Behandelen roest, hoe doen jullie het?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Son Boelie

Ik ben de trotse eigenaar van een renault clio uit 1995, en zie zeer kleine roestvlekjes opkomen, deze wil ik uiteraard zo snel mogelijk in de kiem smeren.

ik heb een bordeaux rode metallica lak en vroeg mij af hoe je het beste een roestvlek kan behandelen en opnieuw spuiten.

Ik heb het nog nooit eerder gedaan en vroeg mij af of het slim is om het wel zelf te doen?

Alle tips zijn welkom

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Afbeelding(10).jpg[/img]
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ik kreeg laatst een tip van iemand die auto's restaureert voor hobby, en hij had het over Vertan. Zelf heb ik dat nog nooit gebruikt, maar hij zei me dat het de roest "hard" maakt en het roest vervolgens niet verder meer. Heb er zelf niet zo veel meer info over, nog.
Son Boelie

Bedankt, iemand ook nog enig idee hoe alles te doen en zo, aangezien het een metallica lak is en zo.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Arnoud

het ligt er natuurlijk helemaal aan waar de roest zit en in welke staat het is. of je het nog zelf op kunt lossen

ps. het is metallic lak en geen metallica (dat is een hardrockband :S)

gr, Arnoud
pierre

roestschade door steenslag kan nog wel gestopt worden door een lakstift.

corrossie en andere roestschade komt vaak van binnen uit en hier helpt alleen radicaal schuren, stralen, lassen, primen en spuiten.

de middeltjes is geld weggooien.
Tom
Moderator
Car: MB

de enige oplossing is tijd! Zo snel mogelijk verhelpen is verhelpen tegen de geringste kosten. Klinkt simpel maar zo werkt het wel. Hoe langer men het laat zitten des te duurder (arbeidsintensiever) de reparatie wordt. En natuurlijk in ene keer goed doen he.
Plaats reactie