kunt ook proberen om die van een clio erin te lassen die gaan volgensmij niet zo hangen....?grootkaalnix schreef:Yep..... de ellende maken we nu nog iedere dag mee !!Vos schreef:nope maar renault deed het ook op deze manier....grootkaalnix schreef:Het verplaatsen van een scharnier...... Al ooit gedaan ? En.... hing de deur netjes ?
grootkaalnix's GTT wordt GT-1.8 16V
Clio 16v.....
hij was toch al van plan onderdelen van een clio te gaan gebruiken.Vos schreef:kunt ook proberen om die van een clio erin te lassen die gaan volgensmij niet zo hangen....?grootkaalnix schreef:Yep..... de ellende maken we nu nog iedere dag mee !!Vos schreef:nope maar renault deed het ook op deze manier....grootkaalnix schreef:Het verplaatsen van een scharnier...... Al ooit gedaan ? En.... hing de deur netjes ?
er is geen mooier sport dan renault sport
-
misschien een vraag die al eerder gesteld is.. maar eh... het subframe van een 19 past dat onder een 5je ? Zou mooi zijn als dat zo is....
heeft hier vast iemand ervaring mee....
heeft hier vast iemand ervaring mee....
met wat voor turbo liep je op 1,2 bar...... te koopgrootkaalnix schreef:Goed dan... op aandrang van anderen voor mij dan ook maar een Projectje-Topic.
Het begon allemaal een jaartje terug...
Na veel plezier te hebben gehad van een grp-a setje van K-Tec (Carb, Intercooler, knie, nokkenas en compleet uitlaatsysteem) en een druk verhoging naar zo'n 1,2 bar heeft het motortje toch de geest gegeven..... Althans lopen doet ie nog wel... maar het KNMI geeft ook meteen een mist-melding.
Na de auto enige tijd gestald te hebben ben ik afgelopen maand toch maar eens begonnen aan het project.
Natuurlijk moet er naast de gedachte wat voor een blok gemonteerd gaat worden er het een en het ander aan de carosserie gedaan worden. Gelukkig valt dat nog al mee en staat hij... op het dak na wat volledig vervangen moet worden.....al redelijk strak.
Nu we toch bezig zijn maar meteen enkele aanpassingen aan het uiterlijk...
-sloten in de deuren weg.
-achterruitenwisser en sproeier weg.
-zonnedak weg.
-midden uitlaat (maar dan wel in orginele opening !!)
natuurlijk de belangrijkste aanpassing.. het blok..
Ik heb de keus laten vallen op een 1.8 16v blok uit een clio.
mezelf kennende zal het nog wel een poosje duren voor dat het project uiteindelijk weer op de weg zal komen... maar tot die tijd wordt het genieten van de foto's

Subframe en draagarmen van de vijf. Blok en versnellingsbak van de clio of 19, 1800 16v. Aandrijfassen van de vijf en voor de juiste motorsteunen moet je ff belle, faxen, sms-en, of mailen met garage de basis in Leeuwarden. Hij heeft de bestelnummers nog liggen.
Het blok ligt er dan echt goed in en het gaat als de brandweer. Vraag R-win maar. Hij heeft een 5 met een 1800 16v blok. Voor wat betreft de kabelboom kan ik je niet teveel vertellen. Bij R-win zit zo goed als een complete R19 16v kabelboom gemonteerd.
Succes en keep up the good work.
Het blok ligt er dan echt goed in en het gaat als de brandweer. Vraag R-win maar. Hij heeft een 5 met een 1800 16v blok. Voor wat betreft de kabelboom kan ik je niet teveel vertellen. Bij R-win zit zo goed als een complete R19 16v kabelboom gemonteerd.

Email staat op zijn website http://www.garagedebasis.nl
-
Bouw schreef:Subframe en draagarmen van de vijf. Blok en versnellingsbak van de clio of 19, 1800 16v. Aandrijfassen van de vijf en voor de juiste motorsteunen moet je ff belle, faxen, sms-en, of mailen met garage de basis in Leeuwarden. Hij heeft de bestelnummers nog liggen.
Er zijn verschillende variaties mogelijk is mij bekend. Van alleen het blok over bouwen tot ongeveer de complete voortrein van een 19...
Mijn plan is om het laatste te doen... dus ook draag armen remmerij etc.....
Voor het aanpassen van de kabelboom bestaat reeds een mooie handleiding...stap voor stap de uitleg hoe de twee verschillende kabelbomen op elkaar aan te sluiten......
-
ehm..... weet ik eigenlijk niet meer..maar ik kreeg het adres van een oud klasgenoot van me die toevallig hier in het dorp woontantoine schreef:Waar heb je die gevonden dan ?

-
- Contacteer:
Gooi dat adresje hier dan ook ff neer als je wil 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Contacteer:
ja maar das duits 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
En hoe is het met het project?
gr s
nder
gr s