Renault 5 grijs kenteken opknappen???

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Inge ootb

Hallo,
8)
Ik was even benieuwd of iemand wist hoeveel het mij gaat kosten als ik mijn Renault 5 (kleur rood grijs kenteken 1993) laat opknappen; Motorisch; zodat hij er weer weer een paar jaar vooruit kan en van binnen misschien ook wat interessants met bekleding etc. Aan de buitenkant zou ik graag een zgn. sticker en/of mooie tekening willen zoals je wel eens op vrachtwagens ziet maar dan van Road Runner, en misschien overspuiten. Hij rijd op benzine. Ik ben eigenlijk aan een andere auto toe maar ik wil hem toch niet kwijt, dus ik dacht erover om hem op te knappen, maar het moet niet al te duur worden. Kan iemand mij misschien een richtlijn geven en weet misschien iemand die dit kan??? (Ik heb er wel een fotootje van maar weet niet hoe ik het hier kan plaatsen)

mvg,

Inge
Ronnie B.
Contacteer:

Geen idee,maar wel leuk om te horen dat je je 5je niet kwijt wilt.en een 5 is het opknappen vaak wel waardt.ik ben benieuwd naar je foto's. (Y)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Ronnie B.
Contacteer:

Geen idee,maar wel leuk om te horen dat je je 5je niet kwijt wilt.en een 5 is het opknappen vaak wel waardt.ik ben benieuwd naar je foto's. (Y)
Ad van Haperen
Contacteer:

denk dat je er van schrikt hoeveel dat gaat kosten.

Overspuiten alleen ben je al zeker 2000 euro aan kwijt.

en de motor wat moet daar aan gedaan worden? gereviseerd of een grote beurt? das namelijk nogal groot verschil in prijs.

Sticker is niet zo suur moet je gewoon bij de plaatselijke stickerboer laten maken denk dat je voor 2 stuks (iedere kant 1) onegveer 100-150 euro kwijt ben
Ronnie B.
Contacteer:

Hooliead schreef:denk dat je er van schrikt hoeveel dat gaat kosten.

en de motor wat moet daar aan gedaan worden? gereviseerd of een grote beurt? das namelijk nogal groot verschil in prijs.

Sticker is niet zo suur moet je gewoon bij de plaatselijke stickerboer laten maken denk dat je voor 2 stuks (iedere kant 1) onegveer 100-150 euro kwijt ben
er komt toch wel een R.T.C.sticker op he???
:lol: :lol: :lol:
Inge ootb

Zo'n sticker van R.T.C 8) komt er zeker op maar dan moet hij vind ik eerst opgeknapt zijn (Y)
Overspuiten dus 2000 Euro en de wielen zelf zijn wat verroest maar ik heb er wieldoppen opgedaan. Echte velgen is natuurlijk veel mooier. De motor ja...hij doet het nog goed maar ik weet niet zeker of ik hem moet reviseren misschien wel. Of dat uitmaakt bij de jaarlijkse beurt (minder kosten) een gewone grote beurt krijgt hij elk jaar wel en dat kan soms oplopen tot ong. 600 Euro per jaar(!). Ik heb soms wel last om hem aan de praat te krijgen als ik naar m'n werk moet en dan knijp ik hem wel even. Ik denk ergens vocht op de contactpunten ofzo. Maar alles bij elkaar denken jullie dat ik met ongeveer 4000 Euro kan klaar zijn??? Hoe krijg ik een fotootje toegevoegd bij deze message??

gr. 8) Inge
Inge ootb

gave foto's!
Inge ootb

Hooliead schreef:denk dat je er van schrikt hoeveel dat gaat kosten.

Bedankt voor de info! Te gekke site van je Renault! Heb zelf ook een paar modellen gemaakt!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

met 4000 euro ben je een heel eind, tis alleen een hele boel geld voor een 'Standaard' R5.

Als de motor nog prima loopt, mooi zo laten. Die Renault 5 blokjes zijn beresterk, en mocht er wat kapot gaan, dan mooi vervangen.
Dus met die revisie even wachten.

Overspuiten kost veel, als je in dezelfde kleur weer laat spuiten kun je tussen rond de 1000 euro kwijt zijn, ga je de binnenkant doen, dan ben je gauw 1500 euro kwijt.

Die 'stickers' die je op vrachtwagens ziet, is airbrush. Dit kun je op meerdere plaatsen doen en kost rond de 500-1000 euro voor beide kanten, tis maar net wat je zelf wilt.

Eventueel kun je ook een single of tweekleurige sticker plakken, wat een stuk goedkoper is.
pierre

het is niet te betalen, mijnes is 18 jaar oud en 4 keer de aankoop betaald aan onderhoud ?
je blijft bezig, dus als je geen monteur of monteuse bent of advocaat of tandarts, zou ik er niet te veel geld aan spenderen.
sparen voor een nieuwe auto.
Rudo

pierre schreef:het is niet te betalen, mijnes is 18 jaar oud en 4 keer de aankoop betaald aan onderhoud ?
je blijft bezig, dus als je geen monteur of monteuse bent of advocaat of tandarts, zou ik er niet te veel geld aan spenderen.
sparen voor een nieuwe auto.
Tja, dat is de weg van de minste weerstand. En waarschijnlijk de duurste weg ook nog eens.
Ik denk dat als je al je onderhoud bij de dealer laat uitvoeren dat je dan idd veel centjes kwijt zult zijn.

Maar veel dingen kun je zelf toch wel doen lijkt mij. En niet denken "dat kan ik niet", maar gewoon doen en dan zul je zien dat je verder komt dan je denkt. En kom je er echt niet meer uit dan is er genoeg informatie op deze site te halen zodat je er toch uit komt.
edwin19
Contacteer:

(Hoolie)-Ad schreef: Overspuiten alleen ben je al zeker 2000 euro aan kwijt.
dat kan stukken goedkoper :)
Florus

edwin19 schreef:
(Hoolie)-Ad schreef: Overspuiten alleen ben je al zeker 2000 euro aan kwijt.
dat kan stukken goedkoper :)
Vertel? :)
edwin19
Contacteer:

ligt ff aan de staat van de auto, en eventuele schades en wat je (in welke kleur) gespoten wil hebben
Plaats reactie