Vraagje van een nieuweling

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
ClikoBak

Dag mensen,Ik heb sinds kort een '92er 16v en ik heb een paar vraagjes over het beestje.
Ten eerste:
Mijn kachel word niet echt warm,pas na een minuut of 15 komt er iets van warmte binnen,Nou komt mijn koelvloeistof meter ook pas dan een beetje omhoog,om bij een kwart te blijven hangen.
Kan dit een defecte thermostaat zijn of moet ik het in het kachelgedeelte zelf zoeken?
Ten tweede:
Als ik accelereer begint de auto een beetje te "schudden"en het lijkt van links voor te komen.
Ik dacht zelf aan een aandrijfas..ideeen?
Verders erg blij met dit karretje! Fijne autos hoor.
Ik heb nog wel meer vragen,maar eerst dit maar even.
Jordi - Clio 16V

Hoi ClikoBak :s welkom op het forum, wil je je even voor stellen in het wie is wie topic

over je kachel kan ik duidelijk zijn ik heb ook een Clio uit eind '92, bij mijn clio werkt de kachel niet via een kachel radiateur maar m.b.v. kleppen je krijgt dus pas warmere lucht als de motor warmer word en wat je koelvloeistof temp betreft zou ik zeggen dat dit normaal is want bij mij is het nooit anders geweest (dat het laqng duurd voordat ie warm is)

over het schudden moet je iets duidelijker wezen
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Frits Clio 16v

Komt vaak voor dat de lucht niet meer goed warm wordt.
Je kunt de kachelradiateur eens doorspoelen, daar komt vaak zooi uit en dat kan wel eens schelen.

De koelvloeistof moet zowiezo even warm worden voordat de lucht warm wordt.
Dat het metertje van de koelvloeistof op een kwart blijft hangen is in elk geval goed.

Gr, Frits.
ClikoBak

Goed,ik heb me even voorgesteld,nu terzake.
Als ik mag aannemen (anybody ?) dat de thermostaat pas na een minuutje of 10-15 opengaat hoef ik dus niet morgen een nieuwe te halen?
If so,spoel ik de kachelradiateur(volgens mij zit die er toch ECHT wel in) even door.
Ook als de motor op temperatuur is blijft de kachel lauwig.
Nu over het 'trillen',als hij flink moet trekken ,met name in een hogere versnelling en weinig snelheid is het net alsof er een slag in mijn wiel zit,begint ie te wiebelen.
Suggesties iemand?
Ohja,volgens mij zitten er gremlins aan de electronica want de oliepeilmeter doet gans niets(ook niet tijdens het starten),de oliedrukmeter kapt er na een tijdje mee,en begint soms spontaan weer.
En dat pliep geluidje wat je hoord als je de motor uitzet doet het ineens ook niet meer.
Remco T.
Contacteer:

misschien een motorsteun die vervangen moet worden.
Jordi - Clio 16V

ClikoBak schreef:If so,spoel ik de kachelradiateur(volgens mij zit die er toch ECHT wel in) even door.
Ook als de motor op temperatuur is blijft de kachel lauwig.
Nu over het 'trillen',als hij flink moet trekken ,met name in een hogere versnelling en weinig snelheid is het net alsof er een slag in mijn wiel zit,begint ie te wiebelen.
Suggesties iemand?
De ene heeft een kachelradiateur (de meeste) de ander niet, kan je zien aan de slangen
zo als jij het zegt lijkt het of het idd van de wielen komt (krom niet uitgelijnd) maar wat trild er dan het meest het stuur, de auto..... e.d.?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Plaats reactie