Auto wordt gespoten: meteen alles in carrosseriekleur?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Peter @ Malta
Contacteer:

Zoals beloofd, een wat positiever berichtje dan een kapotte cilinder. Morgen moet ik trouwens een nieuwe band ophalen nadat de oude geklapt was door een gat in de weg.

Mijn vrouw heeft me eindelijk toestemming gegeven :) om de auto op te spuiten. Er zitten wat krassen op, de bumpers worden meteen meegespoten (die zijn namelijk nog groot en zwart) en er komt ook een spoiler op de achterklep. Het gaat hier overigens om een Scénic I fase II.

Nou vraag ik mij af of ik meteen alle zwarte plastic delen zou moeten spuiten, dus de resterende stootstrippen op de bumpers, die op de deuren en de handgrepen. Ik ben er een beetje bang voor dat de auto in een grote paarse vlek verandert. De spiegels blijven overigens zwart.

Wat zouden jullie in dit geval doen? Alles paars of toch nog wat zwart overlaten?

- Peter
Riël
Über-Spammer

HEb je een goede foto? Er zijn hier een paar zeer kundige fotoshoppers die je dat wel kunnen fixen :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Als je dan toch delen laat spuiten, zou ik gelijk alles meespuiten. Bij zo'n Scénic als jij hebt zie je ook wel dat de luxe modellen de strippen in een heel iets contrasterende kleur hebben. Dat oogt best mooi als 1 geheel. Ik zou het zeker doen! :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Peter @ Malta
Contacteer:

OK, het wordt een grote paarse vlek dan: alles wordt gespoten, inclusief handgrepen en zo. :)

Zie trouwens hoe een optisch getunede Scénic er uitziet:

[img]http://www.atuningc.com/imgs/Bordeaux04/P1060059.JPG[/img]

[img]http://www.atuningc.com/imgs/Bordeaux04/P1060189.JPG[/img]

Ik zitten kijken wat er nog origineel is op deze auto. Dat zijn de koplampen, het dak en de ramen.

Maar zover wil ik niet gaan. Voorlopig althans. :)

- Peter
Riël
Über-Spammer

Boh, hij is er in elk geval niet slechter op geworden :worship:
Peter @ Malta
Contacteer:

Het goede nieuws: de spoiler zit erop, de auto is opgespoten (dus alle delen van de bumpers, de handgrepen en de zwarte plastic delen op deuren en achterkant) en het is echt mooi geworden.

Het slechte nieuws: toen ik hem ophaalde stortregende het en de spuiter heeft zijn bedrijf aan een weg die zelfs voor Maltese begrippen bar slecht is. Gaten, modder... Daarna regende het woensdagnacht nog eens met een lading zand uit de Sahara, dus de auto is ontzettend smerig.

Met andere woorden, ik ga nog geen foto's plaatsen. :)

Er was nog een kleinigheidje dat de linkerachterdeur niet meer open wilde. Kennelijk heeft het Renault een paar centen willen besparen en er een goedkoop plastic dingetje ingezet. Dat was kaduuk en is netjes vervangen.

Nou ga ik eens nadenken over wat er volgen gaat. Ik heb namelijk besloten om de Scénic meer gestileerd te maken. Wat ik bedoel is dat het ding eerst zwarte bumpers had, oranje zijknippers en voor de rest paars-goud (de carroseriekleur), plus nog wat chroom (logo's, lampen). Ik wil naar uitsluitend paars-goud en chroom.

Met uitzondering van de raampartij, die zwart blijft, heb ik het zwart en oranje grotendeels verwijderd. Nou is er nog de grille, waar je een mooie chroom vervanging voor kunt krijgen. En ik moet eens nadenken over wat ik met de spiegels wil doen. De spiegels van het exemplaar hierboven zijn erg mooi, maar met een richtingaanwijzer erin ook.

Enfin, even wachten op goed weer dus.

- Peter
Riël
Über-Spammer

Zie je, iedereen gaat eraan geloven, aan dat getune :D

Leuk man :)
Harold megane2driver

:foto:
Peter @ Malta
Contacteer:

Mjah, dat dat dus bijna twee jaar geleden. Toch maar even die foto's plaatsen.

Zo zag hij er eerst uit:

[img]http://img471.imageshack.us/img471/8293/1323277py1.th.jpg[/img]

En zo ziet hij er nou uit:

[img]http://img485.imageshack.us/img485/2705/1353543lj4.th.jpg[/img]

(Klikken op de plaatjes geeft je een vergroting.)

Ik zal jullie niet vervelen met de schade die ik in de tussentijd gehad heb, met een busje dat me letterlijk van de weg probeerde te drukken (toen ik hem klem had gereden kwam hij er achter dat de gemiddelde Nederlander en zijn zwager een stuk langer zijn dan de gemiddelde Maltees en leek hij opeens erg bang) of die keer dat de deurbel ging en een man mij vroeg "Is that your Renault?" (dat paste dus toch net niet). Dat is allemaal weer bijgewerkt.

Al met al ben ik er best tevreden mee. Het blijft een baby-pusher (als je goed kijkt, zie je een kinderstoeltje achterin), maar met alles in de carrosseriekleur ziet de auto er een stuk gelikter uit.

- Peter
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

waarom pak je de spiegels ook niet even aan??

pm :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Peter @ Malta
Contacteer:

Wel, daar heb ik daadwerkelijk over nagedacht. :) Ten eerste is daar het praktische aspect dat mijn oprit aan de smalle kant is (de straat trouwens ook) en vooral de linker spiegel loopt het risico de muur te raken (aangezien mijn stuur rechts zit).

Los daarvan denk ik een zwarte spiegel esthetisch gezien beter past in het geheel. Rond de ramen, inclusief de stijlen, is namelijk alles zwart. En dan past een zwarte spiegel beter. Tenzij ik de folie van de stijlen zou verwijderen, maar dat vind ik weer niet mooi.

Dit 'project' ging vooral over reduceren. Zoals je kunt zien zijn de knipperlichten op het spatbord voor nu wit, dus alle lampen zijn nu of rood, of wit. De zwarte vlakken zijn grotendeels verwijderd, behalve rond de ramen waar het juist zinvol is om zwart te hebben: ik ga de rubbers rond de ramen niet paars spuiten. Dat is ook de reden dat de ruitenwissers zwart blijven, omdat die zich immers bevinden in een door zwart begrensd vlak.

Wie nu denkt dat de Maltese zon me een zonnesteek heeft gegeven en dat ik uit mijn nek aan het kletsen ben heeft misschien gelijk :) maar dat is dus de gedachtengang.

Saillant detail: spoiler en spuitwerk zijn grotendeels door mijn schoonmoeder betaald, omdat ze spoilers leuk vindt. Zelf rijdt ze een Toyota Vitz, de Japanse variant van de Yaris, met een complete bodykit. Ze is ook 70 jaar oud. :)

- Peter
Riël
Über-Spammer

Logische keuzes, en mooi (Y) !

En hoe ist daar nu :lol: Lang niet meer gezien !
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie