee??

Watbetreft reacties: niet slim om t te vergeten, niet zo laat betalen, enz. Ja ja ja ja ja ja...jullie zijn mijn moeder niet, dus laat ze aub achterwege :)
Ik betaal alle rekeningen pas na de eerste aanmaning :lol:
Oeps... "Dan hebben ze elkaar net gekruist" :p
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Haas

oke...afwachten dus :)
Maarten

Ik heb een vraagje over de APK!!

Kan een auto APK afgekeurd worden wanneer er een te grote afwijking zit in de Kilometerteller. En dit dan door grote velgen, bijvoorbeeld 17 of 18 inch?

Ik hoor het graag van jullie!!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

nee, want ze checken alleen of de teller wel werkt

niet dat ie de juiste snelheid aangeeft
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Haas

volgens mij wel, want een onjuiste bandenmaat kan ook afkeur betekenen...
Riël
Über-Spammer

Jacco Twingi schreef:
~Haas~ schreef:mensen, vraagje.

Ik betaal alle rekeningen pas na de eerste aanmaning :lol:
Oeps... "Dan hebben ze elkaar net gekruist" :p
Waarschijnlijk laten ze 't lopen zo, ze zijn niet zo streng op de dag als het niet regelmatig voorkomt.

Is het toch echt te laat, dan krijg je een acceptgiro met de verhoging minus het al betaalde bedrag. Dat gaat automatisch.
Haas

tot op heden nix gehoord, maar was ook verbaas geweest als dat wel zo was geweest ;) Ff afwachten, bedankt voor de reacties alvast!
Maarten

~Haas~ schreef:volgens mij wel, want een onjuiste bandenmaat kan ook afkeur betekenen...
Ja heren, wat is het nou???

Betekent dit nou afkeur of niet??? :D
Haas

in de regel is onjuiste bandenmaat of een niet daarmee overeenkomstige afkeur. Dus een bandomtrek anders dan standaard bedoel ik daarmee, onafhankelijk van velgdiam en breedte. Maar niet elke keurmeester let erop... dus ja...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het mag ook wel wat afwijken, want ze gaan echt niet elke auto opzoeken welke maat er standaard onder zat. zolang het maar niet in het excessieve zit
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

MarcoG schreef:Bad Boy....betaal die fok bekeuring, en beloof jezelf dat je daarvoor iets terug doet.
Politieauto in de fik steken, flitspaal afbranden, camera van een mobiele flitser jatten en in een vijver flikkeren (of benzine erover en afbranden waar die mongool bij staat)...bedenk iets leuks.
Heb eens een onbewaakte mobiel flitsapparaat gezien om 0600 uur, ben alleen niet gaan stoppen om hem mee te nemen...
-jacco-
Über-Spammer

Ik denk dat je dan niet goed hebt opgelet Joost... ;)

Een onbewaakte mobiele flitser... Dat geloof ik nooit :D

Luco, ik had je van de week ff willen bestellen om een flitspaal bij Schoornrewoerd een tikkie te geven, met die Patrol van je... :p
Maar... Tis niet meer nodig... In 2 wekentijd staat reeds paal nummer 2 :D :P
Nummer 1 stond te dicht op de kruising, en was na 1 nachtje onbewaakt te zijn, al volgespoten met (rode) verf (Y) :D
Nummer 2 staat er al een week, 1 keer is met witte verf het kapje voor de lens volgespoten :D (Y)
Op dat moment heeft mn baas even geprobeerd of de paal werkte...
En idd... Hij flitste wel, maarja... De foto zal wel mislukt zijn :D

Na een ochtendje poetsen en schrobben, hebben ze uiteindelijk het kapje weer vervangen (N) :(
Maar ook die is inmiddels weer vernaggeld :D
Zowel het kapje van de flitser als van de lens zijn weer volgespoten, deze keer met zwarte verf :p
Erik (Schepjes)
Contacteer:

:worship:

zal die hier ook eens gaan bewerken :p

btje jammer alleen dat erverder op zo'n nsb er woont (N)
-jacco-
Über-Spammer

Gisteren is Roy (Met die rooie Peus) aangehouden.
Hij kwam op een rotonde aangereden en zag de *****auto van links aankomen.
Hij is toen expres rechtdoor gereden, om zn raampies ff naar beneden te doen :D
Hij werd even later aangehouden in een woonwijk.

Hij kreeg te horen dat hij te hard over de rotonde ging en dat dat de reden was dat ie werd aangehouden :S
Maarja... Der staat toch nergens dat je niet met 80 over een rotonde mag scheuren :P
Dat heeft ie ze ook even duidelijk gemaakt (Y) :D

Daarna kreeg ie te horen dat ie te hard door de woonwijk reed...
De mensen die die Peus kennen, weten dat Roy net zo'n hekel heeft aan drempels als ondergetekende, da kreng van um is ook zo laag :D
Een grote lachbui ging richting de coppers, met de vraag of ze hun ogen in de broekzak hadden zitten :lol:
(Al wijzend naar de bumpers :D)
Haas

Erik (Schepjes) schreef::worship:

tsja, je kunt al die flitspalen wel gaan slopen en gaan bewerken, maar daar zullen de boete's dus juist niet goedkoper door gaan worden (N) Sterker nog, meer kosten betekent meer inkomsten nodig, dus nog meer controles? Rijd dan gewoon ff wat minder en ontkom zo een boete...

:)
-jacco-
Über-Spammer

De zwarte verf is er al weer af :p

Bezigheidtherapie :D :lol:
MarcoG
Contacteer:

~Haas~ schreef:
Erik (Schepjes) schreef::worship:

tsja, je kunt al die flitspalen wel gaan slopen en gaan bewerken, maar daar zullen de boete's dus juist niet goedkoper door gaan worden (N) Sterker nog, meer kosten betekent meer inkomsten nodig, dus nog meer controles? Rijd dan gewoon ff wat minder en ontkom zo een boete...

:)
Hey haas, de nazi's zijn ook niet opgehouden met hun onzin door ze vriendelijk te vragen. :wink:
Boetes innen heeft niets meer met veiligheid te maken, maar bedenk eens hoe gruwelijk veel winst ze maken op die zielige automatische bekeuringen?
Als iedereen die een bekeuring krijgt meteen een flitser molt (mobiel of paal) is het heel rap afgelopen met die onzin.

Trouwens, onbewaakte flitsers zie ik hier vaker...zit die gast in zijn auto OP de brug, en de flitser staat beneden. Denk niet dat ie gauw doorheeft als iemand kijkt of zo'n camera goed brand gna gna! Soms staat hij erachter of ernaast, ja, dan is het wat lijp.
Tenzij je met een paar vrienden die gast ook te grazen neemt en met zijn sm-handboeien en z'n broek op de knieen aan de vangrail vastboeit hehehe! Terwijl die camera kwalmend wegsmeult! :lol:
Son Boelie

ik weet niet of je het weet, maar die 'nazis' kunnen jouw leven redden als je eens even lekker over de kop vliegt of zo.

Ooit bij nagedacht dat ze er niet alleen zijn om mensen boetes te geven?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Son Boelie schreef:Ooit bij nagedacht dat ze er niet alleen zijn om mensen boetes te geven?
Ist zo? :S

waarom doen ze dat niet dan? :p
Plaats reactie