Hallo,
Ik heb een Laguna break 1.9 dti 1999, en heb problemen met de startblokkering.
Sinds een reparatie waarbij de stekker van het kastje (rechts voorin onder de motorkap) is losgemaakt terwijl de accu nog was aangesloten (stom maar het is niet anders) valt hij op de startblokkering.
AL twee keer naar de garage geweest en die kunnen niets vinden.
Als ik de accu losmaak en tenminste drie kwartier wacht, krijg ik hem aan de praat. Maar dat is nutuurlijk geen werkbare situatie.
ALs ik de accu een nacht loslaat, werkt Žs morgens alles normaal.
Na enige tijd gaat het lampje van de startblokkering langzaam steeds feller branden en na een paar uur of een dag is het afgelopen en valt hij "erin".
Verwisselen van sleutels helpt niet en het lijkt erop dat de transponder (FM sleuteL) gewoon werkt.
Ik heb een aantal vragen:
1) Heeft dat losmaken van de stekker aan dat kastje iets met het probleem te maken?
2) welke onderdelen hebben met die startblokkering te maken?
3) Waar zitten die?
4) Kan het een probleem van stekkers aan kastjes zijn?
5) Of vocht? (ik krijg voortdurens water achter de voorzittingen en kan niet vinden waar het vandaan komt. Daardoor is het altijd vochtig in die auto)
6) Zijn er schemaŽs hoe e.e.a geschakeld is?
In Haynes staat er niets over.
7) Is er een andere (geheime) manier om te deblokkeren?
8) Wat kan ik het beste doen, behalve een andere auto aanschaffen.
Ik wacht met spanning op reacties.
startblokkering Laguna
-
Als ik het contact aanzette ging het lampje niet uit maar snel knipperen.
Als het contact uit staat brandde het lampje voor drie kwart voortdurend en kon je wel nog zien dat het knipperen wil.
Ik praat in de verleden tijd omdat plotseling alles weer werkt zoals het hoort.
Ik heb er geen idee van wat het geweest is, maar het werkt weer zonder dat er iemand aan is geweest!!??
Nu gaan zoeken lijkt me weinig zin hebben.
Als iemand zoiets mafs eerder heeft meegemaakt, blijf ik geinteresseeerd.
Rens
Als het contact uit staat brandde het lampje voor drie kwart voortdurend en kon je wel nog zien dat het knipperen wil.
Ik praat in de verleden tijd omdat plotseling alles weer werkt zoals het hoort.
Ik heb er geen idee van wat het geweest is, maar het werkt weer zonder dat er iemand aan is geweest!!??
Nu gaan zoeken lijkt me weinig zin hebben.
Als iemand zoiets mafs eerder heeft meegemaakt, blijf ik geinteresseeerd.
Rens