ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Chris@R5

Mooie uitslag :worship: en een sportief en interessante race (opzich).
Wel beetje loze actie van Schumacher op Heidfeld, maargoed.
Chris@R5

Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:Die Renault R25 doet het maar goed ;)
Waarom eigenlijk niet de Renault R05 :wink: ? (kweet wel waarom niet hoor)

Stond ook leuk voor ons R5-rijders :D .
Fleetwood

Erik Olijnsma schreef:wie kan er voor mij een kort verslagje hier typen? ik heb hier geen tv dus ik kan niets zien
Fisichella wint in Melbourne

Uitgegeven: 6 maart 2005 05:58
Laatst gewijzigd: 6 maart 2005 17:52

MELBOURNE - De Italiaan Giancarlo Fisichella heeft zondag de Grand Prix van Australië gewonnen. De coureur van Renault startte in Melbourne in de eerste race van het seizoen van pole-position en hield de hele race de koppositie.

De Franse racestal leverde met Fernando Alonso ook de nummer drie in de eindrangschikking. Rubens Barrichello (Ferrari) eindigde als tweede. Het was voor Fisichella de tweede GP-zege in zijn loopbaan.

Albers

De Nederlander Christijan Albers viel bij zijn debuut in zijn Minardi voortijdig uit. Ook voor zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher begon het seizoen in mineur. Met nog vijftien ronden te gaan viel de rijder van Ferrari uit nadat hij in aanraking kwam met zijn landgenoot Nick Heidfeld van Williams/BMW.

Tevreden

De teleurstellende start van Schumacher stond in schril contrast met vorig jaar waarin hij met overmacht zijn zevende wereldtitel pakte. Toch bleef de Duitser optimistisch over de succesvolle verdediging van het kampioenschap. "Door ongelukkige omstandigheden is het hier misgegaan. Ik geef Nick ook nergens de schuld van. Er zijn zeker ook positieve dingen mee te nemen uit deze race. We kunnen toch tevreden zijn. Dit is een goed teken voor de rest van het seizoen."

Podium

Voor Fisichella was het de eerste keer dat hij zijn overwinning daadwerkelijk op het podium mocht vieren. In 2003 ging hij de boeken in als winnaar van de door zware regenval getroffen Grand Prix van Brazilië, maar die zege, de eerste uit zijn loopbaan in de Formule 1, kwam pas enkele dagen na afloop tot stand nadat een fout in tijdwaarneming was hersteld.

"Ik ben heel erg gelukkig dat ik hier heb gewonnen", zei de Italiaan na afloop. "Ik wil iedereen bedanken die dit mogelijk heeft gemaakt."

Versnelling

Albers had in Melbourne de twijfelachtige eer om als eerste uit te vallen. De rijder van Minardi hield het in Australië zestien ronden vol. De Larenaar reed vanaf de start zonder tweede versnelling en raakte bij zijn eerste pitsstop ook de eerste versnelling kwijt.

Bijhouden

Albers reageerde teleurgesteld: "Je wilt een race natuurlijk altijd uitrijden, maar al bij de start viel mijn tweede versnelling uit. Daardoor kom je tekort in de bochten die je daarin moet rijden. Ik ben in ieder geval blij dat ik ondanks de problemen mijn teammaatje Friesacher kon bijhouden. Toen bij de eerste pitsstop ook mijn eerste versnelling uitviel, kon ik niet meer wegrijden", aldus de coureur voor de microfoon van SBS6.

Finish

Opvallend was dat in Melbourne liefst zeventien wagens de finish haalden. Alleen Albers viel uit met een technisch probleem, de andere twee uitvallers Schumacher en Heidfeld moesten hun bolides aan de kant parkeren na een botsing.

Saaier

De maatregelen van de FIA om de Formule 1 veiliger te maken, lijken dus hun uitwerking niet gemist te hebben. Teams mogen nog maar één setje banden verbruiken in een raceweekeinde en moeten twee wedstrijden doen met hun motor. "Of het daardoor saaier wordt?", vroeg Albers zich af.

"Ik denk van wel. De autosportfederatie FIA heeft wel veel meer controle dan andere jaren. Dan wordt het automatisch saaier. Een pluspunt was daarentegen de kwalificatie. Die was wel enorm spannend."

De uitslag:

1. Fisichella, Renault
2 Barrichello, Ferrari
3 Alonso, Renault
4 Coulthard, Red Bull
5 Webber, Williams
6 Montoya, McLaren
7 Klien, Red Bull
8 Räikkönen, McLaren
9 Trulli, Toyota
10 Massa, Sauber
11 Button, BAR
12 R. Schumacher, Toyota
13 Villeneuve, Sauber
14 Sato, BAR
15 Karthikeyan, Jordan
16 Monteiro, Jordan
17 Friesacher, Minardi

Niet gefinisht:

18 M. Schumacher, Ferrari
19 Heidfeld, Williams
20 Albers, Minardi
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

hehe... check dit:

http://uk.weather.com/weather/local/MYX ... e=code&y=0

Leuk vooruitzicht! :D
Wilma
Contacteer:

Jaaaaah, wordt een leuke race zo (Y) :wink:
Haas
Car: Megane RS

ben benieuwd wat t wordt dit weekend. Groot nieuws dat de FIA heeft verboden express uit te vallen met oogop de motorenregel. Wat komen ze daar toch weer lekker snel achter zeg, dat teams dat gaan doen.. (N)

Kan je alvast voorspellen dat de hele F1 alleen maar verneukter gaat worden met al die nieuwe regels vande laatste jaren. respect voor veiligheid, maar dit heeft nix meer met F1 en vooruitstrevende technologie waar het voor stond, te maken...dit wordt gewoon puur Enduranceracen. Ik heb zo t idee dat het voor het eerst in 12 jaar tijd gaat komen dat ik een race ga missen.. :( F1 is niet wat t moet zijn en dat is jammer...politiek geloel allemaal |: :gun:
Merijn
Über-Spammer

Ach ja... :) Ik ga er sowieso wel een paar missen dit jaar. Ik heb met goed weer wel wat beters te doen op zondagmiddag dan een optocht van 'snelle' auto's te bekijken.

Maar ik ben het met je eens. Als het zo doorgaat is het snel gedaan met de Formule 1. Dan mag EuroSport IRL en Champcar wel weer eens gaan uitzenden. En MotoGP natuurlijk! :D Dat is wel spannend... (Y)
Haas

klopt, champ car (Y)

In de F1 moet alles goedkoper en goedkoper. Goed, snap ik, t gaat wat minder allemaal, ook daar. Maar er bestaat ook nog zoiets als je marktaandeel vergroten en dat doen ze dus juist niet. Heeft er uberhaupt nog iemand zin om de kwali te kijken? Btje treintje rijden en hopen dat het niet regent of je er niet afgaat... Maak het voor het publiek aanterekkelijker, komen er ook mensen op zaterdag en kijken er ook mensen naar tv met de kwali.
Zaterdag om 12.00 tot 12.30u onbeperkt kwalificeren met weinig brandstof, nieuwe banden enz. Oude stijl dus zeg maar maar dan maar een half uurtje. Met deze opstelling rond 16.00 uur superpole rijden van 20 ronden en met die uitslag de race beginnen. Goed, zal er een keer iemand problemen hebben doordat hij crasht of uitvalt, maar er kijken wel mensen naar en dat brengt geld in t laadje...toch?

Ugh.....Haas heeft gesproken :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Sja, vind het al jaren geen fuk meer aan. Geef mij de goede oude tijd maar van Senna, Prost, etc.

Ook de jaren met turbo motoren, gewoon super!

maar tegenwoordig is de (ex) Clio cup spannender en interessanter om naar te kijken, of de DTM, of of of. eigenlijk alles :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Haas

precies, de tijden van prekwalificatie, Aguri Suzuki, Martin brundle, Mark Blundell, Nigel Mansell, Fabrizio Barbazza, Stefano Modena, Lotus, Lamborghini, Larousse...Heerlijk, t blijft ook geweldig om de jaaroverzichten te kijken van 92 93 94 enz (Y)
Merijn
Über-Spammer

Heb je die jaaroverzichten op DVD? :D
Haas

nope, ouderwets op video, maar vriend van me en ik zijn bezig alles op dvd te bemachtigen. Jammer alleen dat die jaren niet als dvd uitkomen. Eerste officiele FIA jaaroverzicht op dvd is van 2003 meen ik... :(

Interesse in DVD'tjes? :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ja :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Merijn
Über-Spammer

Ik heb 2 DVD's van Lap of the Gods. Onboard beelden van eind jaren 70, begin jaren 80 met commentaar van Murray Walker. Dat is pas echt scheuren. Handgeschakelde turbobakken en glijden over Long Beach. En Monaco door in de 6-wiel Tyrell. (Y) :worship:
Haas

Merijn schreef:Ik heb 2 DVD's van Lap of the Gods. Onboard beelden van eind jaren 70, begin jaren 80 met commentaar van Murray Walker. Dat is pas echt scheuren. Handgeschakelde turbobakken en glijden over Long Beach. En Monaco door in de 6-wiel Tyrell. (Y) :worship:
hebben (Y) danwel: copieren ;)

@Erik O: als ik wat heb, laat ik t horen. Als je lang nix hoort, herinner me er ff aan, ben nogal vergeetachtig wat da betreft :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

(Y)

En als Merijn ook zo vriendelijk zijn om ook ff 1 te branden.......
Dan zou ik u hartelijk bedanken!
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Renault blijft het goed doen in Maleisië (in de kwalificatie tenminste) hopelijk morgen weer een podiumpje of overwinning erbij (Y)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

zou wel mooi zijn! ben benieuwd of schumacher echt steeds achter de feiten aanloopt, ofdat er iets anders aan de hand is? Misschien toch niet echt meer gemotiveerd ofzo?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Was ie niet goed met de kwali dan?
paulvanrooij
Contacteer:

postie 12 (1:34,072)
pole (alonso) is 1:32,582

verschil dus bijna 1,5 seconde..barichello op p14
Calle

PaulRSi schreef:postie 12 (1:34,072)
pole (alonso) is 1:32,582

verschil dus bijna 1,5 seconde..barichello op p14
Kijk zo zien we dat graag, heel misschien wordt het dit jaar dan het jaar van Renault!
Gabri van der Veen
Über-Spammer

morgenvroeg om 3:30 de 2de kwali maar even afwachten, kijken wat er dan gepresteerd word :)

en dan om 700 maar even kijken wat de race gaat worden
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Contacteer:

hmm ja zou t verschil in de banden en de oude wagen zitten? denk vooral dat michelin de zaken echt goed voor mekaar heeft nu..en bridgestone is helemaal niets meer..alleen ferrari als team, wat niet met een derde auto mag rijden, en minardi en jordan, en daar heeft ferrari niets aan..een goede bandenkeus is dus moeilijk te maken voor ferrari, en bridgestone heeft zo ook heel weinig data...
Jasper16v

PaulRSi schreef:zou wel mooi zijn! ben benieuwd of schumacher echt steeds achter de feiten aanloopt, ofdat er iets anders aan de hand is? Misschien toch niet echt meer gemotiveerd ofzo?
heeft niks met motivatie te maken hoor
paulvanrooij
Contacteer:

Ik hoop t...renault moet niet te ver uitlopen zo in t begin van t seizoen..anders krijg je t zelfde liedje als met ferrari..ik hoop nu toch weer es op een spannend seizoen!
antoine
Car: Renault Clio III RS

-jacco-
Über-Spammer

Gaaaaaaaaaaaaaappppp

Wat een saaie race was het weer...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

niet zo saai als de vorige
domme fout fisi jammer
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:Gaaaaaaaaaaaaaappppp

Wat een saaie race was het weer...
zal strks eens ff kijken :lol: lag er van8 net ff te laat in :p
paulvanrooij
Contacteer:

Nee geen geweldige race....Kon mijn ogen moeilijk open houden! :(
Haas

saaie shit inderdaad..

In ieder geval heeft Albers wat informatie kunnen winnen voor de ontwikkeling van zijn trapauto. (wat een tractor zeg, zo langzaam :lol: Hou de eer aan jezelf en stop... )

Webber/Fisi, vond t meer een raceongeluk hoor. Fisi gaat voor het gat en glijdt wat door, webber geeft ruimte maar niet genoeg. Er is voor allebei de acties wat te zeggen. That's racing, volgende keer beter :D
Merijn
Über-Spammer

Dom van Fizzy, vind ik... Maar ja, het blijft een race incident, waarbij geen van beide gestraft dient te worden. This is racing... (Y)
Haas

als er een van de twee een straf krijgt, is t puur sensatie, tis idd nergens voor nodig!!
paulvanrooij
Contacteer:

Nee precies...
Dit soort dingen gebeuren (gelukkig) tijdens een race...anders zou er echt niks aan zijn :wink:
Ook netjes gedaan van de BARs trouwens..die zal ik ook maar eens uit mn manager flikkeren ;)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

PaulRSi schreef:
Ook netjes gedaan van de BARs trouwens..die zal ik ook maar eens uit mn manager flikkeren ;)
Ik zag de bui al hangen bij de vorige race. Heb alles wat met BAR te maken heeft uit m'n team geflikkerd.
Gesloten