
Project Renault 5 Alpine.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
en, je hebt de foto's er dit keer helemaal zelfstandig erop gezet ! Flinke jongen hoor 

blinkie blinkie hoor



-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
uitlaat spruitstukken in pakken moet je zoizo niet doen bij turbo auto,s (tenzij je er 10 op vooraad hebt
) en ik denk dat scheuren bij mij wel mee valt , om dat ik veel lengte in de pijpen heb dus ruimte om te werken.k-tec heeft weinig lenkte en kleine radiusen , dus veel gevoeliger voor rek en krimp in het uitlaat spruitstuk. volgens mij na het lassen ook niet uit gegloeid, bij k-tec.
Ziet er super uit, reuze benieuwd hoe dit klinkt/loopt.
Die kelkjes doen het hem helemaal
Even een vraagje, wat is dat ding wat je aan het eind van het spruitstuk hebt zitten?
Die kelkjes doen het hem helemaal

Even een vraagje, wat is dat ding wat je aan het eind van het spruitstuk hebt zitten?
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
- Locatie: Papendrecht
ik denk dat je de losse wastegate bedoeld.. normaal zit die in het turbohuis.
wat is eigenlijk het voordeel van een losse??
beter te regelen ofzo?
wat is eigenlijk het voordeel van een losse??
beter te regelen ofzo?
Voornamelijk betere stroming van de gassenlucht via wastegate is nagenoeg laminair en uit de turbine ernstig turbulent, als dit samen komt krijg je een soort golf die nogal nadelig is.
Je ziet ook wel eens dat downpipes gescheiden zijn voor het eerste deel en dan pas later bij elkaar komen als de stroming van de turbine wat meer tot rust is gekomen.
En dan heb je nog screamerpipes en zo zijn er nog wel tig varianten van...
Je ziet ook wel eens dat downpipes gescheiden zijn voor het eerste deel en dan pas later bij elkaar komen als de stroming van de turbine wat meer tot rust is gekomen.
En dan heb je nog screamerpipes en zo zijn er nog wel tig varianten van...
hij is er morgen niet bij zeker? 

-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
oke het inlaat doosje (moet er eigenlijk een raampje in maken)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/inlaat.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/inlaat2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/inlaat3.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/inlaat.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/inlaat2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/inlaat3.JPG[/img]
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
oja heb ook een nieuwe werk bank!!!
(gelijk een excuus voor het slechte laswerk)
[img]http://www.beltbikes.nl/projecten/Renau ... CT1042.JPG[/img]
[img]http://www.beltbikes.nl/projecten/Renau ... CT1048.JPG[/img]
[img]http://www.beltbikes.nl/projecten/Renau ... CT1043.JPG[/img]





[img]http://www.beltbikes.nl/projecten/Renau ... CT1042.JPG[/img]
[img]http://www.beltbikes.nl/projecten/Renau ... CT1048.JPG[/img]
[img]http://www.beltbikes.nl/projecten/Renau ... CT1043.JPG[/img]
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Ojojojojoj, dit vind ik allemaal zo mooi he, kan hier echt met volle kracht van genieten!!!
Maar wat ik me nou afvraag, waar zijn die kelkjes nog voor nodig(afgezien van het geilheidsgehalte
) en hoe zet je het hele inlaat doosje vast, want ik zie op vorige fofo's dat de boel met inbus vastzit aan de buitenkant(waar nu het inlaat doosje overheen zit....en waar je niet meer bij kan zeg maar..). Keep postin' those
, geweldig!!!
ps: mooie werkbank, zo maken ze ze niet meer


Maar wat ik me nou afvraag, waar zijn die kelkjes nog voor nodig(afgezien van het geilheidsgehalte


ps: mooie werkbank, zo maken ze ze niet meer




-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
die in busjes houden de inlaatkelken op de plek , de kelken zijn voor een goede inlaat flow,,,, hou het daar maar op
de trottele bodies zitten met o-ringen in de kop , het druk doosje (inlaat met kelken) ook weer met o-ringen op de achterkant van de trottele bodies. deze partij wordt straks vast gezet door 2 asjes waar mee ik alles aan elkaar vast trek. dus de o-ringen voor de afdichting 


-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
zo net even een stukje lucht pijp gemonteerd aan de charge cooler.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/lucht1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/lucht2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/lucht3.JPG[/img]


[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/lucht1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/lucht2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/lucht3.JPG[/img]

mooi man en nu heeft je oliekoeler ook eindelijk een mooi plaatsje gekregen. 

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Wat een prachtig kunstwerkje heb je dr van gemaakt man!
TopJob.
En als het nou uiteindelijk toch niks wordt, dat sleutelen aan auto's...
Kan je altijd nog loodgieter worden!
Mooi stukkie pijpwerk.
Hmmm... misschien niet de meest gelukkige woordkeuze van mijn kant...
Maar je snapt wat ik bedoel. En wat NIET.
groet, krijn.

En als het nou uiteindelijk toch niks wordt, dat sleutelen aan auto's...
Kan je altijd nog loodgieter worden!
Mooi stukkie pijpwerk.
Hmmm... misschien niet de meest gelukkige woordkeuze van mijn kant...

Maar je snapt wat ik bedoel. En wat NIET.
groet, krijn.
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:



-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
nou....... het blok zit er zo goed als vast in , maar beweging hou je altijd . de charge cooler staat op rubbers en zit zijdelings ook vast met van die trilings demper met een draad eindje .dus alles kan een beetje bewegen zonder dat er veel materiaal spanningen op treden.
hee roberd lang niet gesproken , leuk weer te spreken (te typen
)
hee roberd lang niet gesproken , leuk weer te spreken (te typen

-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
weer een stukkie verder zucht
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/bijna1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/bijna2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/bijna3.JPG[/img]
zo weer een paar leuke plaatjes.(op de achtergrond de volvo 940 cup winnaars van vorig jaar)
doen van het weekeind ook weer mee met de zuiderzee rally.


[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/bijna1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/bijna2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/bijna3.JPG[/img]
zo weer een paar leuke plaatjes.(op de achtergrond de volvo 940 cup winnaars van vorig jaar)


-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:

En die volvo is een grappig bakkie,

Maar wat doet dat stukkie blik voorop? voor als de elandtest faalt ofzo?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Damn, ziet er errug strak uit!



kwijl...
Immer wieder die verdammte Holländer
voor dit ding binnenkort aan het werk te zien zou ik bijna geld geven .....

Bruno




Bruno
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Schiet eens op met die velgen, heb ik weer een geldige reden om te buurten 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:




Dit is echt een kunstwerk!!!
