Het goede nieuws: de spoiler zit erop, de auto is opgespoten (dus alle delen van de bumpers, de handgrepen en de zwarte plastic delen op deuren en achterkant) en het is echt mooi geworden.
Het slechte nieuws: toen ik hem ophaalde stortregende het en de spuiter heeft zijn bedrijf aan een weg die zelfs voor Maltese begrippen bar slecht is. Gaten, modder... Daarna regende het woensdagnacht nog eens met een lading zand uit de Sahara, dus de auto is ontzettend smerig.
Met andere woorden, ik ga nog geen foto's plaatsen.
Er was nog een kleinigheidje dat de linkerachterdeur niet meer open wilde. Kennelijk heeft het Renault een paar centen willen besparen en er een goedkoop plastic dingetje ingezet. Dat was kaduuk en is netjes vervangen.
Nou ga ik eens nadenken over wat er volgen gaat. Ik heb namelijk besloten om de Scénic meer gestileerd te maken. Wat ik bedoel is dat het ding eerst zwarte bumpers had, oranje zijknippers en voor de rest paars-goud (de carroseriekleur), plus nog wat chroom (logo's, lampen). Ik wil naar uitsluitend paars-goud en chroom.
Met uitzondering van de raampartij, die zwart blijft, heb ik het zwart en oranje grotendeels verwijderd. Nou is er nog de grille, waar je een mooie chroom vervanging voor kunt krijgen. En ik moet eens nadenken over wat ik met de spiegels wil doen. De spiegels van het exemplaar hierboven zijn erg mooi, maar met een richtingaanwijzer erin ook.
Enfin, even wachten op goed weer dus.
- Peter