Ramcharger induction kit is gemonteerd!!!!!

Post hier al je vragen over de Clio
Anonymous

Toen ik vrijdag terug kwam van mijn afstudeer stage was de post geweest met mijn Ramcharger Induction Kit. Het is geen K-tec geworden maar een Simota (die van k-tec komt daar ook vandaan :D). Heb deze in Duitsland gekocht (60 euro goedkoper dan bij K-Tec >-) ).
Heb helaas nog geen tijd gehad om hem in te bouwen; dit gebeurt volgende week vrijdag (ik post uiteraard pics :P ). Hierbij een voorproefje:

[img]http://www.xs4all.nl/~bestsoft/clio/ramcharger.jpg[/img]

Voor de mensen die hem ook willen voor 119 euro:

http://www.reichhard-motorsport.com
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 8 feb 2005 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Rémi clio ph3

VET >-) en niet duur (Y)
Riël
Über-Spammer

gaat ie er harder van?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Riël schreef:gaat ie er harder van?
Goede vraag! 8)
Martijnberk
Contacteer:

ziet er wel zeer heftig uit, ook vast onder de motorkap...
Anonymous

elmotheelk (Eric) schreef:
Goede vraag! 8)
eheheh waarschijnlijk niet. Mocht het een paar pk's (lees zeer weinig :P ) opleveren dan is het mooi meegenomen. Maar het is meer te doen om het geluid natuurlijk >-). Heb wel gelezen op verschillende forums dat de trekkracht iets beter wordt rond de 4000 toeren.
Jasper16v

heb je ook pics van een gemonteerde?
Marco V

speedline

Ini-mini filtertje dat...
-PAZ-
Über-Spammer

denk niet dat je er wat van merkt in vermogens toename, aanzuig geluid zal wel lekker zwaar zijn. maar het ziet er in elk geval dik uit onder de kap (Y) (Y) , altijd mooi een carbon inlaat

wist trouwens niet dat simota ook spullen maakte voor europeese auto's d8 dat ze alleen spullen leverden voor jappen
R5GTT. Drive it like you stole it
Sander
Contacteer:

Heel mooi, zou alleen die M8 bouten omdraaien zodat de moeren aan de onderkant zitten.

gr sander
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ziet er netjes uit!
idd alleen bouten omdraaien..enne voor de foto even die buis oppoetsen want die vingerafdrukken :lol:
Steven
Car: M536

Sander schreef:Heel mooi, zou alleen die M8 bouten omdraaien zodat de moeren aan de onderkant zitten.

gr sander
Ik ga voor M6 ;)
Patrick L.

ziet er mooi uit (Y)
merk je nu ook wat mbt tot reactie op je gaspedaal?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Steven schreef:
Sander schreef:Heel mooi, zou alleen die M8 bouten omdraaien zodat de moeren aan de onderkant zitten.

gr sander
Ik ga voor M6 ;)
Gaaaaaaaaaap wijsneus :lol:
maar ziet er idd leuk uit
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Menno

Bij motorfietsen wordt tegenwoordig vaak het vermogen met en zonder ram-air effect opgegeven. Dat kan wel 10 pk schelen. Maar daarvoor zijn wel snelheden richting 300 km/h nodig. Dat wordt toch lastig met een clio. Ik meen dat 't zo rond de 180-200 km/h een beetje begint te werken.

Met zeggen dat ik dit wel een erg mooi setje vind.
rev it like a rental
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ach, het gaat om de show, en dit setje ziet er erg gaaf uit! (Y)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer

Idd, het oogt aardig goed! 8)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Heb er nu een tijdje mee gereden en moet zeggen het bevalt prima. Heb alleen nog een vraagje. Er zat een rubber slangetje bij (voor een aftaking) naar de motor. Alleen ik heb deze niet aagesloten (gaatje afgedicht) omdat bij de originele filter er een stuk plastic voor zat (dus er kon geen lucht in ). Weet iemand hier iets meer van?

Het gaat om een Renault Clio 1.6 16v uit 2001
Menno

waar gaat dat slangetje precies heen?
rev it like a rental
Anonymous

Nu nog nergens. heb hem afgedicht. In de orginele configuratie was er geen slangetje; dit zat bij de kit. Er zat na de luchtfilterbehuizig nog een luchtcompartiment met een uitsparing voor de buis naar de motor en een klein buisje. Dit kleine buisje was dus afgedekt met een stuk plastic binnen in het plastic luchtpartiment. Nu is dus mijn vraag of ik dit buisje met het rubbere slangetje moet connecten aan de nieuwe toevoer buis (waar het slangetje op past)
Marco V

sebas-tiaan schreef:Heb er nu een tijdje mee gereden en moet zeggen het bevalt prima. Heb alleen nog een vraagje. Er zat een rubber slangetje bij (voor een aftaking) naar de motor. Alleen ik heb deze niet aagesloten (gaatje afgedicht) omdat bij de originele filter er een stuk plastic voor zat (dus er kon geen lucht in ). Weet iemand hier iets meer van?

Het gaat om een Renault Clio 1.6 16v uit 2001

[img]http://www.xs4all.nl/~bestsoft/clio/ramcharger3.jpg[/img]

ik denk dat het verstandiger is om het wel aan te sluiten, want als ik me goed kan herinderen gaat er WEL lucht door heen, ik heb die box ook verwijderd
:p

en wat daar op de grond ligt dat zat er bij mijn 1.4 16V ook in 8)
Rémi clio ph3

Dat buisje zat eerst gewoon in je luchtfilter huis geprikt en is de carter ontluchting!!!! Ik zou hem dus wel even aansluiten :wink: . Kijk maar eens goed op het originele huis, daar moet een gaatje in zitten.

Maaruh hoe is het geluid >-)
Laatst gewijzigd door Rémi clio ph3 op di 8 feb 2005 7:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronnie B.
Contacteer:

sebas-tiaan schreef:Toen ik vrijdag terug kwam van mijn afstudeer stage was de post geweest met mijn Ramcharger Induction Kit. Het is geen K-tec geworden maar een Simota (die van k-tec komt daar ook vandaan :D). Heb deze in Duitsland gekocht (60 euro goedkoper dan bij K-Tec >-) ).
Heb helaas nog geen tijd gehad om hem in te bouwen; dit gebeurt volgende week vrijdag (ik post uiteraard pics :P ). Hierbij een voorproefje:

[img]http://www.xs4all.nl/~bestsoft/clio/ramcharger.jpg[/img]

Voor de mensen die hem ook willen voor 119 euro:

http://www.reichhard-motorsport.com
ziet er wijs uit man (Y) (Y)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Anonymous

Dat buisje zat eerst gewoon in je luchtfilter huis geprikt en is de carter ontluchting!!!! Ik zou hem dus wel even aansluiten sml_wink.gif . Kijk maar eens goed op het originele huis, daar moet een gaatje in zitten.

Maaruh hoe is het geluid
Tja zoiets dacht ik al :D. Alleen in de originele behuizing was die carter ontluchting dus afgesloten met een stuk plastic. Dus er kon geen lucht uit (denk ik :O). Maar het geluid is :worship:. Vooral boven de 4000 toeren kijken er al veel mensen om. En boven de 5500 toeren resoneerd de hele auto :D. Maar gelukkig kan je er ook rustig mee rijden :P. Je merkt dan niet eens dat er een openluchtfilter in zit :p.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ziet er netjes uit! (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
Anonymous

Zal binnekort wel ff een geluidsopname doen :P. altijd leuk :) :D
Mike (spitsoor)
Contacteer:

5500 toeren resoneerd de hele auto. Dan pas? :p de mijne resoneert bij 3000/3500 toeren al :D dan geef ik wel plank gas :D
Steven
Car: M536

Mijn GT resoneert aldoor :D
Zodra je plankgas geeft overstemd ie het wel 8)
-Ray-
Contacteer:

doe maar eens al je motor en baksteunen vervangen voor cup/coupe/europacup/bikkelharde versies. dan rij je tussen de 2 en 3000 toeren in de verkeerde versnelling in een vibrator :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Mike (spitsoor)
Contacteer:

:lol: :lol:
speedline

Om de euforie even in te dammen. Dit ding is het goorste stuk plastiek met carbonfiber look wat ik ooit heb gezien. Het is je reinste vermogensbeperker met een filteroppervlak waar een 300W stofzuiger zich nog in zou verslikken.

En het ergste is dat deze rotzooi met containers vol in Taiwan geproduceerd wordt bij een toko genaamd SW Racing en vervolgens met 2000% marge doorverkocht wordt door de Autostyle polyester maffia...

Wat een ongelooflijke bagger... Bah... :@
Rémi clio ph3

:~ ...... Respect is everything :(
speedline

Het is niet persoonlijk. Respect voor dit soort producten kan ik niet opbrengen. Als je dit persoonlijk neemt moet je maar eens bij jezelf te rade gaan... :)
Plaats reactie