Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hoi,

Mijn Clio krijgt een LPi installatie van Vialle van de de dealer. LPi is leuk (en beter) maar hij merkte doodleuk op dat die dingen _nog_ gevoeliger zijn dan normale systemen. En dat een Green Inductie kit (= open filter onder de kap) vast niet zou werken.

Wie rijdt er op LPG en wat voor soort inlaat werkt er bij jullie?
Wil graag weten of ik de dealer heel betweterig kan vertellen dat het misschien wel kan?!

Groeten,

Edo
[ This message was edited by: swiv on 2001-12-07 12:14 ]
Menno

Conventionele LPG systemen zijn erg gevoelig voor de weerstand van 't luchtfilter, en daar kun je dus beter niet zomaar iets anders op zetten. Bij een injectiesysteem maakt 't echter niet uit. Mag gewoon iets sporty's op.
rev it like a rental
Anonymous

Dat dacht ik dus juist ook. Ik denk dat de dealer gewoon 'standaard' zo reageert, om er makkelijk van af te zijn!

De Honda die ik hiervoor had was inderdaad een probleem met K&N cold air intake. Liep veel te arm, met daardoor de nodige 'errors' in zowel de LPG- als de auto 'brains'. Maar het deed het wel, uiteindelijk.

Ik hou mijn dealer in de gaten...

Edo
[ This message was edited by: swiv on 2001-12-07 13:58 ]
Renier

Ik rijd al bijna 2 jaar probleemloos rond in mijn Clio 1.6 uit 2003 met een Vialle LPI installatie. Is ingebouwd op de plaats van de reserveband en je merkt geen enkel verschil in het rijden op benzine of gas. Enige aanpassing die ik heb laten doen is het plaatsen van hulpveren achter, aangezien de auto door het gewicht van de tank en de trekhaak zo'n 50 mm was doorgezakt.
Bart V

Ik vraag me af, waarom wil je zo graag een open luchtfilter, als je weet dat het weinig tot niets uithaalt, en mogelijk je lpg systeem er ook nog eens van over de zeik gaat.....Zet liever een K&N vervangings element o.i.d in je originele filterbehuizing....dat levert minstens zoveel op als een open lucht filter, en je loopt geen risico dat je LPG er last van ondervind.
Riël
Über-Spammer

Vast voor de sound hé :)

Moet probleemloos kunnen idd.
Calle

Een vriend van me rijd al een tijd probleemloos met een alfa 156 2liter op LPi en hij heeft er nu al meer dan een half jaar een 571 kit opzitten zonder problemen, klinkt wel lekker. Ik blijf mijn twijfels bij het nut hebben, maar het klinkt zeker wel lekker.
Plaats reactie