Even voorstellen: Mrtn [Maarten]

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Mrtn
Car: R5GTT

Kzal dan ook maar even een verhaaltje typen.

Ik ben Maarten, 24 jaar en woon in Lelystad, alwaar ik het eerste levenslicht zag.

In november 1998 kreeg ik het fel begeerde roze papiertje. Een maand later werd mn opa afgekeurd tijdens de 5 jaarlijkse controle voor een rijbewijsverlening. Sneu voor hem, maar goed nieuws voor mij, want mn pa had geregeld dat ik zijn auto mocht hebben. Mn opa vond dat allemaal wel prima en af en toe bracht ik hem ergens heen als ie weg moest. Ik reed dus rond in een metallic blauwe VW Jetta 1.6D uit '87. Voor het eerst dat de auto sinds jaren de snelweg weer opreed wist ik niet wat me gebeurde en ik geloof dat de auto dat ook niet wist. Niet meer dan 110 kreeg ik op de teller getoverd. Net toen de auto weer goed ging rijden (160 :D ) vond ik het nodig om hem op een paatje te parkeren :( Vouw in het dak, dus total-loss. De auto hebben we verkocht aan een bevriende VWmonteur van ons.

Na 5 maanden weer gefietst en gebrommerd te hebben vond ik het weer tijd worden voor een autootje. Liefst niet duur in aanschaf en onderhoud. In Dronten vond ik een roestvrije(!) R5, een witte 1.1SL. Op het moment van kopen had ik absoluut geen verstand van bestaande uitvoeringen en alles wat erbij komt kijken. Wel was ik al sinds kleine jongen verliefd op 5jes. M'n vader heeft er ook meerdere gehad vroeger alwaar ik opgevouwen achterin zat onderweg naar ZFrankrijk 2x per jaar.

Nog geen 2 maanden later begon het te kriebelen om hem wat aan te passen, want 135/65/13 (oid) rijdt niet echt prettig op rotondes. Dus werdt er een setje GTTphase 1 velgen aangeschaft met nieuwe bandjes. Later werden de bumpers in kleur gespoten, sideskirts gemonteerd, andere 14"velgen, diepe verlaging, 1700 motor, PECO uitlaatsysteem van voor naar achter, Recaro sportstoelen waarvan de bestuurders stoel elektrisch verstelbaar, elektrische ramen en CV+AB, GTT achterbank, getinte ramen 35% en ongetwijfeld nog meer dingen.

Tot ik een 1700T Volvomotor kocht voor in de witte. Die kwam dus niet in de witte, maar in een grijze GTT die ik tegenkwam. Op marktplaats zocht ik een GTTachteras voor de witte, toen ik bij een handelaar in L'stad terecht kwam. Dus daar aangekomen zag ik 'm staan. Zwaar gestript, dus geen voorscherm, bumpers, interieur, halve motor, 1 deur en nog meer missing parts. Na een hoop gebabbel de auto meegenomen voor €250 :) Het mooie van deze auto was dat ie wederom roestvrij was, bodem, dorpels, nix aan de hand. Besloten werd om deze auto op te bouwen.

Dus aangeschaft: lederen R1916V Cabrio voorstoelen, Baccara achterbank van een Clio, nw 15" DOTZ Imola velgen met 195/45/15 Milestoen banden, stuur, stoffen deurpanelen, œ rolkooi van Matter, zelf gemaakte veerpootbrug, skirts, bumpers, deukvrije deuren, strakke achterklep gemaakt, bumpers glad gemaakt, sloten uit de deuren, 5 cm verlaging, getinte ramen en meer tot ie in gewenste staat verkeerde.

Inmiddels zit er een Raceland einddemper onder, iets verder verlaagd nog, oliekoeler, xtra klokken van Equus, koelvl.stof, olietemp en oliedruk, later nog turbodrukmeter, oliedruk en voltagemeter van Volvo op het dashboard boven de roosters, digitaal instrumentenpaneel en nog meer.

Dit was ongeveer 3 jaar Renault in mn leven :)

Iets anders dan vooraf gepland, want dat was goedkoop rijden als hoofdmotief om mn ouders over te halen om een eigen autootje te mogen kopen zonder kostgeld te gaan betalen. Kostgeld betaal ik niet, maar goedkoop met Renault is het niet geworden :lol:

Dit was het zo'n beetje :)

grtz
Maarten
Mrtn = Maarten
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Heel erg wijs... (Y) Zeker wetende dat je hem zelf hebt opgebouwd..

[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_bw13.JPG[/img]

[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_bw15.JPG[/img]

[img]http://www.renault-tuning.com/type/4_bw16.JPG[/img]

:worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronnie B.
Contacteer:

Echt een mooie GT, nog eens in Apeldoorn staan bewonderen tijdens een slalom! :worship: :worship: (Y) (Y)
Plaats reactie