Probleemverhaal en info gevraagd ! (express)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
stevexpress

Enkele weken geleden reed ik naar de apk (hier in belgië) en op een druk kruispunt was het van datte, ik zette hem in versnelling en hij ratelde en deed niets meer. Dus dacht ik de koppeling stuk of de bak. Ik heb toen met een vriend de wagen naar de garage getakeld en daar bleek na enkele dagen idd de koppeling stuk te zijn. Er was een barst in de schijf en hij was dus stuk. Na een week wachten ga ik dus mijn express terug halen en ik vertrek naar huis na een stevige duit te betalen :( . Op de autosnelweg (3km van de garage) wil ik hem in 5de zetten en wat blijkt, er is geen 5de versnelling ! ! ! Niet dat hij er niet in wou, hij was gewoon blank (zoals een 4-bak). Ik terug naar de garage en na enkele dagen mocht ik hem gaan halen, natuurlijk vroeg ik hoe dat kon en wat zei hij ? de versnellingsbak zat er scheef in!

Ondertussen heb ik dus 2 weken gesukkeld met de express (het is nog niet gedaan !)

Wat had ik namelijk nog gemerkt na de eerste herstelling? Dat mijn stuurnaaf en stuur dus (heb er een gt-turbo stuurtje in) plots 2cm hoger stond, er was dus een opening van 2cm tussen mijn stuur en de console !

(Hier waren ze niet aan geweest zeiden ze me in de garage dus dat kon niet, het was wel terug gemaakt na de 3de keer!)

Wat deed hij nog??? Wel hetvolgende :

In achteruit zetten verliep moeizaam en als ik in 2de of 4de reed maakt hij dat typische geluid alsof je achterruit aan het rijden bent met de koppeling op. (Ik noem het dat elektrische geluid)

Pinker sloeg niet meer af (door de naaf)

Wat hij ook nog deed was bij het draaien naar links of rechts een harde knots maken, dat geluid kwam van aan de veerpoot onderaan links en rechts.

Dus na die 2 weken van ellende heb ik teruggebeld naar de garage, ik mocht hem binnen 2 dagen binnenbrengen.

De dag voor ik naar de garage moest lag er een groene vloeistof onder de motor (en niet een beetje!) oprit is goed vernield. Ik hem die dag nog naar de garage getakeld en alles uitgelegd, daar zeidden ze dat het koelvloeistof was ! Jaja zal wel zijn , het was versnellingsbakolie.

Na 2 weken bellen en vragen of hij klaar was ben ik hem gisteren gaan halen. (1 maand in totaal voor een koppeling!)

Conclusie: Hij schakelt weer goed en het stuur is terug gezakt zodat ook de pinker weer afslaat.

Wat ik nu nog wil weten van jullie is hetvolgende:

-De behuizing rond het stuur springt soms open als ik naar links draai(alsof de naaf niet recht zit en deze eraf trekt) is dit normaal?

-Het geklots (slag als ik draai of ergens aan op rij of indraai) is er nog steeds.

Ik vraag dit hier even zodat ik het mss met een vriend van me kan oplossen, ik wil namelijk niet meer terug naar die garage (N)

greetz
pierre

inderdaad niet meer terug gaan, goed idee.

onder het stuur kan de console losgaan, even de schroefjes vastzetten.

klotsende geluiden komen van water in de dorpels, dit los je op door de ontluchtingsgaatjes ( sleufjes ) onder de dorpels aan de achterzijde van de felsrand tegen de stalen bodemplaat open te prikken met een tandenstoker of zoiets.
H8bal

pierre schreef: klotsende geluiden komen van water in de dorpels, dit los je op door de ontluchtingsgaatjes ( sleufjes ) onder de dorpels aan de achterzijde van de felsrand tegen de stalen bodemplaat open te prikken met een tandenstoker of zoiets.
Ik denk dat hij die knotsen bedoeld pierre , geen klotsend water :p
Riël
Über-Spammer

Ik denk dat het lager va nje stuuras vernield is. Waarschijnlijk hebben ze met het subframe lopen klooien terwijl het stuurhuis er nog aan vast zat met alle gevolgen van dien. Lekker bezig geweest!

Check het lager eens (stuur eraf halen) ik denk dat je stuuras scheef is. (die aan het stuur vast zit). Dat kan best eens knoepen als je stuurt.
stevexpress

Ik bedoel idd niet klotsen zoals water maar knotsen,knoepen,knakken,knappen... :)

Vandaag heeft een vriend van me even gekeken en blijkt dat mijn rechterwiel nogal speling heeft als je eraan beweegt (links rechts) Dus zonder hem op de krikken is het rechterwiel serieus (los) beweegbaar. Kan dit ook het knappen veroorzaken?
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Zou goed kunnen, moet je even de stuurstangkogel vastdraaien of is dat ook aan vervanging toe.

En wiel zonder krikken los beweegbaar? Kan die kogel zijn, maar zit het wiel dan wel goed vastgeschroefd?
stevexpress

Ja het wiel zit idd goed vast, en het is niet extreem hoor, maar er zit speling op en aan de linkerzijde niet.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Een wiel met speling is niet goed en stuurt ook niet eens zo fijn, dus ik zou dat in ieder geval eens nakijken. Waarschijnlijk die kogel dus.
stevexpress

Waar vindt ik die kogel die ik moet vastdraaien ? of hoe kan ik zien of ik deze moet vernieuwen?
stevexpress

Heb trouwens net toen ik buiten naar de starter aan het kijken was even gevoeld aan het wiel en het is zo dat als je wielen recht staan, en je neemt de band vast op 10u en 2u (van een analoge klok :) ) dat je als je eraan trekt of beweegt er duidelijk spel op zit.
Riël
Über-Spammer

Wiellager neem ik aan.

Kan nog zijn, fuseekoger of draagarmrubbers.
Plaats reactie