gebroken distibutie clio mexx

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Michiel Zijlma

Krijg net telefoon dat bij de clio 1.4 mexx van de vriendin van de buurman de distibutie gebroken is.

Wat kan ze qua kosten en schade verwachten?

De auto heeft 188.000 km gelopen en is uit 1995.
Ze reed 130 km p/u op de snelweg :@
Dat is niet echt lekker dan.
Verder rijdt deze clio 80% snelweg wat goed is voor het riempje volgens mij.

Volgens de papieren hebben ze de distributie gedaan bij 90.000,wat me wat vroeg leek.
Vorige week nog het advies gegeven om eens goed na te kijken of dat ook gedaan was en dat hij er zowiezo aanzit te komen.......

En dat je hen dan beter maar binnenkort kunt laten doen als bij 240.000 km.

Ik heb inmiddels het vermoeden dat er waarschijnlijk nooit een riempje is vervangen.

Wie heeft dit eerder gehad en kan advies geven.?
Kop vervangen?,koprevisie laten doen?,verkopen?

Michiel
Haas
Car: Megane RS

riem vervangen bij 90000 vind ik niet erg vroeg hoor, en doorrijden tot 188000 en dan verbaasd dat de riem t begeeft...ik vind t niet heel raar als ik eerlijk mag zijn...

Dat de riem helemaal niet is vervangen lijkt me erg sterk. Een riem gaat geen 188000 km mee hoor.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Bij 90.000 is vervangen geen overbodige luxe... Maar dat ligt onder andere ook aan de leeftijd. Ik weet niet wat normaalgesproken de intervallen zijn voor het vervangen van de distributieriem van zo'n Clio, maar dat zal niet ver van de 100.000 afliggen. En aangezien er nu, sinds de vermoedelijke vervanging van de eerste riem, alweer een ton mee is gereden, vind ik het niet zo heeeeeel vreemd.

Ik heb overigens geen idee wat het allemaal kan slopen. Bij 16V blokken zijn de kleppen bijna altijd krom, maar of dat bij dit blok ook het geval is durf ik niet te zeggen.
Michiel Zijlma

Bij bijna alle clio's is de interval 120000 km of 5 jaar.
(is ook een topic over op dit forum)

Vandaar dat ik de 90.000 wat vroeg vond.

Ik denk ook dat de kleppen wel krom zullen zijn.

Wie weet ongeveer wat de kopsten zijn van het reviseren van een kop met een aantal kromme kleppen?

Of kan ik beter een kop van de sloop halen?

Michiel
Michiel Zijlma

We zijn weer wat wijzer.
De anwb heeft de auto afgeleverd en staat nu voor de deur.

Blijk dat de riem bij 58.500 km gedaan is en nu te teller op 193.000 staat vind ik het opeens op niet zo gek dat ie eens breekt.

Ruim 130.000 met een riem is best netjes :wink:
Ze is alleen net iets te laat met vervangen.

Kan de renault zelf iig niet meer de schuld krijgen. >-)

Michiel
crazy ass clio

je kan er wel op rekenen dat je 2 tot 4 kromme kleppen hebt als het met die snelheid is gebeurt !

en ze hebben gelijk de interval is 120000 of 5 jaar en hou je daar maar aan want veel langer houden ze het vaak niet vol !

mijn ervaring ben zelf 1ste monteur en heb 3 jaar bij renault gewerkt (en rij een willi :worship: )is bij een 1.4 dat meestal maar 2 kleppen krom zijn maar heb nog wel eens geluk gehad dat de kleppen nog goed waren !

ik zou als ik jou was eerst de kop eraf gooien dan zie je vanzelf of het nodig is om een andere kop te halen of de kop te reviseren (wat goed te doen is )!

succes verder !
rico1047

inderdaad eerst koppie eraf en dan verder kijken .bij de dealer ben je denk ik 1000 euries kwijt . 8 kleppies 100.- pakkingsetje 150.- distributiesnaar + waterpomp+multiriem 300.- en dan nog wat klooien .
sloopkoppi is alleen dekleppen goedkoper maar dan heb je nog steeds de rest nodig.en dan weet je niet zeker of het koppie goe is.blijft altijd lastig
Plaats reactie