Renault Mégane RS "Trophy" (speciale uitvoering)
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Mégane Renault Sport 225 'Trophy'
Mégane Renault Sport 225 'Trophy', dat is de volledige naam van een speciale Trophy-uitvoering van de Renault Mégane RS. Met de Trophy hoopt Renault een nieuwe raceklasse onder de aandacht brengen. De speciale versie van de RS is geïnspireerd op de raceauto uit de Mégane Trophy, die dit jaar voor het eerst van start zal gaan. Renault zal een paar honderd exemplaren van de RS Trophy bouwen.
Het chassis van de Trophy is extra sportief afgesteld en ook de demping is aangepast op de sportieve aspiraties. Het 'Cup Chassis', zoals Renault de nieuwe afstemming noemt, zorgt er onder meer voor dat de carrosserie minder beweegt bij het accelereren en minder duikt bij het remmen. Ook zou het onderstuur door de nieuwe afstelling zijn gereduceerd. Verder is hjet remsysteem is beter geventileerd en het pedaal geeft door een grotere remcilinder meer gevoel en heeft een kortere slag. Ook zou de besturing door een gewijzigde afstelling wat gevoeliger zijn. Aan de 2.0-liter turbomotor van de RS is niets veranderd en levert 225 pk.
De Mégane Renault Sport 225 staat op 18-inch met wielen met twaalf spaken, die 1,5 kg per stuk lichter zijn dan op de normale RS. De Mégane RS Trophy is te herkennen aan de nieuwe sportstoelen, en blauwe gordels en stiksels in het interieur. In de middenconsole zijn daarnaast glasvezelaccenten aangebracht.
Foto's:
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/9667.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/9669.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/9668.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/9670.jpg[/img]
Lekkere wagen hoor!!
Groeten,
Rik
Mégane Renault Sport 225 'Trophy', dat is de volledige naam van een speciale Trophy-uitvoering van de Renault Mégane RS. Met de Trophy hoopt Renault een nieuwe raceklasse onder de aandacht brengen. De speciale versie van de RS is geïnspireerd op de raceauto uit de Mégane Trophy, die dit jaar voor het eerst van start zal gaan. Renault zal een paar honderd exemplaren van de RS Trophy bouwen.
Het chassis van de Trophy is extra sportief afgesteld en ook de demping is aangepast op de sportieve aspiraties. Het 'Cup Chassis', zoals Renault de nieuwe afstemming noemt, zorgt er onder meer voor dat de carrosserie minder beweegt bij het accelereren en minder duikt bij het remmen. Ook zou het onderstuur door de nieuwe afstelling zijn gereduceerd. Verder is hjet remsysteem is beter geventileerd en het pedaal geeft door een grotere remcilinder meer gevoel en heeft een kortere slag. Ook zou de besturing door een gewijzigde afstelling wat gevoeliger zijn. Aan de 2.0-liter turbomotor van de RS is niets veranderd en levert 225 pk.
De Mégane Renault Sport 225 staat op 18-inch met wielen met twaalf spaken, die 1,5 kg per stuk lichter zijn dan op de normale RS. De Mégane RS Trophy is te herkennen aan de nieuwe sportstoelen, en blauwe gordels en stiksels in het interieur. In de middenconsole zijn daarnaast glasvezelaccenten aangebracht.
Foto's:
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/9667.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/9669.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/9668.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/9670.jpg[/img]
Lekkere wagen hoor!!
Groeten,
Rik
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Misschien eentje in het (trophy)geel?Jeroen RS schreef:zie er zeker lekker uit!! alleen is kleur niet zo. vind ik blauw of oranje mooier

-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
Hele mooie auto.
Vind alleen oranje of geel mooier.
Vind alleen oranje of geel mooier.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik vind de kleur van de velgen super. Dat antraciet heeft wel wat. Hoe zou dat staan onder een donkerpaarse Mégane? 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... ophy11.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... ophy10.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy9.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy6.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy8.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy7.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy4.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy3.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy2.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy1.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... ophy10.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy9.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy6.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy8.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy7.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy4.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy3.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy2.jpg[/img]
[img]http://medias.rs-team.org/photos/mrs_tr ... rophy1.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik mis alleen die skirtset van de echte trophy
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
als ik het geld ervoor had zou ik hem direct bestellen. wat ziet die er goed uit zo 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik wil die echte trophy
wat zou die kosten?

wat zou die kosten?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
euh.... een hoop? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja daar heb ik niks aan



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zou het?
is die wel te koop?
is die wel te koop?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
nee denk het niet. hij tenslotte speciaal voor een circuit ontworpen en afgesteld. heb net ff zitten searchen op het net maar helaas ben nog nix tegen gekomen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
kut 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
is gewoon te bestellen,
blijf alleen die mistlampen lelijk vinden voor
blijf alleen die mistlampen lelijk vinden voor
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
andere bumpert 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Ik kwijl voor deze auto......
Helaas onbetaalbaar as well!

Helaas onbetaalbaar as well!







Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
een Enzo is onbetaalbaar, vind die RS nog best prettig geprijsd eigenlijk
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Volgens de Autoweek gaat de prijs van de gewone RS omlaag naar E 33.000,- (Werd ook wel tijd).
De Trophy zou zo'n E 1000,- duurder uitvallen, valt dus nog wel mee dan.
Ik vind 'm er dikker uit zien dan de gewone RS.
De Trophy zou zo'n E 1000,- duurder uitvallen, valt dus nog wel mee dan.
Ik vind 'm er dikker uit zien dan de gewone RS.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Vandaag nog even in de 'gewone' RS gezeten bij de dealer. Die is al echt top! Deze ziet er nog net even srakker uit naar mijn mening.
De echte Megane Trophy is voor zover ik weet alleen te krijgen als je als team bent uitgekozen voor de World Series. dan kost ie dacht ik 6 ton... Daar heb je een Porsch Carera GT of Mayback 62 voor. Of zoeen 18 Megane RSen.

De echte Megane Trophy is voor zover ik weet alleen te krijgen als je als team bent uitgekozen voor de World Series. dan kost ie dacht ik 6 ton... Daar heb je een Porsch Carera GT of Mayback 62 voor. Of zoeen 18 Megane RSen.

Zo duur is ie echt niet hoor... Deze auto is juist opgezet als 'competitief geprijsde' purpose built racewagen. Makkelijk te repareren, al bestaand Team Oreca buizenframe, relatief goedkope, bestaande Solution F - Nismo VQ35DE 330pk V6 motorisering, Magneti Marelli elektronica en Sadev semi-sequentiele zesversnellingsbak.elmotheelk (Eric) schreef: De echte Megane Trophy is voor zover ik weet alleen te krijgen als je als team bent uitgekozen voor de World Series. dan kost ie dacht ik 6 ton...
Ik heb al wat prijzen rond horen gaan maar het zou mij verbazen als deze auto meer als 200.000,- zou kosten.
De auto is zelfs speciaal ontwikkeld voor een lage aanschaf en operationele kosten. Dus zes ton? Onzin! Racen is pure economie dus allerlei astronomische bedragen kun je gewoon met een korreltje zout nemen.
[img]http://www.renault-sport.com/fr/Images/ ... 2-7040.jpg[/img]
[img]http://www.renault-sport.com/fr/Images/ ... 2-7020.jpg[/img]
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Mijn fout. Dat zou inderdaad erg veel zijn.speedline schreef:Ik heb al wat prijzen rond horen gaan maar het zou mij verbazen als deze auto meer als 200.000,- zou kosten.
Autoweek schreef:De aankoopkosten van de raceauto wil Renault onder de 100.000 euro houden. De kosten voor een raceseizoen schat de Franse fabrikant op 180.000 euro.
Je moet het verschil ook niet zien. De doelgroep die deze auto koopt zijn hoofdzakelijk fijnproevers die een scherpere auto willen rijden. De standaard Megane RS is een allemans vriend en valt door de mand bij de veeleisender sportieve rijder.dovski schreef:Ik heb zelf een oranje vijfdeurs RS en ik zie niet het verschil tussen de gewone RS en de Megane Trophy op de velgen na dan. Voor de rest qua uiterlijk identiek volgens mij.
Daar komt nog eens bij dat ze meteen de grootste fouten eruit hebben gehaald. De doodse besturing rond de middenstand om maar eens een voorbeeld te noemen.
Hetzelfde verhaal gaat op voor de Clio RS Jean Ragnotti.
De fijnproevers gaan voor de special en zijn bereid de meerkosten daarvan te betalen.
Toch jammer dat ze dan een ander modelletje moeten maken om hun gemaakte fouten te verbeteteren.
Waarom de gewone RS niet gewoon op dit niveau dan..? Zoveel kost ie toch niet meer, dus zijn de waarde van de toegevoegde en verbeterde onderdelen niet duur zijn.
Exclusiviteit lijkt me niet een argument aangezien geen hond er een verschil in ziet.
Als mensen een Megane met compromis wil dan koop je toch lekker een luxe uitvoering a la leasebak.
Waarom de gewone RS niet gewoon op dit niveau dan..? Zoveel kost ie toch niet meer, dus zijn de waarde van de toegevoegde en verbeterde onderdelen niet duur zijn.
Exclusiviteit lijkt me niet een argument aangezien geen hond er een verschil in ziet.
Als mensen een Megane met compromis wil dan koop je toch lekker een luxe uitvoering a la leasebak.