verlagen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
catscan

ik heb een clio 1 fase 3 met die grotere koplampen dus :P
moet deze verlaaagd worden achter met tories? zoja, kan dat zo gedaan worden als ik mijn auto + apex veren naar een garage breng? want zelf heb ik de tools er niet voor..
moeten velgen er dan ook af btw?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

zal ik de eerste maar zijn, zoek even op ravensburger, zelfs garages hebben niet altijd het juiste gereedschap :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Chris@R5

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar als je daar op zoekt dan vind je 'm niet meer :S.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Chris@R5

Blijft een rottige search, ik vind 'm nog steeds niet als ik dit in typ: Ravensburger torsie verstellen.

Maargoed, read and learn :)
catscan

moet dit te lukken zijn voor een noob ? :D

ik zie btw ook iemand die dit post:

Ik verlaag altijd anders sml_smile.gif

Hoogte meten van achterste punt dorpel naar de grond (bv 15cm, gewenst is bv 11cm)

Krik de auto omhoog tot beide banden nét van de grond komen (dus de krik in het midden vd auto)

Meet vanaf achterste punt dorpel naar de grond (bv 34cm in opgekrikte toestand)

Assen eruit trekken (beide zijden)
Banden en dempers laten zitten

Auto bv 4cm (gewenste verlaging) zakken dmv de krik
Achterste punt vd dorpel is nu 30cm

Assen erin en auto laten zakken, nameten, en tot uw schrik komt u erachter dat de auto ongeveer 4 cm is gezakt
---------------------------------------------------

is dat ook goed te doen??
Laatst gewijzigd door catscan op ma 7 feb 2005 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Waar kom je vandaan??
catscan

edit
Laatst gewijzigd door catscan op di 8 feb 2005 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Moet ik ze eerst allebei weer eens lezen. 8) Maar als je hulp nodig hebt, en een stukje wil rijden moet je het ff zeggen. dan regelen we wel wat :wink:

GR.Frits
catscan

de achterkant is nu verlaagd. nu de voorkant nog :)

is dit makkelijk zelf te doen? of kan ik het beter laten doen?
5gt8vturbo

je kan verlagings veren kopen of zoals ik een zaag gebruiken. gebruik je een zaag moet je wel zorgen dat je veren net in de veerpoten blijven staan en niet kunnen schuiven anders mol je alles of hij wordt bij de volgende apk afgekeurt.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Doe aub niet aan goedkope verlaging, want een veer is gemaakt met een bepaalde veerconstante die volledig veranderd als je er een ring tussenuit zaagt. Koop dus liever voor een paar tientjes een setje veren en een verenspanner en leg ze er zelf effe op. :)
5gt8vturbo

Je hoeft er geen ringen tussen uit te zagen. als je van het einde van de veer een stukje afhaalt is er geen enkel probleem en zakt de auto al aanzienlijk. De voorkant wordt alleen wat stugger nou dat heb je ook met verlagingsveren. Als je je auto lager wil hebben dan 35mm zal je aan schroefveren moeten gaan denken en die kosten gauw 50 tientjes en dat is echt niet een paar en de bij de meeste renault rijders groeit het geld niet op de rug. het rijden van een renault is zowie zo al een dure grap. dus alle beetjes helpen.
catscan

hoe kan je trouwens het beste de schokdempers er thuis zelf afhalen?
dus velgen eraf en dan??
catscan

iemand ? :worship:
5gt8vturbo

loshalen beneden en boven, oppassen dat je niet door je aandrijfas rubber heen duwt. dan verenklemmen er tussen doen deze aandraaien
!gelijkmatig! totdat de veer een beetje los is van de poot dan boven los draaien met een steeksleutel en een inbussleutel maten moet je maar ff meten. dan alles in z`n geheel ervanafnemen het zijn iets van 3 of 4 delen. veer eraf halen voorzichtig losdraaien. en de nieuwe veer op de zelfde manier monteren.
Haas
Car: Megane RS

misschien weer een opmerking waar discussie over bestaat..

Zaag veren niet af, heb er zelf mee gereden en t klonk ten eerste voor geen meter en ten tweede, het is nog gevaarlijk ook!

Aanvulling voor de de- en montage van de veren: let erop dat je je bovenste veerschotel goed terugzet en dat de veeruiteinden boven en onder mooi in de uitsparingen zitten.
catscan

bedankt allemaal :)
auto is verlaagd, is goed gelukt 8) van de oude veer was een stuk helemaal doorgeroest en er afgerot trouwens :D
Plaats reactie