1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

speedline schreef:Veban Rijswijk heeft nog een set gesmede JE zuigers in voorraad. Voor diegenen die een high-performance turbo motor willen bouwen.

€ 1000,-

diameter 83mm
compressieverhouding 8,75:1
ik ben nog steeds benieuwd of die 8,75:1 wel klopt...

ben al heftig aan het rekenen geweest...maar ik kom niet aan die CR...

maar goed...ik heb m'n kop al flink opgelast...dus die 8:1 komt best goed... :wink:
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

speedline schreef:Veban Rijswijk heeft nog een set gesmede JE zuigers in voorraad. Voor diegenen die een high-performance turbo motor willen bouwen.

€ 1000,-

diameter 83mm
compressieverhouding 8,75:1
heb ik al :worship: :smoke:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah en wanneer heb je het draaiend?
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

draait al een bijna 2000 km alleen nog wel zonder turbo
Laatst gewijzigd door ramon16V op zo 20 feb 2005 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maar nognie met Turbo?
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

turbo ligt nog te wachten evenals de intercooler
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Heb je dat nog niet voor mekaar Ramon? Schiet es op man! :wink:
Ow ja, als je het voor mekaar hebt wil ik een testritje. :p
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

ik heb geen haast wil het wel goed doen
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ramon16V schreef:ik heb geen haast wil het wel goed doen
ik heb eigenlijk wel haast EN ik wil het goed doen...

ik hoop dat dat ook samengaat... 8)

ennuh...die JE zuigers...als we het daar dan toch over hebben...

daar heb ik op moment geen interesse in...

aangezien ik ze zelf ook al op de plank heb liggen... :beer:

maar da zijn eigenlijk spullen voor in een of ander turbo topic denk ik...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

http://www.smokemup.com/auto_math/compression_ratio.php

Patric kun je ons helpen de juiste maten te vinden voor deze calculator??

boring is 82 --> 3.23Inch
Slag is 83.5--> 3.29Inch
Drijfstang lengte 14.4 -->5.67Inch????
Volume van de cylinderkop????
Deck heigt 1.5mm --> 0.059Inch ?????
Dikte van de koppakking 1.4 -->0.055Inch
ruimte tussen zuiger en cylinderwand?????
de afstand tussen de vuurring en de bovernkant zuiger????
En wat is de inhoud van de zuiger bovenkant (uitsparingen in de zuiger in cc)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Abel schreef:http://www.smokemup.com/auto_math/compression_ratio.php

Patric kun je ons helpen de juiste maten te vinden voor deze calculator??

boring is 82 --> 3.23Inch
Slag is 83.5--> 3.29Inch
Drijfstang lengte 14.4 -->5.67Inch????
Volume van de cylinderkop????
Deck heigt 1.5mm --> 0.059Inch ?????
Dikte van de koppakking 1.4 -->0.055Inch
ruimte tussen zuiger en cylinderwand?????
de afstand tussen de vuurring en de bovernkant zuiger????
En wat is de inhoud van de zuiger bovenkant (uitsparingen in de zuiger in cc)
cilinderinhoud 1763,9 cc
boring 82 mm
slag 83,5 mm
CR normaal 10:1
koppakkingdikte 1,22

als je van deze gegevens uitgaat krijg je:

inhoud per cilinder 440,9649405

koppakkingvolume 6,442841047

Compressievolume 48,9961045

volume verbrandingskamer 42,55326345

ga je van deze gegevens uit en haal je 1 mm van de zuigers af, dan krijg je het volgende:

Compressieverhouding: 9,1 : 1

ga je uit van bovenstaande gegevens en haal je 2 mm van de zuigers af, dan krijg je het volgende:

Compressieverhouding 8,4 : 1

ga je uit van bovenstaande gegevens en haal je 3 mm van de zuigers af, dan krijg je het volgende:

Compressieverhouding 7,8 : 1

dit moet aardig kloppen, TENZIJ de originele 1.8 16v compressieverhouding van 10:1 niet klopt...maar daar ga ik even wel vanuit...

succes...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

You Entered:
Bore 3.23 (inches)
Stroke 3.29 (inches)
Rod Length 5.7 (inches)
Cyl. Head Vol. 42 (cc)
Deck Height 0.025 (inches)
Head Gasket Bore 3.23 (inches)
Head Gasket Thickness 0.048 (inches)
Piston to Cyl. Wall Clearance 0.003 (inches)
Top Ring Land Height 0.25 (inches)
Piston Dome Vol. -0 (cc)


Compression Ratio:
9.52 : 1

Bore / Stroke Ratio:
0.982 : 1

Rod / Stroke Ratio:
1.733 : 1

Total volume:
493.702 cc's

Compressed volume:
51.857 cc's
Ik krijg alleen niet de zelfde uitkomst als jou :(

dus welke getallen die ik hanteer kloppen niet?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ik reken met std boring, slag en OPGEGEVEN Compressieverhouding...

bij jouw berekening steekt je zuiger volgens mij 0,6 mm onder het deck ...

dat zal 0 moeten zijn...

zo reken ik ook...tenminste...het maakt voor mijn berekening niet uit, aangezien dat volgens mij geen variabele is in een formule waarbij je uit gaat van vaste gegevens zoals boring, slag, C-verhouding (10:1) en koppakking dikte...dan is het gewoon goed...

maar zoals ik zal zei: STEL dat renault die 10:1 niet uitgevoerd heeft, dan klopt mijn berekening niet meer...

ik zou als ik jouw was die deck height ff op 0 zetten...dan komt het denk ik wel goed... (Y)

succes!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

You Entered:
Bore 3.23 (inches)
Stroke 3.29 (inches)
Rod Length 5.7 (inches)
Cyl. Head Vol. 42 (cc)
Deck Height 0 (inches)
Head Gasket Bore 3.23 (inches)
Head Gasket Thickness 0.048 (inches)
Piston to Cyl. Wall Clearance 0.03 (inches)
Top Ring Land Height 0.025 (inches)
Piston Dome Vol. -0 (cc)


Compression Ratio:
10.11 : 1

Bore / Stroke Ratio:
0.982 : 1

Rod / Stroke Ratio:
1.733 : 1

Total volume:
490.344 cc's

Compressed volume:
48.5 cc's
Perfect die 0mm dekhight (Y)
Maar de inhoud van de motor blijkt 490cc per cylinder te zijn en dan moet 442 zijn voor een inhoud van 1768 Dus ergens zit er weer een foutje. :(

Of anders rijd iedereen al met een williams motor rond :lol:
Bolkestein
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 jan 2005 15:59

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Ow ja.... Patrick, het beroerde stationair lopen als het blok koud is is ook opgelost. Bleek toch de computer te zijn. Ben zaterdag bij Menno geweest om dit probleem te tackelen. Menno nogmaals bedankt daarvoor. (Y) :worship:
Wat was er mis met de computer dan dat ie koud zo slecht stationair liep, is dat makkelijk te verhelpen ? Bij mij loopt ie ook niet al te lekker stationair als ie koud is, als ie warm is ietsie beter, maar ook niet zonder problemen.
Heb ook een net nieuw biggelaar blok in mijn clio, daar hebben jullie het toch ook over ??
Plaats reactie