ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Rik

weet iemand misschien hoe je de achterruit van een clio 16v eruit krijgt
kan je die eruit duwen of moet hem er uit snijden
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Die dingen moest je er toch voorzichtig uitduwen?
jiggy
Contacteer:

Rik schreef:weet iemand misschien hoe je de achterruit van een clio 16v eruit krijgt
kan je die eruit duwen of moet hem er uit snijden
volgens mij moet je eerst rond het raam de kit los snijden en dan wat eric zij voorzichtig eruit drukken
Robke
Car: Lexus IS250

De achterruit zit gewoon in een rubber, dus met wat beleid is de ruit er uit te drukken.
MarcoG
Contacteer:

Binnenkort op mijn auto en hopelijk al op de openingsmeeting te zien:

maatje 16", bridgestone potenzaŽs S02 205/45 :worship:

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... e1-web.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... e2-web.jpg[/img]

Voor die wieltjes moet ik langere bouten hebben, maar die zoektocht kan vanaf maandag weer verder.
Riël
Über-Spammer

:worship: :worship:

En lekkere banden (Y) (Y) :worship:
MarcoG
Contacteer:

*trots!* :D

ze staan ook ontzettend mooi op een GTT...
LotuzClioWilliams

Geweldig mooie velgen. Ik wil ze ooit ook hebben (of de replica's van Prima Racing), maar dan uiteraard goudkleurig. Ben alleen bang dat ik snel een stoeprandje mee zal pakken. :S
MarcoG
Contacteer:

Ja idd...voorzichtigheid is geboden, dat wil onder andere zeggen: vooral geen "vriendin" of "zus" erin laten rijden! Als iemand hier de velgen borduurt ben ik het wel. :wink:
Ik zal er voorzichtig mee zijn, en als ik ze weer eens weg doe, meld ik mij weer.
Er zitten voor zover ik heb gezien 0 krassen op, alleen enkele lichte putjes door steenslag. Die zal ik te zijner tijd met alu-plamuur wegwerken en kunnen ze opnieuw gespoten worden...of geanodiseerd misschien?
MarcoG
Contacteer:

Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

hoeveel mm spoorverbreeder heb je er bij, 15 ?? ik denk ook dat je centreerringen nodig hebt voor die velgen. De naaf van die velgen is namelijk iest groter dan 60.1.
MarcoG
Contacteer:

Ze zitten er nog niet op Johan. Liggen nog bij de eigenaar en die reed zonder verbreders of iets dergelijks. Aan de achteras zou het in elk geval denk ik geen probleem vormen, aangezien die bij een willy en 16v hetzelfde zijn, toch? Alleen voorkant....even mee uitkijken. Die was nl. 2cm breder bij de williams. Ik moet eerst langere bouten hebben en dan kunnen we eens testen.
Johan
Contacteer:

ik heb die velgen (als het dezelfde zijn) ook onder mij ex clio 16v gehad. Die zijn 7.25x16 et53. Ik had rondom 15 mm spoorverbreeders. Ik denk dat je iig wel voor 15mm spoorverbreders moet hebben, aan de achterkant moet je dan maar ff kijken.
Laatst gewijzigd door Johan op zo 27 feb 2005 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcoG
Contacteer:

In de velgen zitten logoŽs van renault gegoten...Ah, je denkt dat die voor een Williams ontworpen zijn ipv een 16v en dus standaard een grotere ET hebben. Ik vattem. Ben eens benieuwd.

Enige tips voor spoorverbreders?
Johan
Contacteer:

MarcoG schreef: Liggen nog bij de eigenaar en die reed zonder verbreders of iets dergelijks.
en dat was een williams dus. Ahaa, dan zou het ook kunnen die velgen wel 'gewoon' et 38/36 ofzo hebben. dan passen ze ook gewoon op jouw clio, iig achter.
MarcoG schreef:Ah, je denkt dat die voor een Williams ontworpen zijn ipv een 16v en dus standaard een grotere ET hebben. Ik vattem. Ben eens benieuwd.
die velgen die ik heb liggen zijn eigenlijk gemaakt voor een Clio Williams Gr. A. die heeft een hele andere ophanging voor als een std willie of 16v.
MarcoG
Contacteer:

Ik hoop dat je gelijk heb Johan (Y)
Heb geen zin in dat ge-eppel met spoorverbreders.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Kijk anders eens op de http://www.dutchpowertrading.nl spoorverbreders en langere bouten zijn zo te bestellen, normaal zijn ze met een week binnen.

Gr.Frits
joeri_16V
Car: megane 2

heeft r iemand duidelijk foto's van een een rolkooi in een clio 16v, gaat er voornamelijk om hoe hij door t dashbord gaat.
Steven
Car: M536

De Devil-kooien gaan voor het dash langs hoor, zo zijn er nog wel een aantal kooien die je in 2 versies kan krijgen door- en langs het dash.

ff voor de 6 punts dan :p
joeri_16V

die van mij is van sparco en gaat door mn dashbord
MarcoG
Contacteer:

joeri_clio16V schreef:die van mij is van sparco en gaat door mn dashbord
Dan heb je de goeie...want die wat voor het dash langsgaan zijn al "voorgeknikt" om er zeker van te zijn dat ie niet stevig wordt :wink:
Steven
Car: M536

Veiligheidstechnisch gezien jah, maar als je voor volledige starre verbindingen gaat moet je gewoon naar 10 of meer punts gaan, hele auto doorlassen etc.

Voor een straatauto isda echnie belangrijk.

Maargoed ik zou zeggen, zoek foto's van Rallyclio's
MarcoG
Contacteer:

Veiligheidstechnisch gezien?
Gewoon constructief gezien Steven...we maken toch ook liever geen kolommen onder een gebouw met een bocht erin? :wink:
joeri_16V

Steven schreef:Maargoed ik zou zeggen, zoek foto's van Rallyclio's
zijn weinig goeie foto's te vinden, meeste foto's zijn van de buitenkant
antoine
Car: Renault Clio III RS

robertdb een pm sturen?
Hij heeft toch ook al een rolkooi in zijn clio zitten.
Rob.H

joeri_clio16V schreef:heeft r iemand duidelijk foto's van een een rolkooi in een clio 16v, gaat er voornamelijk om hoe hij door t dashbord gaat.
Ik hoop duidelijk genoeg anders moet je me ff pmen.
[img]http://home.wanadoo.nl/hermans84/clio/rol1.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/hermans84/clio/rol2.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/hermans84/clio/rol3.jpg[/img]
joeri_16V

(Y) thnx
jiggy
Contacteer:

weet iemand van wie die witte clio is met die rs voorbumper er die nog op de oude site stond
greeezzzzzz marcel
Frits Clio 16v

Ik heb al een paar maanden dat de startmotor niet direct aanslaat.
Als ik de sleutel omdraai om te starten duurt het vaak een aantal seconden voordat de startmotor gaat draaien.
Soms zelfs meer dan 10 seconden (ik hou de sleutel dus gewoon naar achter gedrukt, en dan wachten tot de startmotor gaat draaien).

Ik krijg hem dus wel altijd gewoon gestart, maar ligt dit nu aan de startmotor of kan het wat anders zijn?

Gr, Frits.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

jiggy schreef:weet iemand van wie die witte clio is met die rs voorbumper er die nog op de oude site stond
greeezzzzzz marcel
deze dus

[img]http://pic18.picturetrail.com/VOL875/31 ... x/9235.jpg[/img]
Edwin16v
Contacteer:

Die was toch van ene Noyd?
Calle

Clio Baccara 16v schreef:Ik heb al een paar maanden dat de startmotor niet direct aanslaat.
Als ik de sleutel omdraai om te starten duurt het vaak een aantal seconden voordat de startmotor gaat draaien.
Soms zelfs meer dan 10 seconden (ik hou de sleutel dus gewoon naar achter gedrukt, en dan wachten tot de startmotor gaat draaien).

Ik krijg hem dus wel altijd gewoon gestart, maar ligt dit nu aan de startmotor of kan het wat anders zijn?

Gr, Frits.
Als ik het goed heb is dat inderdaad je startmotor en om iets precieser te zijn de servo. Deze zet je met je contactslot aan, duwt da het tandwiel van de startmotor naar buiten op de starterkrans en schakelt de motor van de startmotor in. Als de servo richting overlijden gaat kan het wel eens wat langer duren voordat hij inschakelt. Is volgens mij goed te reviseren.
jiggy
Contacteer:

Edwin16v schreef:Die was toch van ene Noyd?
nou heb die noyd ff gemaild hopen dat het hem is moet ff wat dingen weten
greetzzz marcel
Frits Clio 16v

Calle schreef:Als ik het goed heb is dat inderdaad je startmotor en om iets precieser te zijn de servo. Deze zet je met je contactslot aan, duwt da het tandwiel van de startmotor naar buiten op de starterkrans en schakelt de motor van de startmotor in. Als de servo richting overlijden gaat kan het wel eens wat langer duren voordat hij inschakelt. Is volgens mij goed te reviseren.
Bedankt voor de uitleg! (Y)
Wat zal revisie ongeveer kosten?

Gr, Frits.
Madmaus

Weet iemand waar in zo'n stekkertje voor me ventilator regeling vandaan kan halen? Het gaat dus om de regelaar alleen stand 2 doet het nu! Ik heb hem al een paar keer schoongemaakt hij is een beetje verbrand. En dan doet ie het weer eventjes.
Kan ik dit van de sloop halen? Of toch beter nieuw kopen en aan wat voor prijzen moet ik dan denken.
Gesloten