Daarnet tot de conclusie gekomen dat wanneer ik volgas geef, het verklikkerlichtje in men dash van de accu bgint te branden.
Het brandt echter maar flauwtjes, dus niet alsof de alternator geen stroom geeft ofzo.
Iemand enig idee ? Het is niet snelheidsafhankelijk of toerentalafhankelijk, enkel bij volle belasting.
[R5GTT] Accu lampje
-
je co borstels van je accu die opraken!
Ja, maar dan krijg je een brandend lampje da aan en uit gaat. Bij mij gaat die heel flauxtjes branden onder specifieke omstandigheden. Bijvoorbeeld op een kasseibaan zal die niet branden, maar op een biljartlaken van een straat wel onder vollast.Dennie schreef:ik heb dat laatst ook een gehad, dat mijn accu lampke flikkerde. Bij mij was het een kabeltje dat los zat aan de dynamo.
Soit , ik zal eens kijken of die het straks nog doet.
-
een hele? die coborstels zijn te halen voor 30 euro 2 schroefjes en je hebt hem vervangen!pierre schreef:dynamo is op zijn eind duurt niet lang meer ( koolborsteltjes zijn versleten ), dynamo vervangen
3 euro bedoel je?
Weet niet of dat het is. Onder vollast een zwak lampje zie ik als een kortsluiting. De dynamo heeft niets te maken met de hoeveelheid gas die je geeft, het enige dat veranderd is beweging van de kabel of in de motorsteunen liften van het blok. Ik heb het ook eens gehad.
Weet niet of dat het is. Onder vollast een zwak lampje zie ik als een kortsluiting. De dynamo heeft niets te maken met de hoeveelheid gas die je geeft, het enige dat veranderd is beweging van de kabel of in de motorsteunen liften van het blok. Ik heb het ook eens gehad.
-
ben ik niet helemaal met je eens. de hoeveel heid gas die je geeft komt over heen met het aantal toeren dat je maakt (duh)dus met de snelheid dat je dynamo draait. hierdoor raken de ko borstels op een gegeven moment de spoel niet meer waardoor je accu niet wordt op geladen. en het lampje gaat branden. hij gaat nu heel flauw branden en daar na opeens vel als je hard rijdt.
en ik heb dit wel eens gehad dacht ook dat er niks aan de hand was totdat hij helemaal afsloeg en van de weg werd gehaald door oom agent.
maar ja dit is precies weer zoiets wat je niet van een afstand kan zien. hier moet je zelf bij zijn
en die koborstels waren bij mij 30 euro dan ben ik aardig afgezet
maar we zullen zien
en ik heb dit wel eens gehad dacht ook dat er niks aan de hand was totdat hij helemaal afsloeg en van de weg werd gehaald door oom agent.
maar ja dit is precies weer zoiets wat je niet van een afstand kan zien. hier moet je zelf bij zijn
en die koborstels waren bij mij 30 euro dan ben ik aardig afgezet

maar we zullen zien