HELLLUUUUUUUPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!hallo ik heb een vraagje over mijn twingo ik heb een twingo uit het jaar 1999 en ik wil dus neon in mijn kofferbak bouwen maar gister had ik dus de neon op de bedrading van m'n kofferbak lichtje gebouwd en ik haalde het lichtje eruit en m'n zekering klapte voorin:( da was minder ook al had ik een reserve kan iemand mij helpen hoe ik dat moet doen???
Nou ik zou een zwaardere zekering afraden omdat als er een zekering knapt dan betekend dat dat er ergens kortsluiting is,zodra je er een zwaardere zekering in in doet heb je kans dat de bedrading door gaat branden.
Ik raad je aan zoals ik zelf ook heb gedaan,ik heb namelijk via showoff imports iceled neon besteld en gemonteerd om de bedrading gewoon van een 12 volt punt te trekken waar constand stroom op staat en dan kan je gewoon een schakelaar er tussen bouwen en dan kan je het aan en uit zetten wanneer je wilt.
Maar ik begrijp uit de vraag dat je zodra de de achterklep openmaakt dat je de neon aan wilt hebben en zodra je hem dicht doet dat de neon uitgaat.
Dat kan je ook doen maar dan trek je een plus kabel ban de accu naar de neon en de min kabel doe je aansluiten op de min van je lampje in de kofferbak zo heb ik het ook aangesloten.
Werkt perfect eerlijk.
maar ik zou als ik jou was maar eerst eens dat lampje nakijken of er nergens een breuk in de kabel zit maar absoluut geen zwaardere zekering erin.
De zekering die eruit klapt zit er niets voor niets in met de ampere wat erop staat,als je die gaat vervangen voor een zwaardere heb je kans dat de bedrading doorbrand.
thx man je hebt me echt geholpen zoals ik wou Twingoboy dan iig maar ik moet nog een draad trekken want heb nu ook al versterker en woofer achterin liggen + condensator niet dat dat nodig was maar ziet d'r wel leuk uit die condensator nou kan ik die bedrading van m'n + niet van m'n versterker afhalen of raad je dat af iig alvast bedankt
Nou ik raad het inderdaad of om het van je plus van de versterker af haalt omdat als je versterker lage tonen moet weergeven dan heeft hij veel stroom nodig.
Als je dan van je plus kabel van de versterker je stroom afhaalt en je versterker moet lage tonen weergeven dan trekt hij veel stroom weg en als je daar je lampje op aanluit gaat hij zwak en fel branden.
Als je dat wilt moet je de plus van je versterker gebruiken maar ik raad het je af.
je kan beter een kabel trekken van de accu naar achteren dat is het beste.
Ik vind het fijn dat je wat had aan mijn info.
Als je nog meer hulp nodig hebt geef maar een gil.