Achterdemper in het midden Clio 16V '92

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Vince [Clio 16V]

Omdat die kutkat bij elke verkeersdrempel de grond een keer raakt, mijn achterdemper door een creatieve vorige eigenaar zo gemaakt is dat de einddemper in het midden zit en daarom iets onder spanning staat lekt mijn uitlaatje elke keer weer op de verbinding tussen kat en pijp naar achterdemper.

Ik had in eerste instantie in gedachte de kat nu te vervangen voor een pijp, wat het raken van de straat bij hobbels voorkomt, waardoor hij dus niet meer gaat lekken op die verbinding. Ik zou dan alleen nog maar de achterdemper hebben. Het geluid maakt me niet veel uit, mag best wat harder, alleen vraag ik me af of dat geen kwaad kan technisch gezien.

Op de tweede plaats bedacht ik om het hele gedeelte vanaf het spruitstuk te vervangen, inclusief andere achterdemper. Ik zou deze alleen wel weer in het midden willen laten uitkomen, anders moet ik ook weer een andere bumper hebben vanwege de uitsparing die er nu zit.

Heeft er iemand ervaring mee of tips ?

Ik los het voorlopig maar weer op met flink wat vloeibare rubberpakking :(
-Ray-
Contacteer:

ja hoor, kan je gewoon vervangen, geen probleem.
Immer wieder die verdammte Holländer
Thierry

Ik rijd nu ook met alleen nog de einddemper en dat is goed te doen hoor, klinkt lekker zwaar bij mij :p
Vince [Clio 16V]

Thierry schreef:Ik rijd nu ook met alleen nog de einddemper en dat is goed te doen hoor, klinkt lekker zwaar bij mij :p
Waar heb jij die katvervangende pijp vandaan of heb je een compleet systeem ? Hoe doe je dat met APK ?
Madmaus

Ik rijd ook alleen maar met een einddemper. Klinkt leuk alleen word het naar mate de toeren hoger worden wel war scheller. Maar dat zal dan door me einddemper komen. En ik hoorde ook dat als je een katvervangendepijp eronder hebt dat het gelijk ook wat scheller wordt.

Ik had bij de APK geen probleem ik zat net aan onder de grens van 0.50% CO. Zo rond de 0.45-0,49%.

Je moet wel je kat bewaren want als je er niet doorheen komt kan je die er altijd nog onder gooien!
willow

ja vince, geen probleem, ik rij met een open uitlaatsysteem vanaf me spaghetti spruitstuk, en dan op de plaats van de kat, zit 1 "dempertje" vanaf daar helemaal naar achter aan de invidia einddemper, ik zie je volgende week zondag wel (Y)
Haas
Car: Megane RS

willow schreef:ja vince, geen probleem, ik rij met een open uitlaatsysteem vanaf me spaghetti spruitstuk, en dan op de plaats van de kat, zit 1 "dempertje" vanaf daar helemaal naar achter aan de invidia einddemper, ik zie je volgende week zondag wel (Y)
wat klopt hier niet :P
Frits Clio 16v

~Haas~ schreef:
willow schreef:ja vince, geen probleem, ik rij met een open uitlaatsysteem vanaf me spaghetti spruitstuk, en dan op de plaats van de kat, zit 1 "dempertje" vanaf daar helemaal naar achter aan de invidia einddemper, ik zie je volgende week zondag wel (Y)
mmm, how odd :D
willow

hihi grappig 8)

naja, er zit iets...

waar het voor moet dienen weet ik niet, maar dempen doet "het" eigenlijk niet :lol:

slaapzeeee
Vince [Clio 16V]

~Haas~ schreef:
:lol:

Ff contact gehad met Veban Rijswijk, die raadt het gebrijk van een katvervangende pijp af, vanwege de toch noodzakelijke tegendruk.

Hij advisteerde een Williams steuntje ( waaraan de uitlaat in het midden ergens ook aan hangt, heeft een 16V niet ) om het raken van de verkeersdrempels iets te verminderen.
Voor iets meer sound en klein beetje PK's een katvervangende demper, en vanaf die katvervanger kan hij me voor niet al te veel geld een pijp leveren die vanaf de katvervanger uit één stuk ( gebogen dus ) naar de einddemper loopt en mooi in het midden onder de bumper uitkomt.
Als ik dan toch bezig ben ga ik ook maar op zoek naar een leuk einddempertje :wink:
Arnoud

als je je eindstuk in het midden wil laten uitkomen moet je ook een andere plaats voor je reservewiel vinden. (als je die er natuurlijk nog onder hebt hangen)

grt, Arnoud
willow

Arnoud schreef:als je je eindstuk in het midden wil laten uitkomen moet je ook een andere plaats voor je reservewiel vinden. (als je die er natuurlijk nog onder hebt hangen)

grt, Arnoud
ja idd, anders had ik ook wel gelijk 2 pijpen laten monteren,

maargoed vince, je kan natuurlijk altijd kijken wat de mogelijkheden zijn om je pijp in het midden te laten zetten, zal best gaaf staan (Y)
Vince [Clio 16V]

willow schreef:
Arnoud schreef:als je je eindstuk in het midden wil laten uitkomen moet je ook een andere plaats voor je reservewiel vinden. (als je die er natuurlijk nog onder hebt hangen)

grt, Arnoud
ja idd, anders had ik ook wel gelijk 2 pijpen laten monteren,

maargoed vince, je kan natuurlijk altijd kijken wat de mogelijkheden zijn om je pijp in het midden te laten zetten, zal best gaaf staan (Y)
Euuuhm, de pijp zit al in het midden, wil een en ander alleen vevangen voor nieuw.

Enneuhh... Reservewiel ? Nergens voor nodig :lol:

[img]http://members.chello.nl/a.moedt/Afbeelding%20103.jpg[/img]
Plaats reactie