Kan iemand mij aanraden welk merk en type ik het best kan gebruiken om mijn bumpers en zijstrips weer mooi zwart te maken?
Het liefst dat deze persoon eigen ervaring er mee heeft?
En kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik kleine deukjes het best kan verwijderen uit de auto?
het opnieuw zwart maken van kunstof bumpers e.d.
-
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
ja, ik gebruik zelf Wurth kunststof kleurvernieuwer zwart.
een tube van 75 ml artikelnummer 08932801 verkrijgbaar bij diverse Wurthdepots in Nederland, priijs 20 euro.
Het is ook geschikt voor cabriodaken.
Het resultaat is fenomenaal en het houdt 1-2 jaar.
Dan kun je het opnieuw opbrengen
een tube van 75 ml artikelnummer 08932801 verkrijgbaar bij diverse Wurthdepots in Nederland, priijs 20 euro.
een maat van mij heeft een klein flesje van turtle gebruikt op zijn golf cabrio. zag er weer perfect uit en vervaagt ook niet meteen weer zoals veel ander bumper-oplappers. gewoon te verkrijgen bij de halfords en tankstations..
Waar precies kun je dit goedje kopen?? ik kan er niet zoveel over vinden op internet, het lijkt een supermiddel zoals je het omschrijft.pierre schreef:ja, ik gebruik zelf Wurth kunststof kleurvernieuwer zwart.

Trust me. I know what I'm doing.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Of gewoon de goedkope cockpitspray van de kruidvat. 

-
nou, die gebruik ik dus op dit moment, maar daar vind ik niet veel goeds aan.
-
ik ben heel lang autopoetser geweest bij Renault en ik raad je Cartec aan en dan het product vinyl het is wel duur spul maar je banden stootlijsten enz blijven lang zwart!! kijk op http://www.cartec.nl voor info!! alle poetsbedrijven werken bijna allemaal met cartec!! succes
-
Ik heb een aantal dagen terug alles zwart gemaakt met wurth kleur hersteller. Ziet er best goed uit, hopelijk blijft dat ook zo.
-
Ik heb zelf ook al verschillende middeltjes gebruikt maar vaak is het resultaat van korte duur
Op de strips zitten na een tijdje weer witte vlekken.
Zal eens iets van de bovenstaande middelen gebruiken.
Hopelijk zijn deze van langere levensduur.

Op de strips zitten na een tijdje weer witte vlekken.
Zal eens iets van de bovenstaande middelen gebruiken.
Hopelijk zijn deze van langere levensduur.

-
- Contacteer:
helpt er niks moet je maar opnieuw spuiten met bumper lak van valma
wel goed ontvetten
heb je met een produckt gewerkt waar siliconen in zit ... jammer joh nieuwe bumpers cq strips kopen
siliconen kills youre paint job
wel goed ontvetten
heb je met een produckt gewerkt waar siliconen in zit ... jammer joh nieuwe bumpers cq strips kopen
-
ik heb juist ervaring gehoord van een collega dat die valma zooi binnen 1 week weer weg is.
-
geloof mij nou maar heb er goede ervaringen mee haal cartec vinyl reiniger het is wel duur maar super goed!! http://www.cartec.nl/prod14.htm
-
Ik heb in ieder geval geen producten met silicone gebruikt, dus er is niets met het lakwerk gebeurt.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:helpt er niks moet je maar opnieuw spuiten met bumper lak van valma
wel goed ontvetten
Ik denk dat ik eerst eens dat goedje van cartec ga proberen.
-
geloof mij nou maar Dennis je zult er geen spijt van krijgen echt alle prof autopoetsbedrijven gebruiken Cartec heb er altijd mee gewerkt en het blijft lang zwart!!ook je banden!!Dennis 16V schreef:Ik heb in ieder geval geen producten met silicone gebruikt, dus er is niets met het lakwerk gebeurt.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:helpt er niks moet je maar opnieuw spuiten met bumper lak van valma
wel goed ontvetten
-
Ik ga binnenkort wat van dat Cartec spul aanschaffen.megane2driver schreef:geloof mij nou maar Dennis je zult er geen spijt van krijgen echt alle prof autopoetsbedrijven gebruiken Cartec heb er altijd mee gewerkt en het blijft lang zwart!!ook je banden!!Dennis 16V schreef:Ik heb in ieder geval geen producten met silicone gebruikt, dus er is niets met het lakwerk gebeurt.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:helpt er niks moet je maar opnieuw spuiten met bumper lak van valma
wel goed ontvetten
Ik heb ooit eens een 5TL weer een beetje toonbaar gemaakt door de bumpers en platen te spuiten met valma rally black. Geeft een eenvoudige matzwarte finish die redelijk lang blijft zitten.
-
maar dat is een vervelend klusje, moet je alle panelen van de deuren er af halen om bij de strips te komen, en dan ook nog eens de bumpers....
Waar kun je dat kopen?megane2driver schreef:geloof mij nou maar heb er goede ervaringen mee haal cartec vinyl reiniger het is wel duur maar super goed!! http://www.cartec.nl/prod14.htm
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Druk eens op de knop "Dealers" heldere henkie

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Contacteer:
*tip* plastic gel van mer
*tip*

-
]Xabre schreef:Waar kun je dat kopen?megane2driver schreef:geloof mij nou maar heb er goede ervaringen mee haal cartec vinyl reiniger het is wel duur maar super goed!! http://www.cartec.nl/prod14.htm
de meeste poetsbedrijven verkopen ook losse vinyl flesjes van Cartec dus probeer het bij je plaatselijke autopoetsbedrijf