[GTT] raar probleem met de koeling

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Acid

Ik merkte overtijd dat ik op 500 km rijden ongeveer een halve liter koelvloeistof kwijt was. Ik zoeken maar kon niks vinden behalve een beetje vloeistof op het T-stuk waar de vloeistof naar de waterpomp terug gaat en wat er teveel is terug vloeit naar je expansievat.

Ik had zondag de vloeistof maar bijgevuld en dinsdag was hij weer een stuk leger leek het (koude motor). IN de garage er druk op gezet en met lopende motor gekeken en toen liep het expansievat weer helemaal vol.
Hebben we die vrijdag in de garage het t-stuk vervangen maar het is nog niet opgelost. De vloeistof is aangevuld en na een dag er mee te hebben gereden was het niveau weer gedaald. Het rare is dat het hele circuit loopt, het komt zelfs terug in het expansievat maar we kunnen geen lek vinden. Hij koelt ook gewoon goed dus daar hebben we geen problemen mee, hij wordt ook niet echt bijzonder warm als ik langzaam heb gereden of stationair heb gestaan. Maar toch lijkt het alsof er vloeistof verdwijnt. Maar als we er druk achter zetten dan loopt het vat weer bijna over.

Hoe kan dit
Steven
Car: M536

Loopt ie telkens leeg tot minimum en blijft ie daar dan hangen?

Komt heel erg vaak voor bij GT's, als ie dan warm is en er druk opstaat perst ie her eruit via rotte verbindingen. Vaak zijn de 2 slangen op de carb de boosdoener. Kun je ook zien aan die kalkafzetting.

Je kan es proberen door van deze slangetjes een klein stukkie af te knippen en 2 nieuwe slangenklemmetjes erop te zetten.
Acid

Ik zal het eens proberen. Dat zou dus moeten betekenen dat er dus kalkafzetting rond mijn carb moet zitten.
Acid

Ok net gekeken maar ik kan niet veel zien. geen kalkafzetting in ieder geval.
Riël
Über-Spammer

Is de deksel van de distributieketting bruin? Ik denk dat de waterpomp lekt, zie je vaak slecht, komt vaak voor.
pierre

is geen kalkafzetting want er zit geen kalk in koelvloeistof , is aluminiumoxide, maar dit hindert niet.

er is een lekje ergens, een van de slangen of waterpomp.
pierre

is geen kalkafzetting want er zit geen kalk in koelvloeistof , is aluminiumoxide, maar dit hindert niet.

er is een lekje ergens, een van de slangen of waterpomp, dus die slang die iets nat is gewoon vervangen, kijken wat dat oplevert.
5gt8vturbo

je kan ook even kijken of je vloerbeddeking niet nat is vlak bij je midden console vaak is er daar een klein gaatje en merk je het niet eens. want als hij lek is bij de slangen moet je altijd een beetje rook zien of een plasje ergens. kijk ook eens of hij niet gescheurd is bij de slangenklem van je radiatorslang waar je thermostaat mee vast zit. die willen ook nog wel eens scheuren
Acid

probleem is gevonden en morgen los ik het op. bleek de bovenste slang op de waterpomp te zijn. die was verduurd en lekte. heb nieuwe slang bij mijnheer renault gehaald en die zet ik er morgen in
Plaats reactie