Ik ben Henk uit Nijmegen en heb een probleem!
Wie oh wie kan me helpen?
De dealers hadden het vrijdag weer eens te druk om mijn Twingo heel even voor inspectie(2 minuten) op de brug te zetten.
Het probleem is dat ik met een knoepend en schavend geluid zit bij het rechter voorwiel(lijkt rechts i.i.g.).
Dit is alleen het geval bij het linksom achteruit rijden, dus als het stuur flink linksom wordt gedraaid.
Ook bij langzaam achteruit rijden hoor ik het herhalende geluid wat ik niet vertrouw.
Bij recht vooruit rijden hoor ik meestal niks, maar heel af en toe lijk ik dan ook iets te horen wat niet hoort.
De een zegt het zal zeker de homokineet zijn en dan zou ik deze kompleet met aandrijfas moeten vernieuwen en dat is aan de prijzige kant.
De ander zegt misschien is het alleen een rubbertje dat versleten is.
Zelf kan ik niks zien en heb ik niet de kennis om dit alles te testen!
Met enkele dealers uit de buurt heb ik helaas zeer slechte ervaringen dus wie weet een goed en goed geprijsd adres voor een homokineet of heeft een goed exemplaar liggen?
Of wie weet wat het eventueel anders zou kunnen zijn of kan het probleem voor mij(tegen betaling uiteraard) voor een redelijke prijs verhelpen in de omgeving van Nijmegen?
Bedankt voor alle reacties!!!!!