batterijen van afstandsbediening sleutel telkens leeg

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
PatrickK

Hallo,

Ik heb mijn Clio (fase I 1999) in augustus 2004 gekocht. De afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling in de sleutel deed het na een paar weken niet meer. Oké, batterijen vervangen. Maar na een paar weken weer het zelfde probleem: de sleutel moest steeds dichter tegen het raam om de auto open te krijgen, waarna hij het weer begaf.
Nadat dit 3 keer is gebeurd (en dus 3 keer nieuwe batterijen geplaatst) werd de sleutel nagekeken. Er was wat verbogen in de sleutel. Dit is gratis gerepareerd en wederom nieuwe batterijen geplaatst. Jippie! De ab had het nog nooit zo goed gedaan. Maar dat was niet voor lang.
Inmiddels is de batterij weer helemaal dood!

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Nu wordt me geadviseerd een nieuwe sleutel aan te schaffen, die dan weer ingelezen moet worden. Ik hoorde dat dit zo'n 300 euro gaat kosten. Klopt dat? Of is er ook een goedkopere oplossing?

Wat is trouwens een normale afstand waarbij je de deur kunt openen bij een infarood rood afstandsbediening? Bij mij was dat pas als de sleutel op ongeveer een halve meter van de portieren verwijderd was? Wat is jullie ervaring?

Gr,

Patrick.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Koop een alarm, met afstand bediening, bijvoorbeeld Gemini voor 200 euro.

Ben je direct van het Infrarode geneuzel af, en hoef je nooit meer te richten.

Ik werd zo schijtziek van dat infrarood afstandbediening, dat ik het ook maar heb gedaan, en heb er geen 1 dag spijt van gehad
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
PatrickK

Erik Olijnsma schreef:Koop een alarm, met afstand bediening, bijvoorbeeld Gemini voor 200 euro.

Kun je met de afstandsbediening van het alarm ook de centrale vergrendeling bedienen dan?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ja je kan zoeenalarm ook op de centrale portiervergrendeling aansluiten, even afhankelijk van het type dat je koopt.

Belangrijker is dat jij een auto hebt gekocht in augustus 2004 en je hebt toch neem ik aan nog garatie hierop! Dus die steutel hoort te werken! De garage moet maar zorgen dat het goed komt. Laat je niet inpakken. Als het echt moet, kan je een deel van de nieuwe sleutel betalen.
PatrickK

elmotheelk (Eric) schreef:Belangrijker is dat jij een auto hebt gekocht in augustus 2004 en je hebt toch neem ik aan nog garatie hierop! Dus die steutel hoort te werken! De garage moet maar zorgen dat het goed komt. Laat je niet inpakken. Als het echt moet, kan je een deel van de nieuwe sleutel betalen.
Had idd een half jaar garantie, maar in de garantiebepaling staat dat sleutels (incl afstandsbediening) hier niet onder vallen.
Het autobedrijf heeft de sleutel al gratis gerepareerd en gratis batterijen vervangen.
Of zou ik me er op kunnen beroepen dat de sleutel + ab al niet goed werkte toen ik de auto kocht?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

PatrickK schreef:
Erik Olijnsma schreef:Koop een alarm, met afstand bediening, bijvoorbeeld Gemini voor 200 euro.

Kun je met de afstandsbediening van het alarm ook de centrale vergrendeling bedienen dan?
Jup, mits goed aangesloten
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Eigenlijk, is dit de reden dat ik toen op het forum kwam :D
PatrickK

Erik Olijnsma schreef:Eigenlijk, is dit de reden dat ik toen op het forum kwam :D
Het aansluiten mislukte en je had dringend hulp nodig? :D :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

:D

het aansluiten ging allemaal wel prima, alleen Reno moest weer eens een gewijzigd systeem invoeren :p
Plaats reactie