benzinetank lek
ik vroeg me af over al iemand is die alternatief heeft gevonden om dus niet bij de renault dealer een nieuwe tank te moeten bestellen want de mijne is lek en de sloop is ook geen oplossing want die zijn ook lek of ze worden kapot geboort om de benzine af te tappen
Heb bij mij al bij 2 GTT's weten te repeareren door de tank eronder uit te halen. Lekkende gedeelte en de omringende 10-15 cm helemaal schoonmaken en het plastic grof maken met staalborstel op boormachine en even opruwen met wat grof schuurpapier. Dan ontvetten met tinner. Dan met een bumper reparatieset de knoei aanmaken. Eerst die goed in de om de stop smeren(neem aan dat die bij de stop lekt). en dan er een paar matten tegenaan knoeien. Zowel op de stop als een 10 cm eromheen. Genoeg knoei en genoeg matten gebruiken om het mooi en dicht te maken. Tank heeft daarna de auto overleeft. Die gaf na 2 jaar de hoop op tegen kanker in de balken.
Dus repararen is een mogelijkheid. 2dehands tank kan ook. Zijn vaak voor een 35 euro ofzo te krijgen.
greetz
Dus repararen is een mogelijkheid. 2dehands tank kan ook. Zijn vaak voor een 35 euro ofzo te krijgen.
greetz
-
ik heb mijn auto opgekrikt aan de linker kant zodat hij aan de lekkende kant geen benzine zou hebben (want waarschijnlijk lekt hij bij dat gaatje bij je achteras. hem schhongepoten en ontvet met remreiniger zeker 1 1/2 bus zeker te veel maar je weet maar nooit en hem helemaal vol gesmeerd met vloeibare pakking toen een nachtje zo laten staan en zinsdien lekt hij niet meer
ja het is bij het gle stopje waar ze allemaal lekken volgens mij maar ik dacht o ik heb twee turboŽs gesloopt dus ik heb nog wel een goede tank maar nee hoor allebij ook lek op de zelfde plek dus nu heb ik er een gerepareerd met polyester met een flinke mat aan de buiten zijde en nu maar hopen dat dat goed gaat maar ja ik moest ook wat voor de keur en dus is hij goed gekeurt vandaag met maar 10 liter er in