Gisteren na mijn werk al niet meer vlot, maar vandaag was het pas na zeer lang proberen dat hij aansprong. Accu zou goed moeten zijn aangezien ook de startmotor loopt als een beer.
Probleem is pas ontstaan nadat de claxon en de achteruitrijlichten zijn uitgevallen. Misschien dat die er wat mee te maken hebben.
Heb na 2 maal lang proberen te starten de startmotor maar even laten afkoelen en was wat zekeringen na aan het kijken. Daarna sprong de motor vrijwel direkt aan. Nu weet ik niet of het komt door het wachten, of door de zekeringendoos. Zodra de motor echter gestart is heeft ie geen enkel probleem, alles prima.
Waardoor kan dit probleem ontstaan? Ik ga morgen toch op zoek naar het euvel van de claxon en de achteruitrijlichten, misschien moet ik nog op iets anders letten.
16v springt niet meer vlot aan....
Ik denk vocht.
hmmm, misschien een rotte massa, ergens linksvoor in je auto? Daar zitten volgens mij in ieder geval massa's voor de toeter, en hoogstwaarschijnlijk ook je achteruitrijlampie. Ook de hoofdmassa van de hele kabelbooom zit daar ergens.
Hoor je de brandstofpomp wel aangaan, toen je 'm op contact zette maar niet wilde aanslaan?
Hoor je de brandstofpomp wel aangaan, toen je 'm op contact zette maar niet wilde aanslaan?
rev it like a rental
Niet op geluid gelet, zal zo eens luisteren. 

zzon probleempje heb ik nu ook me benziene pomp is kapot gegaan dus nieuwe gekocht
zaterdag gemonteerd alles aan sluiten proberen
niks
accu mischien leeg nou opgeladen nee hoor nog niks
daarna even de retour en aanvoerleiding los gehaald hoorde wel ergens lucht van af gaan
even geprobeerd niks
daarna de aanvoer in een bakje gelegt en even 12V op de pomp gezet hij spoot wel benziene
aan gesloten weer proberen ja hij doet het alles aan gesloten en auto gestart ja eindelijk even een stukje gereden daarna de auto weer even in de schuur gezet na een uurtje wou ik hem weer starten wat denk je
auto start weer niet
wat kan mijn probleem zijn
bougies zijn goed
vonkt ook
pomp hoor ik lopen
kan er iets verstopt zijn?
zaterdag gemonteerd alles aan sluiten proberen

accu mischien leeg nou opgeladen nee hoor nog niks
daarna even de retour en aanvoerleiding los gehaald hoorde wel ergens lucht van af gaan
even geprobeerd niks

daarna de aanvoer in een bakje gelegt en even 12V op de pomp gezet hij spoot wel benziene

aan gesloten weer proberen ja hij doet het alles aan gesloten en auto gestart ja eindelijk even een stukje gereden daarna de auto weer even in de schuur gezet na een uurtje wou ik hem weer starten wat denk je
auto start weer niet

wat kan mijn probleem zijn
bougies zijn goed
vonkt ook
pomp hoor ik lopen
kan er iets verstopt zijn?
Christian, als mijn auto niet vlot aanspringt, hou ik meteen op met proberen. Van contact af, en opnieuw starten. Tot nu toe werkte dat elke keer. Maar de laatste paar avonden heb ik geen last meer ervan gehad. Denk dus dat het gewoon wat vocht was geweest.
Vreemd wel, je rijdt erin, pomp werkt. Zet em uit, start opnieuw en hij doet het dan niet. Probeer eens van concact af, en opnieuw op contact.
Vreemd wel, je rijdt erin, pomp werkt. Zet em uit, start opnieuw en hij doet het dan niet. Probeer eens van concact af, en opnieuw op contact.
Dat gas bijgeven maakt bij mij niets uit...had ik al geprobeerd. Misschien is het toch de pomp die gewoon af en toe NIET aanspringt...slecht contactje...zekering? Het rukke is, als ik daarna nog een probeer om te letten of de pomp het doet, doet ie het 9 van de 10 keer toch en springt de motor aan.
nou ben net nog even bezig geweest
echt niet tevatten me clio
heb nu het stekertje vand e oude pomp er tussen gedaan en wat denk je hij doet het
als ik voor de tijd op contact zette hoorde ik de pomp als ware hard zoemen
en nu is dat veel minder snap er allemaal niks van maar hij rijd weer
hopelijk start i morgen vroeg ook nog 
echt niet tevatten me clio
heb nu het stekertje vand e oude pomp er tussen gedaan en wat denk je hij doet het

als ik voor de tijd op contact zette hoorde ik de pomp als ware hard zoemen
en nu is dat veel minder snap er allemaal niks van maar hij rijd weer

*no comment*
Laatst gewijzigd door MarcoG op wo 9 feb 2005 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno, hoe ziet die massa er ongeveer uit en waar moet ik die linksvoren zoeken? Moet ik daarvoor onder de auto kruipen of kan ik daar van boven bij? Wil dat nu toch eens checken.Menno schreef:hmmm, misschien een rotte massa, ergens linksvoor in je auto? Daar zitten volgens mij in ieder geval massa's voor de toeter, en hoogstwaarschijnlijk ook je achteruitrijlampie. Ook de hoofdmassa van de hele kabelbooom zit daar ergens.
Hoe doe ik dat?
Volgens mij zit er een massa net naast/boven je radiateur, aan de linker kant van de auto, en eentje op de bak/baksteun.
flink schoonmaken, en volg de kabels zelf ook ff.
In the blind nieuwe kabels trekken voordat je 't probleem gevonden hebt ben ik zelf nooit zo'n fan van.
flink schoonmaken, en volg de kabels zelf ook ff.
In the blind nieuwe kabels trekken voordat je 't probleem gevonden hebt ben ik zelf nooit zo'n fan van.
rev it like a rental
Hey Chris, de pomp werkt elke keer weer, ook als hij niet aanspringt. Ik hoor een zoemend geluid als ik hem op contact zet, en na een tel of 2 gaat ie met een klik weer uit...maar aanspringen ho maar. Vanochtend en gisteravond was het weer drama. Heb uit wanhoop maar wat zekeringen verwisseld (wat een paar minuten duurde) en toen sprong ie in 1 keer weer aan, na eerst een kwartier te hebben geprobeerd.
De massa-kabel, hmm, er liep eentje van de accu (min-pool) naar het chassis links boven bij de radiator. Die was voor 99% afgebroken, heb er een nieuw stekkertje opgezet en het zaakje opgeschuurd maar nog niet goed genoeg misschien.
De massa-kabel, hmm, er liep eentje van de accu (min-pool) naar het chassis links boven bij de radiator. Die was voor 99% afgebroken, heb er een nieuw stekkertje opgezet en het zaakje opgeschuurd maar nog niet goed genoeg misschien.
-
Marco,
je moet anders ook eens naar die andere massakabel kijken die op de bak zit, kun je het beste het linkerevoorwiel eraf halen, die plastic kap weghalen in je wielkast, dan kun je de massakabel goed zien zitten en kom je er makkelijker bij.
je moet anders ook eens naar die andere massakabel kijken die op de bak zit, kun je het beste het linkerevoorwiel eraf halen, die plastic kap weghalen in je wielkast, dan kun je de massakabel goed zien zitten en kom je er makkelijker bij.
Nou, mocht iemand het willen weten...een flesje injectorreiniger deed de "trick".
So far so good en geen problemen, ondanks de kou en vocht. Springt elke dag weer vrolijk aan nu.
@Patrick L. Massakabel zat prima vast nog, was blij toen het met de injectorreiniger lukte anders kon ik nog verder gaan zoeken.
So far so good en geen problemen, ondanks de kou en vocht. Springt elke dag weer vrolijk aan nu.

@Patrick L. Massakabel zat prima vast nog, was blij toen het met de injectorreiniger lukte anders kon ik nog verder gaan zoeken.