CLIO RS VS R5 GTT

Post hier al je vragen over de Clio
GijsClioRS

Chris schreef:Mee eens Gijs, een GT blijft gewoon ouwe zooi.
Eh, dat zijn jouw woorden Chris. :wink:

Feit is denk ik wel dat je eeerg goed moet zoeken naar een echt strakke en redelijk onderhoudsarme gtt. Leeftijd speelt hierbij gewoon een belangrijke rol.

Het zijn natuurlijk erg fraaie wagens en ik zou graag eens een stukkie met iemand mee willen rijden in zo'n ding!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Chris schreef:Mee eens Gijs, een GT blijft gewoon ouwe zooi.
:D
GijsClioRS schreef:Het zijn natuurlijk erg fraaie wagens en ik zou graag eens een stukkie met iemand mee willen rijden in zo'n ding!
Same here! Nah, het lieftst zelf rijden natuurlijk. ;)
GijsClioRS

elmotheelk (Eric) schreef:
GijsClioRS schreef:Het zijn natuurlijk erg fraaie wagens en ik zou graag eens een stukkie met iemand mee willen rijden in zo'n ding!
Same here! Nah, het lieftst zelf rijden natuurlijk. ;)
Kunnen we tijdens de RS meeting in maart niet wat 5gtt's uitnodigen en een uitwisselmiddagje doen? :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

haha... :) En dan gaan alle RS'en probleemloos naar huis, terwijl alle 5jes achterblijven, wachtend op de Wegenwacht. ;)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Job-turbo schreef:
Sander2 schreef:
GijsClioRS schreef:Ik vind het een beetje een moeilijke vergelijking. Zijn beide heel ander slag auto's uit een ander "tijdperk".

Ik heb ook nog nooit een gtt gereden, maar lijkt me fantastisch. :) Toch pieker ik er niet over er een aan te schaffen. Ik wil een auto die ik altijd kan vetrouwen (no offense, gtt-rijders (F) ) en een gtt zou voor mij aleen als tweede auto een optie zijn. Een gtt heeft toch wat meer onderhoud nodig dan een jonge RS.

't heeft beide zeker z'n charme maar vind het dus niet echt vergelijkbaar.
Ik heb nog nooit in een GTT gereden, zou er eigenlijk best wel een willen hebben, maar eentje die helemaal af is, waar ik zelf niets aan hoef te doen... (F)

Marktplaats staat nu een hele mooie. Maar die is wel $$
Welke bedoel je?!
Sander2

Chris schreef:
Job-turbo schreef:
Sander2 schreef:
GijsClioRS schreef:Ik vind het een beetje een moeilijke vergelijking. Zijn beide heel ander slag auto's uit een ander "tijdperk".

Ik heb ook nog nooit een gtt gereden, maar lijkt me fantastisch. :) Toch pieker ik er niet over er een aan te schaffen. Ik wil een auto die ik altijd kan vetrouwen (no offense, gtt-rijders (F) ) en een gtt zou voor mij aleen als tweede auto een optie zijn. Een gtt heeft toch wat meer onderhoud nodig dan een jonge RS.

't heeft beide zeker z'n charme maar vind het dus niet echt vergelijkbaar.
Ik heb nog nooit in een GTT gereden, zou er eigenlijk best wel een willen hebben, maar eentje die helemaal af is, waar ik zelf niets aan hoef te doen... (F)

Marktplaats staat nu een hele mooie. Maar die is wel $$
Welke bedoel je?!
Wellicht deze? http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 526pv%253D

Ziet er goed uit! (Y)
Strijder

zeker een hele mooie (Y) Alleen wat zal ie ongeveer gaan kosten?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Nette auto inderdaad. Kerel haalt alleen constant de biedingen weg, en enkele waren niet mis..
Strijder

Chris schreef:Nette auto inderdaad. Kerel haalt alleen constant de biedingen weg, en enkele waren niet mis..
wat is het hoogste bod dan wat je gezien hebt?
GijsClioRS

Ziet er goed uit die 5 (Y)

(dit gaat wel behoorlijk off topic lopen zo :wink: )
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Strijder schreef:
Chris schreef:Nette auto inderdaad. Kerel haalt alleen constant de biedingen weg, en enkele waren niet mis..
wat is het hoogste bod dan wat je gezien hebt?
Richting de 5, maar misschien was dat een fakebod die de eigenaar heeft weggehaald?
Tri$16v

:worship: die 5 ziet er echt super uit! 8)

Idd erg zonde als je die buiten laat staan.
Tri$16v

Richtprijs van deze auto is €5500 , heb m ff gemaild.

Dan moet ie volgens mij echt helemaal tot op het laatste onderdeel perfect wezen want vind het veel geld...
pierre

tja, origineel is ie niet en 1984 is onzin, want ze zijn geleverd vanaf augustus 1985.

zoiets moet je niet op bieden, maar zelf gaan kijken en mee rijden, lijkt me bv sterk dat alle water en olieslangen vervangen zijn, kunnen elk moment klappen.
ziet er wel mooi uit zo op afstand.
Florus

pierre schreef:lijkt me bv sterk dat alle water en olieslangen vervangen zijn, kunnen elk moment klappen.
B.S.

Kun je toch helemaal niet weten,kan heel goed dat alles WEL vernieuwd is.
Denk dat die jongen er aardig wat geld heeft ingestoken (Y) .
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Euh ooit ene ivo ( toen )met een zwarte gt gesport met een 1ste type rs ( demo van de renodealer woerden)en volgens mij ging de 5 toch echt sneller weg naar de 100 enz , maar ik weet het niet meer zeker. dus ivo reageer ff

Ik denk ook zeker dat het moet kunnen, ja ook zonder dikke turbo, in ieder geval leuk meekomen.....

maar meeten is weten ...... :lol:
Sander2

jochem de haas schreef:Euh ooit ene ivo ( toen )met een zwarte gt gesport met een 1ste type rs ( demo van de renodealer woerden)en volgens mij ging de 5 toch echt sneller weg naar de 100 enz , maar ik weet het niet meer zeker. dus ivo reageer ff

Ik denk ook zeker dat het moet kunnen, ja ook zonder dikke turbo, in ieder geval leuk meekomen.....

maar meeten is weten ...... :lol:
De standaard GTT gaat toch in 7.5 sec. naar de 100? Dan gaat een standaard GTT toch heel erg goed meekomen denk ik. (Y)
Bram (vospower)

7,8 en na 2 ton 8 en meer.......
Sander2

Bram (vospower) schreef:7,8 en na 2 ton 8 en meer.......
En wat doet een gekietelde GTT?
rasit..

Sander2 schreef:

giegelen hihi
Riël
Über-Spammer

Sander2 schreef:
Bram (vospower) schreef:7,8 en na 2 ton 8 en meer.......
Met weinig moeite onder de 7 hoor. Mits er een goede coureur achter het stuur zit?

Heeft niemand een 200meter sprint tijd van een RS?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Vind hem er echt superstrak uit zien, die 5! Ja daar wil ik wel een dagje mee ruilen met mijn RS. :)
5500 euro is wel heel erg veel geld voor een 5je uit 1984 (of 1985) natuurlijk. Daar heb je ook een Williams voor van 10 jaar jonger!
Droes

Een RS heeft 172 pk en een Williams 150 pk.
Als ik hier goed lees kan een GTT min of meer mee met de RS.
Dus zo'n standaard williams is in principe het 'traagste' vergeleken met een standaard RS en GTT?
(Heb het hier dan wel op sprintjes en niet op de snelweg.)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

elmotheelk (Eric) schreef:Vind hem er echt superstrak uit zien, die 5! Ja daar wil ik wel een dagje mee ruilen met mijn RS. :)
5500 euro is wel heel erg veel geld voor een 5je uit 1984 (of 1985) natuurlijk. Daar heb je ook een Williams voor van 10 jaar jonger!
We gaan toch geen appels met peren vergelijken?! :D
Marcel B.

Droes schreef:Een RS heeft 172 pk en een Williams 150 pk.
Dus zo'n standaard williams is in principe het 'traagste' vergeleken met een standaard RS en GTT?
Die 172 pk schijnt wat overdreven te zijn, en hij weegt ook wat meer... ik heb paar maanden geleden kort sprintje getrokken tegen een RS, en ik kon em voorblijven, dus...
Don't walk the grass... smoke it
Bram (vospower)

Het gewicht speelt ook nog een rol. En de versnellingbak en de wegligging. Het is echt niet altijd zo dat een auto met de meeste pk's wint.
Merijn
Über-Spammer

Inderdaad... Vooral in het gewicht zit nogal wat verschil

Een GT weegt om en nabij de 830 kg, Williams 980, geloof ik, en de RS zit al boven de 1000 kg. Vooral het verschil met de GT is erg groot.
GijsClioRS

Marcel B. schreef:
Die 172 pk schijnt wat overdreven te zijn, en hij weegt ook wat meer... ik heb paar maanden geleden kort sprintje getrokken tegen een RS, en ik kon em voorblijven, dus...
...kon die kerel in die RS niet rijden :D :wink: . Effe zonder gein, het zal elkaar allemaal niet veel ontlopen en we hoeven hier elkaar niet te overtuigen dat de eigen auto sneller is dan welke andere dan ook. Het heeft allemaal genoeg snelheid en verder zit er gewoon veel verschil tussen een gtt, williams en RS qua snelheidsbeleving en comfort. (denk ik zonder dat ik ooit in een Williams of gtt heb gereden :D ) Zoals ik al eerder zei: ik vind het moeilijk vergelijkbaar.
Maar ik hoor graag ervaringen van mensen die in alle drie de voertuigen hebben gereden.
5gt8vturbo

ik bleef met mijn "Zwaar gekietelde" turbo ook een rs voor. volgens z`n raampjes was het ook een member. het was een gele rs kwam uit hoogvliet richting de spijkenisse brug

maar ik denk dat als je op de rijksweg blijft toch niet met een gtt moet aan komen hoor tegen een RS op de duur heb je toch maar een 1.4. Maar op het korte stuk kan je het zeker wel winnen. tot de 130 zeker
GijsClioRS

5gt8vturbo schreef:...

maar ik denk dat als je op de rijksweg blijft toch niet met een gtt moet aan komen hoor tegen een RS op de duur heb je toch maar een 1.4. ...
Dan komen inderdaad de Newtonmeters om de hoek kijken.
Ivo
Über-Spammer

Er worden hier 3 auto's vergeleken met elkaar,

Williams, GTT, en RS,

ik vind dit gewoon 3 dikke wagens, echt auto's met prestaties waar menig ander merk nog wat van kan leren.... :)
Ieder heeft toch zn eigen mening en ervaring, maar ik denk dat deze 3 aardig aan elkaar gewaagd zijn... (Y)
Zelf heb ik de ervaring (met mn vorige GTT 0,9 bar) dat je ook op de snelweg goed zo'n RS, en een Williams kan pesten :smoke:
Menno

Ik stel voor dat we 't gewoon eens uit proberen, met 3 standaard auto's, die in redelijke staat verkeren.
Ik stel alvast een RS beschikbaar.
Een standaard Willy zal ook wel te vinden zijn.
Een gt zal lastiger worden, de meesten zijn onderhand wel behoorlijk verneukt.

ff voor de goeie orde, 't gaat er nie om wie de grootste heeft, maar als RTC moet je gewoon weten hoe 't zit :)
rev it like a rental
Merijn
Über-Spammer

Als mijn auto klaar is wil ik wel meewerken. Maar dan moeten we daar natuurlijk wel iets leuk mee doen voor de nieuwsbrief. :)
Marcel B.

Wie heeft er een standaard willi? :smoke:
Don't walk the grass... smoke it
Ivo
Über-Spammer

Ik ken wel iemand met een (voor Menno) NIET VERNEUKTE GTT :lol: de kleur is wit... :wink:
Een standaard Willie....uhh Tom....?

Wel een leuk idee trouwens.... (Y)
Plaats reactie