Gisteren reed ik met mijn renault 19 1.4 van 1989 door de stad en gvd de gvdr... trapte door m'n koppeling heen.
Het was al de 2e keer in anderhalf jaar tijd.
Direct de garage gebeld en zonder koppeling

Erg fijn bij stoplichten.. starten in z'n een en dan hortend en stotend wegrijden maar goed, we hebben het weer gered.
Nou vandaag hebben ze dus een nieuwe kabel erop gezet (bij dezelfde garage als de vorige keer), alleen de rekening viel me erg tegen.
Vorige keer (juli 2003) was het E64,- en nu E107,-. Kortom een duur grapje.
Heb nog commentaar gegeven op de rekening maar kreeg als excuus dat de uurlonen inmiddels verdubbeld waren. Op de rekening is echter geen tijd te vinden dat men er mee bezig was. Loonkosten waren 59,40. Al met al een duur geintje voor een auto die ik 4 jaar geleden voor 1000 gulden gekocht heb. Nou doe ik veel onderhoud zelf zoals beurten en het vervangen van mechanische onderdelen, met dank aan de sloop , maar door tijdgebrek heb ik het de garage deze keer maar laten doen. Ik overweeg echt om het de volgende keer maar zelf te doen.
Zijn er mensen die ook ervaringen hebben met verschillende rekeningen voor dezelfde reparaties. Zou dit echt door de euro komen of is er sprake van willekeur??? Is het vervangen van de koppelingskabel een moeilijke klus, of is het goed zelf te doen?? Verder is de drukgroep van de bak denk ik niet echt jofel meer. Vandaar een ietwat zwaardere koppeling, met grotere kans op breuk van de kabel. Is het vervangen van zo'n drukgroep een ingewikkelde klus??
Graag jullie reakties op dit onderwerp.
Groeten Rob