ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Joost (DoubleYou) schreef:Ik denk, dan moet ik ff bellen.
Waarom moet je dan ff bellen :lol: ,je hebt al 1 zo'n Flipflop-express-gtt-bijna-geel-kenteken staan :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Steven schreef:
Riël schreef:Klaarleggen: Ratel met dop 16, 16 ringsleutel, ratel met 2 verlengstukken met dop 13, kleine ratel met dop 13 en een krik en wielmoersleutel.
Luchtfilter wegpakken, met de ratel en de ringsleutel de 3 bouten van de startmotor eruit draaien. Dan naar de bestuurderszijde, auto opkrikken en wiel verwijderen. Dan met verlengstukken ratel heel lang maken en 13 dopje, aansluitingen van de kabels losdraaien en de beugel achterop de startmotor verwijderen/ aan de kant hangen
Dan naast de auto gaan zitten met gezicht naar achteren, arm rechts naast je onder het hitteschild duwen, startmotor pakken en naar buiten trekken. Monteren in omgekeerde volgorde :D Nou ja zeg een kwartiertje

:lol:
Ah in mijn versie ging de aandrijfas er ook nog ff uit voor het gemak.

Maargoed ik heb lekker toch een brug tot beschikking, dus ik ga niet lope knoeie :)
Nou ik was er dus mooi bijna 1,5 uur mee bezig.
Dat gelul van een kwartiertje van jou werkt alleen als al die tyfusbouten(/jes) nog recentelijk (>2 jaar) nog losgeweest zijn en goed ingevet, anders kun je het schudden.
En zonder de rechteraandrijfas verwijderen ist gewoon geen doen
Bovendien heb ik het idee dat er in jouw versie de beugeltjes zoals die van spruitstuk naar onderkant downpipe, hitteschildjes, vervelende warmelucht-dingen etc. niet aanwezig zijn :p
Als die kleine details maken het toch een stuk lastiger
Kep het ooit eens bij JL laten doen in mijn GT, dat was toch ook een uurtje.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Weet iemand trouwens met zekerheid of er asbest is gebruikt in de eerste series van de fase 2 hitteschildjes? Als je ze nu nieuw koopt krijg je namelijk een hele andere.

Stond vanmiddag er 1 aan flarden te scheuren en daar kwam toch een hoop rottig stof bij vrij. :~
Niet dat je na 1x meteen na 10 jaar dood zal zijn, maja je zou maar dagelijks hitteschildjes aan flarden scheuren ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

VETTE achterlichten van die onderste!!!!
R 5 Convertible Rulezz
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

practische vraag: waar is ze achteruit rij licht?? misschien is het een omgebouwde 1.1 die het origineel ook niet had ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

hey sjah, dat was me nog niet opgevallen...... :D dat zijn weer van die dingen die je pas na een paar keer kijken ziet (najah ik dan). als ie m ook niet heeft, hoeft ie m ook niet te hebben was het toch? dus wat dat betreft maakt t niet uit :)
R 5 Convertible Rulezz
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:
Steven schreef:
Riël schreef:Klaarleggen: Ratel met dop 16, 16 ringsleutel, ratel met 2 verlengstukken met dop 13, kleine ratel met dop 13 en een krik en wielmoersleutel.
Luchtfilter wegpakken, met de ratel en de ringsleutel de 3 bouten van de startmotor eruit draaien. Dan naar de bestuurderszijde, auto opkrikken en wiel verwijderen. Dan met verlengstukken ratel heel lang maken en 13 dopje, aansluitingen van de kabels losdraaien en de beugel achterop de startmotor verwijderen/ aan de kant hangen
Dan naast de auto gaan zitten met gezicht naar achteren, arm rechts naast je onder het hitteschild duwen, startmotor pakken en naar buiten trekken. Monteren in omgekeerde volgorde :D Nou ja zeg een kwartiertje

:lol:
Ah in mijn versie ging de aandrijfas er ook nog ff uit voor het gemak.

Maargoed ik heb lekker toch een brug tot beschikking, dus ik ga niet lope knoeie :)
Nou ik was er dus mooi bijna 1,5 uur mee bezig.
Dat gelul van een kwartiertje van jou werkt alleen als al die tyfusbouten(/jes) nog recentelijk (>2 jaar) nog losgeweest zijn en goed ingevet, anders kun je het schudden.
En zonder de rechteraandrijfas verwijderen ist gewoon geen doen
Bovendien heb ik het idee dat er in jouw versie de beugeltjes zoals die van spruitstuk naar onderkant downpipe, hitteschildjes, vervelende warmelucht-dingen etc. niet aanwezig zijn :p
Als die kleine details maken het toch een stuk lastiger
Kep het ooit eens bij JL laten doen in mijn GT, dat was toch ook een uurtje.
As en hitteschild blijft zitten, beugeltjes idd even lospakken :) Vraag rob H maar, bij zijn clio16v ook niet langer als 20 min over gedaan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

grappig detail dat de kapjes onder de achterlichten zijn opgenomen in de zijschermen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

-Ray- schreef:grappig detail dat de kapjes onder de achterlichten zijn opgenomen in de zijschermen.
Inderdaad. De "zijskirts" lopen ook door. Gaaf om te zien die 5ies, maar niet echt mijn (simpele) style.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Brrrr... Doe mij maar gewoon origineel dan. :)
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Is dit nu Duitse tuning?? :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Merijn schreef:Brrrr... Doe mij maar gewoon origineel dan. :)
Mee eens Merijn, maar het heeft wel weer wat.
Daarom ben ik zo benieuwd naar die GTT meeting in Frankrijk.....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

[img]http://www.membres.lycos.fr/MOI855/cab/benji1.jpg[/img]

en toch vind ik deze kit erg geslaagd... moet je even de vleugeldeuren en shit wegdenken.... dan is ie echt wreed! :D
Clio 16v.....
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Die grille moet ook wieberen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik vraag me af hoe zijn schuif"doekje" reageert bij een hogere snelheid.. :D
Bij een Twingo staat ie behoorlijk bol.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Clio 16v.....
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Is mooi (Y) Alleen wat doe aan de knipperlichten.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

[quote="Vos"][img]http://www.membres.lycos.fr/MOI855/cab/benji1.jpg[/img]

kvin et toch wel wat hebben die ronde vormen op een gtt, zit wel enorm veel tijd in deze gtt, kvin vooral die uitlaten wel apart zoals die door de achterklep komen.

die oranje vin ik geen gezicht, zo hoog op zen wielen, denk wel dat ie genoeg koeling krijgt met die radiator in de koffer :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat oranje apparaat is voor draggen, hangt ook een V8 in.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

v8 in een gtt denk dat dat best een leuke pk/gewichts verhouding oplevert :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naja dit ding gaat voor geen meter door de bocht hoor :D

En het was een vieze amerikaanse V8, iets waar ik maar nix in kan vinden. (N)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als ie gemaakt is voor drag racing maakt het volgens mij niet zo veel uit ej of ie goed door de bocht gaat, kheb nog nie veel dragstrips gezien met een chicane na 200meter :p .


vin et wel mooi techniek, dikke V8 met een zware blower derop
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vind er niet veel aan, alleen de lompe kracht is wel leuk. Verder vind ik zo'n motor weinig geraffineerd (de oude amerikanen dan).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd weinig pk's per liter, weinig toeren, vies geluid (iemand USA D1 drifts op Discov gezien laatst? Mooi voorbeeld :p ).

Heeft wel veel koppel en blijft langer heel, maja ik kan er echt niet warm van worden.
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

-Ray- schreef:practische vraag: waar is ze achteruit rij licht?? misschien is het een omgebouwde 1.1 die het origineel ook niet had ;)
muziek aanzetten met een pieptoon en dan achteruit rijden :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Jammer dat je nooit meer wat van deze jongens hoort:

http://www.wentelteefjes.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Chris schreef:Jammer dat je nooit meer wat van deze jongens hoort:

http://www.wentelteefjes.nl
die zwarte op die foto ziet er wel dik uit zeg (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
jshock
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mei 2004 21:25
Locatie: zaandam
Contacteer:

Hoi,

we zijn er nog hoor! (en ook gewoon nog lekker lid).

De 5 is bijna af, er liggen alleen nog wat losse onderdelen van het interieur, die we er niet zo makkelijk op krijgen. verder moeten nog de achterskirts erop en dan is die wel klaar! in de tussentijd zijn mart en ik een subaru impreza rijker. Daar hebben we ons op gestort. Het turbo gevoel dat de renault 5 ons gaf en geeft deed ons verlangen naar meer :wink: nee hoor altijd al interesse gehad in hot hatchbacks en subaru's! de renault wordt gewoon keurig afgemaakt en daar zullen we ook nog veel plezier van hebben. als het weer ff mooi weer is dan schieten we weer wat plaatjes.

ps hij was heel mooi gespoten, maar de auto moest een middagje buitenstaan en toen begon het te regenen, plastic zeil eroverheen getrokken.....je raad het al, lichte schuurplekken op sommige delen. we gaan nog even kijken hoe we dat het beste aan kunnen pakken. helaas, dat was mijn schuld, gewoon niet bij stil gestaan. vanaf 2 meter zie je dat gelukkig niet....maar toch jammer.

we houden jullie op de hoogte!

grtn jos/mart en stendert
GTT
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Welcome back! ;)
Hij is vast wel te zien op de openingsmeeting?!
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Ok, het is welliswaar geen GT Turbo (kan het juiste topic niet vinden :p ), maar hierbij een leuk filmpje waaruit blijkt dat je niet een te grote caravan achter je 5 moet hangen. :D

http://www.malheur.be/details.php?image_id=144

:D :D :D :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol:

Zoek in het act eens naar die link :worship:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

hij blijft leuk :)
sebgtx
Berichten: 144
Lid geworden op: di 1 feb 2005 23:34

i give you a modified pic of a french forumeur's gtt:

[img]http://home.tele2.fr/sebgtx/magtseventies2.jpg[/img]

the original:
[img]http://perso.wanadoo.fr/byseventishow/magt.jpg[/img]
bye.
seb.
Gesloten