min clio 16v zuipt mij arm "verbruik 1 op 7.1

Post hier al je vragen over de Clio
devastator

goede dag mensen

ik heb een clio van 91 met 180.000km op de teller en het ding zuipt mij arm :(
wat ik niet begrijp is als ik normaal rij zonder hem af een toe eens op zijn staart te trappen hij bijna evenveel benzine verbruikt dan als ik hem af en toe op zijn fl*kker geef

extra gegevens over mijn clio: er zit een k&n filter op en nog een orginele cat van 91 onder
met de keuring had ik trouwens heel veel problemen met mijn co gehalte en dat heeft er ook mee te maken volgens mij

in ieder geval een verbruik van 1 op 7 of 1 op 8 is te veel
wie kan mij goed adviseren (F)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Rij je veel korte (stads)ritjes? want dan is het volgens mij best normaal zo'n verbruik...
Madmaus

Ik kom bij normaal gebruik ook niet echt boven de 1 op 7,5. Probleem bij mij is dat ik vrij veel korte stadsritjes maak. Dus veel stoppen en optrekken op een motor die nog niet goed warm is. Dus dan zorgt de automatische choke voor wat xtra benzine.
Op de snelweg red ik 1 op 11 wel.

Het gekke is dat ook bij mij het bijna geen verschil maakt of ik nu goed op let om zuinig te rijden of dat ik gewoon af en toe hem lekker open trek!

Is vrij normaal die getallen bij een 1.8 16v motor.
devastator

ik rij idd veel korte stukken
en ze zuipen nu eenmaal meer andere auto's dat weet ik ook maar hij begint steeds meer te zuipen :@
ik heb nu net 100 km gereden en nu staat hij al op de helft ik heb ook een beetje gegast natuurlijk he ff bij het stoplicht een golfje op zijn plaats zetten :D heheeheh
ik heb deze auto al 2jaar ik ken het verbruik ondertussen wel maar het laatste half jaar verbruikt hij een stuk meer benzine
en de benzine meters van die clio's die liegen ook een beetje daar ligt het ook niet aan helaas
Madmaus

Misschien begint ie een beetje te slijten als je ziet dat ie duidelijk meer gaat verbruiken.
Maar ik heb nu 90 km gereden en hij zit iets onder 3/4 maar ik heb ook wellis gehad dat ie op 1/2 zit.

Rij gewoon eens een keertje een tank leeg op de snelweg (heb je gelijk een excuus om naar duitsland te crossen :lol: )
Dan krijg je denk ik meer reeele waardes. En zal het ook wel meevallen.

Hoeveel rijd ie op de snelweg?
Marcel B.

Dat benzine metertje zou ik me niet al teveel zorgen over maken, je kan beter ff meten door em vol te gooien, 100 (of 200) km te rijden en em dan weer volgooien... alles wat je erbij gooit heb je verbruikt. (duh)

Maar 1 op 7.5 voor 'normale' ritjes zonder al teveel getrap is wel erg veel lijkt me.
Don't walk the grass... smoke it
MarcoG
Contacteer:

Ik kom met mijn stadsverbruik ook niet onder de 1 op 9

Misschien is je kat gaar en krijgt hij een te rijk mengsel? Kun je even op de site van achterberg nakijken hoe dat functioneert.
Donleben
Contacteer:

Meet je lamdasonde eens door. Die kan ook stuk zijn. Dan neemt t verbruik toe en wordt je CO hoger. Moet je ff op t forum zoeken hoe t precies moet.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Mickael

Donleben schreef:Meet je lamdasonde eens door. Die kan ook stuk zijn. Dan neemt t verbruik toe en wordt je CO hoger. Moet je ff op t forum zoeken hoe t precies moet.
je was me net voor :lol:

Is het een open luchtfilter? want dat komt het verbruik vaak ook niet ten goede....

Als het een inlegfilter is zou het geen verschil kunnen maken.

Mischien ook eens je bougies vervangen en je luchtfilter schoonmaken wil ook nog wel eens iets helpen.

Mijn gemiddeld verbruik ligt op 1 op 11. Maar bij flink trappen wil ie wel 1 op8 lopen :D (271000km op teller, blok heeft 70 gelopen)
dennis16v

devastator schreef:goede dag mensen

ik heb een clio van 91 met 180.000km op de teller en het ding zuipt mij arm :(
wat ik niet begrijp is als ik normaal rij zonder hem af een toe eens op zijn staart te trappen hij bijna evenveel benzine verbruikt dan als ik hem af en toe op zijn fl*kker geef

extra gegevens over mijn clio: er zit een k&n filter op en nog een orginele cat van 91 onder
met de keuring had ik trouwens heel veel problemen met mijn co gehalte en dat heeft er ook mee te maken volgens mij

in ieder geval een verbruik van 1 op 7 of 1 op 8 is te veel
wie kan mij goed adviseren (F)
zeurpiet....
rij gemiddeld 1 op 3 met me clio.
Ben

Aahhh benzine slupers :D

Ik kan met die van mij ook niet zuinig rijden...
Snelweg zit ik gemiddeld op de 1 op 6 a 7 en als ik echt op het gas ga red ik de 1 op 3 a 4 wel :)
Ga ik nou echt als een ouwe taart rijden dan mensen geirriteerd achter je raken dan red ik 1 op 9 :)

Maar ik heb de hoop op gegeven elke auto die ik rij rijd onzuinig met mij erin :)

3 keer in de week van den haag <> hilversum maakte mij ook arm :)

Heb nu een lease-bak (Ook een clio) als 2de auto met tankpas dat helpt :D Rijd ook niet zuinig ;)

De 16v staat er alleen nog maar voor als mijn vriendin volgende week d'r examen haalt... En ja dan voel ik hem al aankomen, arme student red het niet met d'r benzine (N) :lol:

Mijn CO2 uitstoot is trouwens wel goed...
Bart GTE
Contacteer:

Hij mag misschien wel zuipen, maar het zijn wel super auto's :D :worship: :D (Y)
Menno

Toen ik nog eens een clio16v had, zat ik doorgaans rond de 1 op 10, en das met m'n zware hoef. Bij circuit-use zat ie doorgaans tussen de 1 op 5 en 6
rev it like a rental
devastator

thanks people :D

was zelf ook al aan het denken om de lamberzone door te gaan meten
mijn co was de vorige keer veel te hoog en schommelde veel te veel
dus morgenvroeg ff een beurtje geven tevens gelijk ff bougies vernieuwen en naar de kat en lamberzone kijken
zo blijf je lekker bezig :D

en ik vind het vette autootjes :smoke:
heb er nu twee ene ben ik op aan het knappen nog een maandjeen dan is ie klaar :worship: :lol:
te snel rijden bestaat niet :lol:
[/url]
Bart GTE
Contacteer:

devastator schreef:

en ik vind het vette autootjes :smoke:
heb er nu twee ene ben ik op aan het knappen nog een maandjeen dan is ie klaar :worship: :lol:
te snel rijden bestaat niet :lol:
[/url]
Die je op aan het knappen bent, wordt die helemaal standaard?
Of is er toch nog het een en ander aan veranderd?
Ben

En toch blijf ik bij mijn mening ik vind ze in verhouding te traag en benzine verbruik te hoog...
Maar de looks zijn [img]http://www02.zattevrienden.be/uploads/s ... 89f6c0.gif[/img] ...

Geef mij me turbo maar weer terug ;) [img]http://www02.zattevrienden.be/uploads/k_jumping.gif[/img]
Tri$16v

Ik ben een tijdje terug met de clio 16v vanuit Delft(zuid-holland) naar Essen(duitsland) gereden met iets meer dan een kwart volle tank 8)

Aardig zuinig toch... (Y)
MarcoG
Contacteer:

Dat is dan wel errug zuinig...en heb je ook als een ouwelul (cq.Holländer) gereden op de "autobahn".
:)
Was dat trouwens MET of ZONDER caravan? :lol:
willow

1:10 is wel het gemiddelde denk...

als ik de snelweg opga en normaal doe dan rijd ie 1:12, toen een keer naar assen aardig doorgereden en toen reed ik denk zo'n 400 km op +- 33 liter (Y)

maar ik rij vooral korte stukkies en dan rijd ie gem. 1:8/1:9

dan rij ik op +- 33 liter, zo'n 250 km

je moet ut maar voor lief nemen he 8)
Strijder

Ik rij ook niet al te goedkoop vind ik zelf.
300 km zit ik meestal gemiddeld op een volle tank (35 liter als ik het goed heb)

gemiddeld; 1 : 8.5
2 maal 400 km op een tank gereden, 1: 11.5

Altijd rij ik aardig door, en meestal korte stukken
Mike (spitsoor)
Contacteer:

:wink: :X :X :X :X
Riël
Über-Spammer

devastator schreef: was zelf ook al aan het denken om de lamberzone door te gaan meten
De Wát?? :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tri$16v

MarcoG schreef:Dat is dan wel errug zuinig...en heb je ook als een ouwelul (cq.Holländer) gereden op de "autobahn".
:)
Was dat trouwens MET of ZONDER caravan? :lol:
Gemiddelde snelheid tot duitsland was 140 ongeveer , en in Duitsland denk 100 :D

ZONDER caravan :wink: , maar dit is geen geen gelul stond er zelf ook versteld van!
Tom
Moderator
Car: MB

met een beetje goede wil moet je wel 500km op een tank kunnen halen. 400 iig zeker. En ik geef hem regelmatig op zijn flikker
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
willow

500 is errug veel, haal je misschien als je alleen maar snelweg rijd....

maar die benzine meter is puur indicatie, k bedoel als de wijzer helemaal beneden staat, dan is de benzine nog lang niet op, maar k ga dan wel tanken, in die 5 maanden dat ik die clio heb, ben ik pas 1x gaan tanken toen het lampje gewoon al brandde.

ik denk dat 300 km wel netjes is op 33/35 liter bezine, en als je alleen snelweg rijd tog wel gauw rond de 400 +
devastator

hij people :D

heb hem dit weekend nagekeken en denk dat de cat ver gaar dus moet opzoek naar een catvervanger
die cat zit er al 14jaar onder

en die andere clio die ik heb is van 92
van buiten blijft ie verlopig orgineel alleen van binnen ga ik het interieur omgooien
ik heb in de clio waar ik in rij een compleet williams interieur inzitten
en qua moter doe ik verlopig niet veel heb een openluchtfilter erop gezet en heb nog een spagettie spruitstuk liggen dat erop gaat
ik heb die auto echt voor lachertje gekocht :D :D

Als iemand nog een catvervanger heeft liggen laat het me aub weten
Mitch

Hoe groot is die reservetank uberhaupt van de 16v...als ie helemaal naar beneden wijst, is ie idd nog lang niet leeg. Volgens mij reserve van 10 ltr ofzo 8)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

7 liter als het lampie aangaat, geloof ik.
willow

dr zit een 50 liter tank in een clio 16v.. ik tank meestal zo'n 35 liter, dus dan zit dr gewoon nog 15 liter in als ik ga tanken :D
Frits Clio 16v

Ja als het wijzertje onderin zit, kun je nog een stuk rijden. Dan gaat het lampje branden en heb je de reserve tank nog, en daar kom je ook nog aardig ver mee.

Gr, Frits.
Strijder

Is die tank van een williams ook 50 liter?
Zelf dacht ik dat mn lampje stuk was :wink: vaak het wijzertje onderin gestaan een nog geen lampje branden.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

das zelfs met een nieuwere type clio net zo :wink: heb met de mijne weleens gereden stond het naaldje al in het rode vlak en nog ging het lampje niet branden :D ja op de rotondes wel :wink:
Strijder

spitsoor schreef:das zelfs met een nieuwere type clio net zo :wink: heb met de mijne weleens gereden stond het naaldje al in het rode vlak en nog ging het lampje niet branden :D ja op de rotondes wel :wink:
Dan rij ik gemiddeld iets hoger dan 1:8.5 gelukkig maar, bij het kopen van mn auto: niet te veel cc want dan loopt ie goedkoper maar volgens mij maakt dat weinig uit.
devastator

en ik maar denken dat er 45 liter in kon
dan zuip hij nog 5 liter extra met een 50 liter tank haahahaha
dan rijd hij echt dik 1 op7
ach ja je moet er wat voor over hebben om clio 16v te rijden :lol:
Frits Clio 16v

Om uit te rekenen hoe zuinig (of niet :) ) hij rijd maakt het toch niet uit hoeveel er in de tank gaat.
Want je tankt hem gewoon vol, gaat rijden, tankt hem weer vol en je hebt de gebruikte liters getankt.

Gr, Frits.
Plaats reactie