Heb sinds een goeden 1,5 week 4 alpina's 16" velgen in men bezit een door omstandigheden pas vanaf vrijdag ook voorzien van rubber Nu alleen het volgende de steek is 4 x 100 en dat komt overeen met de steek op men clioII. Alleen het past net nie de naafdikte van de clio is 50mm en van de velg 46mm. Iemand een idee hoe ik dit passend kan krijgen en waar? thnx alvast
Erik Olijnsma schreef:Opboren is een mogelijkheid, maar ik zou er niet meer mee willen/durven rijden
Er is nog een andere optie:
Verkopen en een set kopen die wel klopt, dus juiste ET, juiste steek en juiste naafdikte.
Nee dat opboren heb ik ook niet veel goeds over gehoord. Het is nogal precies werk en als ze verpest zijn, zijn ze ook niks meer waard.
Ik zou ze idd verkopen of ruilen tegen een andere set.
verkopen kan altijd nog maar als ie iets opgeboort tis zodat ie goed past is er tog nix aan de hand? zolang er maar geen druk op de wielbouten komen te staan is het goed
spitsoor schreef:verkopen kan altijd nog maar als ie iets opgeboort tis zodat ie goed past is er tog nix aan de hand? zolang er maar geen druk op de wielbouten komen te staan is het goed
Wat jij wilt, jij bent natuurlijk de verantwoordelijke van die auto en de inzittenden, ik gelukkig niet
spitsoor schreef:verkopen kan altijd nog maar als ie iets opgeboort tis zodat ie goed past is er tog nix aan de hand? zolang er maar geen druk op de wielbouten komen te staan is het goed
Wat jij wilt, jij bent natuurlijk de verantwoordelijke van die auto en de inzittenden, ik gelukkig niet
dat klopt maar als het door een gespecialiseerd bedrijf gebeurt kan het geen kwaad. Heb een tip gekregen van een lokale tuning boer hier en dat is een geheel gespecialiseerd bedrijf in het oplossen van problemen met lichtmetalen velgen binnekort maar eens langs gaan
steek is dus 4*100 dus dat klopt
naafdiameter reno =60.06
naaf diameter bmw is 57.06
dus gewoon ff je naaf gat groter laten maken by een machine fabriek
heb zelf ook men naaf daimeter laten veranderen van 57.06naar 60.06
dus das geen probleem .
Ik zou de velgendokter eens een belletje geven, die zijn specialisten in het repareren en aanpassen van velgen. Persoonlijk vind ik dat een alpina velg op een bmw hoort, maar als je het mooi vindt veel plezier ermee.
Zit de ET wel een beetje goed, anders zou het hele verhaal als je ze er eenmaal ophebt wel eens tegen kunnen vallen, en verkopen is er dan ook niet meer zo makkelijk bij.
Chris@R5 schreef:Als je het hebt laten doen vermeld je dan nog ff de prijs enzo? Ben wel benieuwd wat dat je kost.
als ik het als nog laat doen zalk het ckers laten weten heb er miss een koper voor als dat doorgaat koop ik een mooi setje andere velgen gaat het niet door dan laat ik ze opboren zijn opzich hele nette velgen dunne spaken en wat de ET waarde betreft dies 28 dus ze zullen iet verder naar buiten komen maar als ik zo kijk heeft ie ruimte zat om niet aan te lopen
staan na veel overweging te koop als het nix oplevert laat ik ze als nog opboren en gebruik ik ze zelf. Anders komt er een leuk bedragje mijn kant op en gaan we weer opnieuw shoppen
denk niet dat de vorm van het hart van een velg anders is bij 60.6mm naaf of en 57.6 mm naaf. Uitdraaien zal voor de sterkte niet veel uitmaken gok ik zo...
Vraag blijft of je Alpina velgen dat aan wil doen, aangezien je ze daarna waars niet echt goed meer kunt verkopen, maar dat terzijde...
-Ray- schreef:alpina's horen onder een bmw.... niet onder een Renault. net als een willie, die hoort gouden speedlines te hebben met een gepolijst randje.
En iedereen hoort ook onder de Plekplaotjes te zitten of niet.... En dan geen gekleurde maar alles zoab zwart......
-Ray- schreef:alpina's horen onder een bmw.... niet onder een Renault. net als een willie, die hoort gouden speedlines te hebben met een gepolijst randje.
En iedereen hoort ook onder de Plekplaotjes te zitten of niet.... En dan geen gekleurde maar alles zoab zwart......
doe niet zo negatief joh, anders ken je beter in een fotozaak gaan werken...