versnellingsbak

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
twingoboy20

Heyy allemaal.

Ik heb sinds begin deze week een raar geluid aan de auto.
Als ik boven de 25 km uit kom dan hoor ik een brommend/zoemend geluid en het word steeds erger.
Als ik naar links of naar rechts stuur is het weg maar zodra ik rechtdoor rij hoor ik het weer.
Ben ik vandaag naar de garage geweest en die hebben naar het geluid geluisterd en ze zeggen dat ik de lagers van de versnellingsbak kapot heb.
Gaat mij kosten om te repareren rond de 1500 euro moet helemaal gereviseerd worden.
Maar voor die prijs heb ik ook een 2de handse bak.
Ik denk dat ik ga kijken voor een 2de handse bak anders gaat de auto naar de sloop.

Jullie horen nog van mij.

Groetjes twingoboy20
twingoturbo

Ik had hetzelfde zoemende geluid, alleen bij links en rechts sturen was het verdwenen. Hoop niet dat de garage je oplicht want bij mij waren het de wiellagers die versleten waren.

groetjes.
twingoboy20

Haha oke

Ik ben vandaag naar de garage geweest waar we altijd gaan en die hebben geluisterd en ze hebben tegen mij gezegt inderdaad wat jij ook zegt de dat de wiellagers versleten zijn en dat gaat me rond de 150 a 200 euro kosten.
En de renault garage zei tegen mij dat de bak kapot was dus je kan beter naar een niet dealer gaan dan naar een dealergarage haha.
De auto staat nu bij de garage en ze gaan hem deze week maken .Ik hoop dat hij deze week weer klaar is.

Groetjes jeffrey alias Twingoboy20
twingoturbo

Scheelt weer euri's he?! :wink:
twingoboy20

Heb vandaag telefoon gehad van de garage en ik heb alle wiellagers kapot en goed kapot.
Gaat me kosten 340 euro.
Als de auto is gemaakt ga ik hem proberen te verkopen wandt ik wordt er niet goed van van al die reparaties.
Dit is nu al de 7de reparatie in 2 maanden tijd.
Ik ga hem echt weg doen wandt als ik alles bij elkaar optel aan raparaties dan heb ik een nieuwe auto betaald en daar ben ik niet blij om.
Heb de auto pas een half jaar en ik heb er al meer dan 1500 euro aan reparaties aan gehad.
Maar ja ik ga hem hopelijk morgen halen.

Groetjes twingoboy20
twingoboy20

Ik heb de auto terug en de kosten waren 330 euro.
Er waren in totaal 3 lagers kapot en gelukkig is hij nu weer geruisloos :lol: .
Heb eens nagedacht maar ik houdeze auto fijn omdat ik nu weet wat er allemaal is gemaakt aan deze auto en als je een 2de handse auto koopt krijg ik misschien weer dezelfde reparaties.
Dus ik blijf een twingorijder.

Groetjes twingoboy20
pierre

ik denk dat je toch teveel betaald heb, 1 lager is meestal stuk, 2 tegelijk kan maar 3 lagers tegelijk is zeer onwaarschijnlijk.
wiellagers gaan 150.000-200.000 km mee.

Deze garage wist kennelijk niet precies welke en heeft teveel gerepareerd.
twingoboy20

Nee hoor.

Ze hebben eerst 1 vernieuwd toen was het geluid minder toen de tweede voor vernieuwd en toen was het geluid voor weg.
Zijn ze er mee gaan rijden en toen hoorde ze nog een gezoen en dat kwam van achter.
Hebben ze het wiellager achter vernieuwd en nu is het geluid helemaal weg.
Ik heb de lagers gezien en 2 zaten helemaal vast konden nog niet meer draaien en de derde was totaal verroest.
Volgens mijn garage heeft de auto in het water gestaan tot aan de wielbouten en vandaar dat de lagers zijn gaan roesten.
Ze weten er echt wel wat van af omdat we al 15 jaar bij die garage komen en dat is de enigste van de garage gelegen in roermond die je niet bedotten.

Maar ja het is helemaal gemaakt.
Heb me nu 3 performanceklokjes gehaald en die ga ik nu installeren.

Groetjes twingoboy20
Steven
Car: M536

Je weet wel van wandten :p
twingoboy20

Jaja.

Heb nu de toerenteller erin en de vacuummeter erin gemaakt.
Ziet wel kicks uit als je gas geeft.
De vacuummeter slaat dan helemaal uit.
Nu alleen nog de watertemp meter maar daar moet ik een adapter voor bestellen wat je tussen de waterslang monteerd.
Via de autostyle catalogus geven ze aan dat je een adapter van m18 maal 1.5 moet hebben en die heb ik er ook bij gekregen maar ik kan nergens vinden waar ik die in moet draaien.
Allen sensoren in het blok zijn allemaal m15 maar ja.
Ik ga me de adapter voor tussen de waterslang bestellen.
Heb ik teminste zekerheid.

Groetjes twingoboy20
-jacco-
Über-Spammer

FOTO'S!!! ??? :D
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Jacco Twingi schreef:FOTO'S!!! ??? :D
van de toerenteller + aansluitingen zeker :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
twingo from hell

pierre schreef:ik denk dat je toch teveel betaald heb, 1 lager is meestal stuk, 2 tegelijk kan maar 3 lagers tegelijk is zeer onwaarschijnlijk.
wiellagers gaan 150.000-200.000 km mee.

Deze garage wist kennelijk niet precies welke en heeft teveel gerepareerd.
ik doe met mijn lagers rond de 25000 km dit komt omdat de brede velgjes met laag profiel en de redelijke verlaging ,er veel meer druk op de lagers zetten dan een normale velg met normale ophanging , dus kan het wel zijn dat de 3 lagers stuk waren
ik doe alles zelf aan mijn auto maar ik ken een persoon goed van de renault garage en die zij mij dat ik mijn lagers bij de dealer moest laten steken omdat ik er dan een jaar garantie op krijg moest het zijndat ik ze tegen dan heb stuk gereden dan plaatsen ze nieuwe op hun kosten (Y)
en de laatste keer heeft het mij 85 euro gekost voor de 2 voorste te steken dus vind ik ook dat je een beetje veel betaald hebt
-jacco-
Über-Spammer

Gabri schreef: van de toerenteller + aansluitingen zeker :wink:
Idd ;)
evo
Contacteer:

twingoboy20 schreef:Er waren in totaal 3 lagers kapot en gelukkig is hij nu weer geruisloos.
Misschien begint de 4e dan binnenkort ook wel, maar je merkt het vanzelf. ;)
twingoboy20

Ik zal binnenkort wat foto's maken als het helemaal afgewerkt is oke.
Maar het ziet er kicks uit.

Mzzl groetjes twingoboy20
-jacco-
Über-Spammer

twingoboy20 schreef:Ik zal binnenkort wat foto's maken als het helemaal afgewerkt is oke.
Maar het ziet er kicks uit.

Mzzl groetjes twingoboy20
Nog niet klaar? :D
Plaats reactie