Ik heb een R5 TR uit 1989 met handmatige choke
deze heeft nu altijd last van een "start-probleem" als de motor koud is...
als ik de choke volledig openzet wil hij niet aanspringen en na lange poos als ik zelf beetje bijpomp met mijn gaspedaal wil ie wel aanslaan, maar dan laat ik het gaspedaal los en de choke nog vol open en dan slaat ie af...
als ik teveel gas geef lijkt de motor er spontaan mee op te houden (als ie eenmaal is aangeslagen en ik geef nog meer gas)
wat zou dit probleem kunnen veroorzaken??
misschien benzinehendel tever open?? of heeft het misschien te maken met de choke??
als de motor eenmaal warm is draait hij stationair redelijk zonder choke...
het enige andere probleem is dat de motor een beetje onstabiel draait stationair...
R5 TR uit '89 start probleem
hij blijft stationair wel draaien als ie warm is maar het toerental zakt heel ff in maar dan pakt ie em heel vlug weer op...
de karberateur is onlangs helemaal schoongemaakt en ook is benzinefilter vervangen
de karberateur is onlangs helemaal schoongemaakt en ook is benzinefilter vervangen
dan start ie ook wel maar gelijk daarna als ik dan gas los laat slaat ie weer af (met koude start)
check 'ns of de darm naar je luchtfilter/motor nog ok is. want het lijkt alsof je ergens valse lucht binnenhaalt...
dit was bij mij ook een groot probleem
zie deze link:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15962
dit was bij mij ook een groot probleem
zie deze link:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15962
ik denk niet dat dat bij mij het probleem is...
stationair draait ie gewoon normaal als ie warm is, het enigste probleem is dat ie dan soms terugzakt en ik denk zelf dat het misschien iets met onsteking te maken heeft dat ie af en toe overslaat?? of is dat niet mogelijk??
karberateur is pas geleden helemaal schoongemaakt, dus die is niet vuil neem ik aan...
en ik kan zelf nergens ontdekken of hij valse lucht krijgt...
stationair draait ie gewoon normaal als ie warm is, het enigste probleem is dat ie dan soms terugzakt en ik denk zelf dat het misschien iets met onsteking te maken heeft dat ie af en toe overslaat?? of is dat niet mogelijk??
karberateur is pas geleden helemaal schoongemaakt, dus die is niet vuil neem ik aan...
en ik kan zelf nergens ontdekken of hij valse lucht krijgt...
-
ik zou ff naar je co kijken en anders luchtfilter controleren probeer t anders een x zonder luchtfilter.
ik heb het nu ook eens geprobeerd met een andere luchtfilter maar hij heeft nog steeds dezelfde problemen
misschien toch maar weer dagje sleutelen

misschien toch maar weer dagje sleutelen

probleem gevonden :
regelaar van de bovenste klep van mijn Weber karb. is kapot (afgebroken) dus die klep staat constant open
regelaar van de bovenste klep van mijn Weber karb. is kapot (afgebroken) dus die klep staat constant open