1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!
naar mijn weten niet echt...de inlaatkleppen zijn misschien iets groter, maar dat zal niet veel zijn, als het al zo is...
maar ook dat weet ik niet zeker...
maar ook dat weet ik niet zeker...
AH JOH GEK!!!
3mm groter:
dat betekent:
16v origineel=30,8 mm (oke misschien 30,7)
wat je denk ik bedoelt = 0,3 mm groter...
dat dacht ik eigenlijk...maar anders zouden ze groter zijn dan die van de meganekop, een mm groter dus...nee...dat ZEKER NIET!

3mm groter:
dat betekent:
dat dacht ik eigenlijk...maar anders zouden ze groter zijn dan die van de meganekop, een mm groter dus...nee...dat ZEKER NIET!

PtR... ehh...wat weet je misschien van een ombouw naar een turrrrrbo 16v motor? Die dingen zijn zo sterk,die vreten versnellingsbakken, motorsteunen en weet ik niet wat... 
Maar alleen een turbo, uitlaatspruitstuk en nieuwe koppakking lijken mij niet heel veel meer te kosten dan een volledige 2.0 ombouw met de snelst mogelijke configuratie, of niet?

Maar alleen een turbo, uitlaatspruitstuk en nieuwe koppakking lijken mij niet heel veel meer te kosten dan een volledige 2.0 ombouw met de snelst mogelijke configuratie, of niet?
Laatst gewijzigd door MarcoG op zo 2 jan 2005 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
't is net ff waar je de klepafmetingen meet, buitenkant klep, buitenkant afdichtvlak, of buitenkant zitting, maar de volgende maten KLOPPEN, mr motorbouwer:PtrGte schreef:AH JOH GEK!!!![]()
3mm groter:
dat betekent:
1.8 16v 30mm
willy 2.0 16v 33mm
Megane 2.0 16v 34mm
rev it like a rental
'MarcoG schreef:PtR... ehh...wat weet je misschien van een ombouw naar een turrrrrbo 16v motor? Die dingen zijn zo sterk,die vreten versnellingsbakken, motorsteunen en weet ik niet wat...
eerst zien dan geloven he![]()
eeuuhh...
laten we zeggen dat je het daar niet mee redt...er zullen wel wat meer spullen op de plank moeten komen...
en een turbo (een goeie en een nieuwe) is niet zo heel goedkoop
maar goed...als je goedkoop uit wil zijn ben je beter af met een standaard 2 liter...
wil je iets meer geld uitgeven dan laat je aan die 2 lmotor nog wat doen (nokkenassen, kleppies, en nog wat andere spullen)
en als je geldverslindend bezig wilt gaan zijn, dan moet je aan die turbo gaan denken naar mijn mening...
[onder voorwaarde dat je het ECHT GOED wilt doen]
Als je bepaalde topics hier in de gaten zou houden, of een search doet op dit onderwerp, kwam je er achter dat het niet zo simpel ligtMarcoG schreef:PtR... ehh...wat weet je misschien van een ombouw naar een turrrrrbo 16v motor? Die dingen zijn zo sterk,die vreten versnellingsbakken, motorsteunen en weet ik niet wat...

-
Hee mannen, ben nu voor het eerst hier op het RTC-forum, zie ik tot mijn grote verbazing de blokjes van Patrick hier als topic. Ik ben ook zo'n niet RTC-er die wel een blokje krijgt, ben benieuwd of ik kan vliegen met m'n karretje .... ???jeroen.k schreef:En die willen geen rtcér worden?
Of rijden ze niet op de openbare weg?
misschien ff voorstellen???
neem aan dat je niet Frits heet...
er wachten meer mensen op een motortje, dus ik kan wel gokken naar je echte naam maar dat is ook niks natuurlijk...
Mocht je voornaam Laurens zijn, dan mag je alvast weten dat je blokkie klaar staat!
groeten

neem aan dat je niet Frits heet...
er wachten meer mensen op een motortje, dus ik kan wel gokken naar je echte naam maar dat is ook niks natuurlijk...
Mocht je voornaam Laurens zijn, dan mag je alvast weten dat je blokkie klaar staat!
groeten

-
Dat is je goed gelukt Ptr, ik ben er een van die wel een simpel 2.0L-tje wil. Je weet wel, die mafkees uit amsterdam die je helemaal dood mailtPtrGte schreef:lijkt me leuk om dat spul te bouwen, niet onbelangrijk nadeel is dat ik inderdaad geen rooie cent voor die shit heb...![]()
eerst maar een paar mensen aan een omgebouwde "simpele" 2 liter helpen, dan winterslaap en dan volgend jaar weer verder met de plannen die al lang op schap staan...
Groet,
Laurens tC

-
ahh fijn, nu slaap ik helemaal niet meer vanavond.PtrGte schreef:misschien ff voorstellen???
neem aan dat je niet Frits heet...![]()
Mocht je voornaam Laurens zijn, dan mag je alvast weten dat je blokkie klaar staat!![]()
groeten
Sorry, had ik inderdaad wel even eerst kunnen doen, netjes mijn naam zeggen, is nu gebeurd ....
Hoop zondag even langs te komen om hem op te halen, OK ????
groet,
Laurens
zondag = just fine 

-
Heb nu een mooi nieuw glimmend blokje thuis liggen, maar heb nog even een vraag, zowel aan PtrGte als aan alle anderen die al zo'n blokje hebben van Patrick: Kom ik nog door de apk (CO gehalte, 4 gassen test) met dat nieuwe blokje, tenminste als ik de kat er weer onder schroef ?? Iemand ervaringen .......

Voor een 4-gassentest moet je sowieso een kat eronder hebben hangen.....
Ik ben met m'n "oude" blok nooit bij de APk geweest, dus ik weet niet hoe hoog de CO is, maar volgens mij had Jasper er wel wat moeite mee om er doorheen te komen. Maar dat zou je even bij hem na moeten vragen om het zeker te weten.
Ik ben met m'n "oude" blok nooit bij de APk geweest, dus ik weet niet hoe hoog de CO is, maar volgens mij had Jasper er wel wat moeite mee om er doorheen te komen. Maar dat zou je even bij hem na moeten vragen om het zeker te weten.
geen probleem over het algemeen...
als alles in orde is (wat bij de 16v nogal eens NIET is) moet het geen probleem zijn...
als alles in orde is (wat bij de 16v nogal eens NIET is) moet het geen probleem zijn...
-
Bart, begrijp ik uit jou reactie dat jij net zo'n 2.0L blokje hebt en woont in Blaricum ? Mijn ouders wonen in Baarn dus ben nog al eens in de buurt! Ga jij wel eens naar die meeting die vroeger in Soest was op het industrieterrein en tegenwoordig bij de nijhof geloof ik .... Zo ja, is dat wat om naar toe te gaan ??Bart V schreef:Met een goede kat kom je gewoon netjes door de apk.
Allen dank voor de info, denk dat het dus wel moet gaan lukken die apk over en maandje of twee ....
-
Nu ik dan toch bezig ben: "Wat voor bougies hebben jullie in de omgebouwde 2.0L zitten ?" Wat zijn de beste en wat kosten ze ongeveer ?
-
Gewoon die normaal ook in de 1.8 16v zitten. Heb ze bij de dealer weggehaald en het zijn de dikste kosten niet.Bolkestein schreef:Nu ik dan toch bezig ben: "Wat voor bougies hebben jullie in de omgebouwde 2.0L zitten ?" Wat zijn de beste en wat kosten ze ongeveer ?
-
Ow ja.... Patrick, het beroerde stationair lopen als het blok koud is is ook opgelost. Bleek toch de computer te zijn. Ben zaterdag bij Menno geweest om dit probleem te tackelen. Menno nogmaals bedankt daarvoor.

-
Naah, ik heb tegenwoordig de Williams editie van de 19 16v.Steven schreef:Jij litert nu ook in 2 Mas? Nice

mooi dat ie het goed doet nu...
ennuh...rij ermee alsof het je vriendin is he...
eerst rustig aan...
succes, veel plezier en hou 'm heel he...
eerst rustig aan...

Wow patrick, was jij het niet die beweerde dat je zoŽn nieuw blokje niet "in" hoefde te rijden? 

Patrick rijdt z'n blokkies altijd 'netjes' in.
Van de trailer naar de rollenbank is toch zeker zo'n 15m.

-
Dat komt wel goed. En het inrijden gebeurt momenteel door m'n pa aangezien ik vorige week dinsdag geopereerd ben en niet in staat ben om zelf auto te rijden. Het blokje is op zich ook nog wel redelijk zuinig. We hebben al zo'n 500 km gereden waarbij 3/4 tank inhoud verbruikt is.PtrGte schreef:mooi dat ie het goed doet nu...
eerst rustig aan...![]()

SSSSsssstt.....MarcoG schreef:Wow patrick, was jij het niet die beweerde dat je zoŽn nieuw blokje niet "in" hoefde te rijden?
tis BETER om 'm in te rije, maar voor mij goed zat...

hahahaFastchip schreef:Patrick rijdt z'n blokkies altijd 'netjes' in.

overdrijven is ook een vak...
het was precies 11 km...

of...
wacht even...
dat was met 13" dus waarschijnlijk 10 echte km's...

UPDATE:
het heeft maanden geduurd voordat er weer zuigers binnen waren (eind 2004) ...ik had er op de gok 24 genomen, om een beetje vooruit te kunnen...met het risico dat ze niet verkocht zouden worden...maar helaas...ze zijn alweer op...
dus maar weer even kijken wanneer de nieuwe bestelling binnen komt...
kortom: als iemand zit te twijfelen over een 2.0 16v motortje, dan hoor ik het wel...
binnekort komt een website(je) online waar het een en ander wat duidelijker wordt, over de motoren, voor zover dat nog niet duidelijk genoeg was met dit ellenlange (soms vrij onzinnige
) topic
ik zal er een simpele lijst neerknallen met alle onderdelen per stuk die in de 2.0 16v gaan, zodat er wat dat betreft geen onduidelijkheid meer is over de "inhoud" van een omgebouwde 2.0 16v
bij vragen, opmerkingen, suggesties....
twijfel niet en mail, pm of bel...
Groeten uit Made
het heeft maanden geduurd voordat er weer zuigers binnen waren (eind 2004) ...ik had er op de gok 24 genomen, om een beetje vooruit te kunnen...met het risico dat ze niet verkocht zouden worden...maar helaas...ze zijn alweer op...
dus maar weer even kijken wanneer de nieuwe bestelling binnen komt...
kortom: als iemand zit te twijfelen over een 2.0 16v motortje, dan hoor ik het wel...
binnekort komt een website(je) online waar het een en ander wat duidelijker wordt, over de motoren, voor zover dat nog niet duidelijk genoeg was met dit ellenlange (soms vrij onzinnige

ik zal er een simpele lijst neerknallen met alle onderdelen per stuk die in de 2.0 16v gaan, zodat er wat dat betreft geen onduidelijkheid meer is over de "inhoud" van een omgebouwde 2.0 16v
bij vragen, opmerkingen, suggesties....
twijfel niet en mail, pm of bel...
Groeten uit Made

nou ja...voor de belgische liefhebbers dan he
maar heb Pieter even gesproken, maar de auto hoeft niet perse weg...
maar als iemand de juiste prijs betaalt wel...maar ja...
da geldt voor alles eigenlijk

maar heb Pieter even gesproken, maar de auto hoeft niet perse weg...
maar als iemand de juiste prijs betaalt wel...maar ja...
da geldt voor alles eigenlijk