Knipperlichten gaan te snel

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
LotuzClioWilliams

Vandaag zijn m'n Morette koplampen gemonteerd. In navolging van Frits zijn er zijknipperlichtjes in de mistlampen geplaatst. Werkt prima, alleen knipperen ze ongeveer 180 keer per minuut. Behalve wanneer ik beide kanten tegelijk laat knipperen (alarmlicht), dan knipperen ze met normale snelheid. Dus electriciëns onder ons, hoe lossen we dit op? :)
dennis16v

volgensmij hebbie t verkeerde wattage erin gezet.
zou zeggen check het lapje zelf eens tov het lapje wat eruit is gekomen
LotuzClioWilliams

Dat klopt wel, want die kleine lampjes hebben een lager Wattage dan de originele knipperlichten voor. Maar hoe kun je dit oplossen zonder de lampjes te vervangen?
dennis16v

LotuzClioWilliams schreef:Dat klopt wel, want die kleine lampjes hebben een lager Wattage dan de originele knipperlichten voor. Maar hoe kun je dit oplossen zonder de lampjes te vervangen?

ik heb toen maar gewoon de lampjes vervangen. was de kortste klap.
zit me alleen ff af te vragen wat die wattages nou waren. 35watt en 15watt dacht ik....

hey. heb trouwens ook die morettes op me clio zitten, maar dan met de standaard knipperlichten, want die zaten al in me bumper. lastig op trouwens aan die H lampjes te komen. zou dr meteen maar een setje extra van hebben liggen.
LotuzClioWilliams

Ik denk dat ik een oplossing op het spoor ben:

http://www.thundercat.nl/index.php?opti ... 49&Itemid=
LotuzClioWilliams

Even voor de duidelijkheid, dit soort lampjes zit nu in m'n mistlampen:

[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 01012A.gif[/img]

Ik geloof dat die 5 Watt zijn.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Had ik je niet verteld dat die dingen sneller konden gaan knipperen?? 8) Bij mij doen ze het ook. en ik heb het zo gelaten. dan maar wat sneller, zolang ze werken is het goed!

GR.Frits
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Kinpperlampen voor zijn 21w en de kleintjes zijn 5w
LotuzClioWilliams

Frits schreef:Had ik je niet verteld dat die dingen sneller konden gaan knipperen?? 8) Bij mij doen ze het ook. en ik heb het zo gelaten. dan maar wat sneller, zolang ze werken is het goed!

GR.Frits
Dat had je idd verteld, maar ik had er niet op gerekend dat ze ineens zo Speedy Gonzales snel zouden gaan knipperen. Dus ik wil er wel wat aan proberen te doen. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

weerstandje ertussen en klaar
5gt8vturbo

bij mij doen ze het ook amdat het relais het verschil in wattage niet aan kan of zo iets. ik heb achter led verlichting en voor gewoon dit kan het relais niet goed aan het is waarschijnlijk weg als je alles led verlichting maakt
Harm
Car: Renault Grand Espace
Contacteer:

Ik maak ff gebruik van dit draadje.

Mijn relais richtingaanwijzer blijft regelmatig hangen, is dit het relais en komt dat vaker voor, of kan vocht in de lamp de oorzaak zijn?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Harm schreef:Ik maak ff gebruik van dit draadje.

Mijn relais richtingaanwijzer blijft regelmatig hangen, is dit het relais en komt dat vaker voor, of kan vocht in de lamp de oorzaak zijn?
zoek even uit welk relais het is en dan zal ik voor je kijken of ik hem toevallig nog heb liggen :D

En vocht in de lamp is niet goed natuurlijk, maar voor de lamp is alles al geschakeld, dus ik verwacht niet dat het daar aan ligt.

Gr.Frits
Plaats reactie