Ik heb sinds ik de Coupé heb, het gevoel dat ik een versnelling mis,
De auto maakt op de snelweg nogal wat toeren, ik betrap mij erop dat ik in de 5e versnelling vaak onbewust naar een hogere versnelling wil.
En die zit er dus niet op.
Ik weet dat je bij een golf 3 relatief makkelijk een 6e versnelling kan maken,
Hoe zit dit met een JB3 bak? Is dit te doen? of moet ik op zoek naar een Laguna II of Megane II bak?
6e versnelling Megane Coupé
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik had eigenlijk al stiekem gehoopt op een reply van Canonballman
-
Alles is te maken Erik, ook een 6de versnelling op een JB of JC bak, maar is gewoon niet rendabel. Denk aan kosten die de 2 a 3000 euro (ver?)overschrijden.
Je hebt namelijk andere (langere) assen nodig, die dus speciaal gemaakt moeten worden, enz. enz.
Denk inderdaad eens aan 17 inch, al zul je dan bij het stoplicht wel iets in moeten leveren.....
Ook een iets langere 5 is een oplossing evt. icm een langere eindoverbrenging.
Ik zou het echter, als de bak het nog gewoon goed doet, lekker laten zitten. Dan maar voor 50 euro meer brandstofkosten per jaar vanwege een iets hoger toerental.
Over dat Golf verhaal, dat daar makkelijk een 6 op kan......lijkt me sterk, maar ik zeg nooit nooit. Weet je dr meer van? type Golf bak?
Je hebt namelijk andere (langere) assen nodig, die dus speciaal gemaakt moeten worden, enz. enz.
Denk inderdaad eens aan 17 inch, al zul je dan bij het stoplicht wel iets in moeten leveren.....
Ook een iets langere 5 is een oplossing evt. icm een langere eindoverbrenging.
Ik zou het echter, als de bak het nog gewoon goed doet, lekker laten zitten. Dan maar voor 50 euro meer brandstofkosten per jaar vanwege een iets hoger toerental.
Over dat Golf verhaal, dat daar makkelijk een 6 op kan......lijkt me sterk, maar ik zeg nooit nooit. Weet je dr meer van? type Golf bak?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
weet geen types, maar wel dat het in ieder geval de bak betreft van de type III Vr6.
Een kennis heeft dat laten uitvoeren voor 150 euro.!
3000 euro + is niet echt wat ik ervoor over heb,
, en het gaat me zeker niet om de benzine, tis puur een gevoelskwestie. en qua comfort zou het iets prettiger zijn.
In ieder geval bedankt voor uwer response
Een kennis heeft dat laten uitvoeren voor 150 euro.!
3000 euro + is niet echt wat ik ervoor over heb,

In ieder geval bedankt voor uwer response

-
MM, ik ken dat type bak wel van een VR6, maar voor 150 euro..... das inderdaad niet veel cq voor niks. Maar kan het nog steeds een beetje moeilijk geloven.
Als je nog meer info hebt: graag!
Als je nog meer info hebt: graag!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
eigenlijk niet, maar ik kan wel eens verder informeren.
Weet nog te herinneren dat het 150 euro was, als het tegelijk gebeurde met koppeling vervangen.
Weet nog te herinneren dat het 150 euro was, als het tegelijk gebeurde met koppeling vervangen.