Carminat navigatie systeem

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
linkin71
Contacteer:

Ik heb een laguna uit juni 2002 met een navigatiesysteem aan boord.
Enkel het rare is dat niemand mij kan vertellen welk type navigatie erin zit.

Het is een carminat, met taalfouten in het beginscherm.

Misschien is dit al besproken in dit forum, maar ik ben nieuw, dus ik weet dat niet.

De vraag is:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor een systeem erin zit, en waar ik eventueel Software updates kan vinden (enkel OS, geen kaarten)

grts linkin
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

http://www.renault.fr/RenaultSITe/news/ ... art=228422 denk dat de dealer meer moet weten.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
linkin71
Contacteer:

Ik heb de dealer uitvoerig gesproken, maar hij kan niets doen omtrent OS updates op de nav.
Zelfs het model wist hij niet, ook niet bij andere dealers.
Whaaaa, gek wordt ik ervan.

Ik wil gewoon weten ofdat er een software update is voor de nav van mij, meer niet.

Ik heb vdo dayton ook gebelt, ik zat 40 min in de wacht.
Daar heb je ook niet echt veel aan.

Met al die renault kenners hier moet het toch wel gaan lukken.

thx alvast.
P_alla_B

Waarvoor wil je het weten dan het is gewoon
carminat navigatie systeem hoog gamma.
En de taal fouten is een fout is de cd-rom lezer ken
je niets aan doen behalve een nieuwe cd-rom lezer plaatsen van 1300 euro`s..
GeryKa

linkin71 schreef:Ik heb een laguna uit juni 2002 met een navigatiesysteem aan boord.

Het is een carminat, met taalfouten in het beginscherm.
"...Hoult u aan de regels..."
Die versie zul je bedoelen zeker? Met de hoge kap op het dashbord, en een groot kleuren display.
Ik heb ze ook in m'n Laguna zitten die ik sinds kort rijd.

Bij het systeem zat bij mij nog de orginele benelux cd van 2001. Die werkt natuurlijk wel, maar toch zijn diverse situaties natuurlijk al flink veranderd (rotondes ipv kruisingen e.d.)
Ik ben daarom gaan zoeken op het web naar welk systeem het was, om een nieuwere versie te kunnen vinden.

Maar je spreekt over het updaten van het "OS". Dat betekent dat je zou willen flashen. Dat gebeurt voor zulke systemen niet zo snel, en kent wel wat risico.
Ik weet niet waarom je het ook zou willen. Die enkele taalvout :wink: kun je beter voor lief nemen...

(de nieuwe versie van de benelux 2004/2005 heb ik uit eindelijk kunnen downl...) 8)
Marcel (mlg)
Contacteer:

Het systeem met het grote scherm is een vdo systeem (lijkt heel veel op de ms 5000) Hier voor is bij renault een nieuwe software cd te krijgen .

Het pictogrammen systeem is van Becker .
dopo

Ik heb een laguna uit juni 2002 met een navigatiesysteem aan boord.
Dit is het Renault type 8000 dewelke gebaseerd is op VDO Dayton MS5000.

Wat het OS betreft, bij Renault zit deze op de 'language'-CD. Bij mijn Laguna van 03/2003 staat daar NAV5 op en het systeem heeft versienummer 4.91 (denk ik, want ik kan het nu niet direct nagaan omdat de wagen momenteel in de garage is voor enkele kleine controles). Ik meende ergens te hebben gelezen dat er ook een NAV6 bestaat.

Zoek ook eens op http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/ naar 'Carminat'.

De groeten, Dopo
dopo

Hier een interessante pagina met een overzicht van Carminatversies: http://laguna2.free.fr/trucs.php?lang=f ... 0#carminat
Wel in het frans maar dat zal wel lukken zeker? :wink:

Wat de systeemsoftware betreft, deze zit op de talen-CD, dewelke volgens de forums in Frankrijk gratis te verkrijgen zou zijn en in Duitsland 0,01 EUR kost (waarschijnlijk omdat hun computer altijd een prijs nodig heeft om een item op te slaan).

De groeten, Dopo
renaultje
Contacteer:

voor jouw een oplossing ik brand alle navigatie cd roms voor de renault heb er zelf ook een ik heb heel europa laat maar horen als je wat nodig hebt mail dan even naar rvanbiert@wanadool.nl
TechLine9000

Yep het is een VDO systeem, tenminste, de CD's van VDO kun je hiervoor gebruiken.

Ik heb hier zelf de CD's voor heel Europa bijgekocht (niet bij Renault want die zijn veel te duur. Werkt helemaal top!
Jammer is dat er op mijn CD's gebruik is gemaakt van Teleatlas informatie en die vind ik zelf wat minder dan die andere grote leverancier van cartografische informatie.

Hier en daar kom je voor vreemde verrassingen te staan, maar met een beetje gevoel voor humor kom je toch overal waar je zijn moet. Zoek op internet naar een setje Europa CD's van 2003 of 2004, is al een stuk nieuwer en komen nu 2e j=hands op de markt.

8)
smaus

Heeft iemand al een oplossing voor de taalfout.
GeryKa

smaus schreef:Heeft iemand al een oplossing voor de taalfout.
Je gewoon netjes aan de regels houden en verder nooit meer lezen! :D
Plaats reactie