En als ik dacht dat alles nu goed ging...(startmotor?)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
stevexpress

Na heel mijn versnellingsbakverhaal heb ik weer iets aan de hand ! |:

Gisterenochtend stap ik in mijn express en hij start niet !

Batterij is ok, alles brandt en werkt maar nadat het gloeilampje uitgaat en als ik mijn sleutel omdraai doet ie niets.

Nu heb ik wat op het forum gezocht over starters enzo maar jullie hebben het over een harde klik en dan niets. Nu ik hoor helemaal niets, geen klik of niets, hij doet gewoon niets.

Zoals te lezen in mijn probleemverhaal heb ik dus een andere koppeling/bak laten plaatsen, kan het zijn dat er een kabel los is gekomen van de starter bvb of een zekering? Dat is ook al zoiets bij de express, waar zitten die zekeringen??? Onder het handschoenkastje zit er wel een bakje maar dit krijg ik niet open en voor de rest vindt ik niets.

Wanneer stopt het??? :~

Vindt het zonde om hem weg te doen, pas nieuwe distributieriem,waterpomp en koppeling.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

De zekeringen zitten in dat bakje, en die zit geloof ik vast met 2 grote plastic zwarte schroeven. Sommige zitten niet met schroeven vast maar geklemd, dan moet je idd heel veel kracht zetten om die lost te krijgen. Is niet anders.

Anders zou het ook een kabeltje kunnen zijn die losgegaan is. Als je met de sleutel probeert te starten en de lampjes vallen uit, is de startmotor dood en trekt die zoveel stroom dat die kortsluiting maakt. Als dat niet zo is, is het hoogstwaarschijnlijk zekering of kabel.
stevexpress

Ben net buiten gaan kijken (koud buiten !) van de zekeringen en dat kastje ga ik morgenochtend even kijken maar ik ben de sleutel gaan testen en alle lampjes branden, als het voorgloeilampje uitgaat draai ik de sleutel om en doet ie niets, wel blijven de andere 4 of 5 rode lampjes dan branden.

Zou het dan een kabeltje zijn of een zekering?

Ps.nog een vraagje, sinds ook die tijd van problemen gaat mijn ruitenwisser niet meer naar de ruststand, ik moet hem dan vasthouden tot ie beneden staat, is dit een relais die stuk is?

ik wordt gek van al die stukken ineens!!!

Maar het is wel zo dat ik nu weet wat er al allemaal vernieuwd is.

Alvast bedankt voor de reply joost .
Riël
Über-Spammer

Kijk eens of je het kleine witte stekkertje op de startmotor hebt aangesloten, en of ie nog erop zit?
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Dat van de ruitenwisser kan een relais zijn, maar ook een zekering. De express die jij hebt heeft waarschijnlijk geen intervalstand, dan is het hoogstwaarschijnlijk het relais.
Riël
Über-Spammer

Dat van die ruitenwisser IS een zekering :D
stevexpress

Ben net gaan kijken, heb de zekeringkast na veel sleuren opengekregen en de zekering van de ruitenwissers (7.5) was doorgebrand, ik heb wel zo geen reserve (dadelijk een setje halen) maar heb er even een (10) andere zekering ingestoken en de ruitenwissers gaan terug naar ruststand en het beste van al, nu start hij ook! ! !

Hij draait toch rond, de batterij is leeg, vindt ik raar was eergisteren nog goed.

Misschien dat het er niets mee te maken heeft maar toen ik de express kocht in nederland had ie tot laatst 2 stekkers die niet instaken,1= de stekker die van het blok komt, de temperatuursensor onder dewaterslang van de koeling. 2= een dubbele stekker die naar de fan gaat (ventilator van de radiator) deze 2 stekkers heb ik dus eergisteren terug ingestoken maar hij reed goed heel de dag, dus zou het er iets mee te maken hebben? ik denk het niet, ja nu de batterij leeg is, is er misschien toch stroomverlies ofzo. Maar het heeft hier wel -8 gevroren 2 nachten achter elkaar.

Ik weet het niet, wat dus wel al goed is, is dat hij al terug wil starten, dadelijk even duwen en wat rijden, kijken of de batterij laadt.

Toch raar dat door de zekering van de ruitenwissers te vervangen hij wel terug wil ronddraaien.

greetz & thx
Riël
Über-Spammer

Dat kan goed, dat is gewoon een contactstroom. De ruitenwisser werkt op 2 zekeringen.
stevexpress

Kan het eigenlijk kwaad dat ik voorlopig een zwaardere zekering heb gestoken? heb net gekeken, het is een 15 ipv 7,5 wat er nu insteekt.

Ook enige tips hoe ik kan zien of de batterij stuk is of gewoon leeg?

alvast bedankt riël & joost :worship:
stevexpress

Net zekeringen gekocht en geplaatst.

Ik heb de batterij gemeten (mijn lader heeft zo'n functie en ik wist het niet) Die is dus nog 100%.

Nu blijkt dat als ik hem met startkabels aan een andere auto hing hij niet wou starten, hij draaide wel rond maar niet erg goed. Toen heb ik (na het ooit eens gelezen te hebben op het forum :worship: ) De startkabel van mijn min-pool afgenomen en op m'n motorblok zelf vastgemaakt, toen startte hij perfect. Stilgelegd en zonder kabels startte hij weer perfect.

Ligt het nu aan een slecht contact van mijn massa (batterij naar koetswerk) of wat denken jullie?
pierre

ja, slechte massa
stevexpress

De kabel van de min-pool die naar het koetswerk gaat en van koetswerk naar motorblok dan even schoonmaken (opschuren) ? ? ?
pierre

dat zou ik zeker doen, kost weinig tijd
Plaats reactie